Home » SEO » Mai bun, nu mai mult – caracteristica long tail

Mai bun, nu mai mult – caracteristica long tail

  • Krumel 

Un ideal in viata: „sa faci din putin, mai mult„. Unii pe online il numesc un fel de ROI. Altii succes si satisfactie. Nu e usor si de cele mai multe ori ne lasam dusi in eroare de „mai mult” ca volum si nu ca rezultate.

Ce treaba are asta cu long tail? Pai are, cei care obisnuiesc sa caute folosint fraze de cautare cu 3-4-5 cuvinte cheie sint vizitatori care stiu ce vor, ce cauta, ce trebuie sa gaseasca, ce trebuie sa cumpere. Un astfel de vizitator informat detine o intentie de cumparare/conversie ridicata. Daca acea cumparare/conversie are o valoare ridicata, atunci bingo … ai descoperit un model de afacere care sa merite efortul.

Scopul final al optimizarii si promovarii pe motoarele de cautare ar trebui sa fie, zic eu, conversia. Conversia poate fi masurata in diferite moduri in functie de nevoi, dar trebuie sa existe o finalitate a celui ce a ales un site la o cautare.

Long tail-ul ofera ceea conceptul anterior spune: sa faci vanzari din „trafic bun”, nu din „trafic mult”. Probabil, „trafic bun mai mult” ar distruge conceptul de nisa si de long tail, „multi si bun” nu cred ca e usor de obtinut.

Ce ar putea inseamna „mai bun” in conceptul asta? Pai in primul rand, nu numar de vizite specifice mici, cu un volum de conversie mare. Nu conversie multa, ci conversie mare ca valoare. Cu alte cuvinte, traficul adus de pe cuvinte cheie long tail care e putin sa converteasca in valori mari.

Intr-un post anterior vorbeam despre conversiile avute ca numar de o serie de vizitatori veniti pe fraze de cautari cu 3-4 cuvinte cheie si evidentiam faptul ca cei cu 4 cuvinte cheie aveau conversie aproape 100% comparativ cu numarul lor. Deci, daca un site a avut intr-o luna trafic organic venit de pe fraze de cautare cu 4 cuvinte cheie in numar de 510 vizitator, atunci actiunile de pe site au fost cel putin sau in jurul lui 510.

Nu e greu de loc daca ai un site optimizat cum trebuie. Ramane sa va dati voi seama ce inseamna „cum trebuie”.

Ceea ce nu am spus la acea data e ca aceste conversii de pe fraze de cautari cu 3-4 cuvinte cheie au generat vanzari care se apropie, cel putin ca valoare, de vanzarile facute de cautarile cu 1-2 cuvinte cheie. Suna ciudat, stiu …nu pare real ..dar este.

Evident valoare conversiilor marite nu sint constante, dar ele se pot intampla destul de …profitabil. In timp ce unii se bat sa ajunga pe pozitii de top la unele cuvinte cheie cu volum, altii sint atrasi de long tail. Diferenta e ca cei atrasi de long tail depun un efort minim pentru conversiile avute, in timp ce pozitiile de top necesita efort financiar si logistic marit.

Uite si dovada, acum vin si explicatiile mele: in contul de Analytics in Ecommerce am ales Average Order Value si am filtrat pe „saptamani” dintr-o luna. Advanced Segments sint facute pentru Up to 3 Word Keywords si 4+ Word Keywords. Segmenarile le gasiti pe internet sint destul de multe daca o sa cautati pe Google: „long tail 4+ Word Keywords segments”, spre exemplu. E un long tail si asta..

Revenind, in imagine aveti valoarea media a comenzilor. Ar trebui sa observati urcarea de valoare a comenzilor pe care le are segmentul 4+ Word Keywords si totalul din josul imaginii.

Alte imagini cu alte segmente de long tail. Observati valoarea medie a comenzilor pentru 3 + cuvinte cheie…

Ar putea exista o explicatie ptr asa ceva? Da, ar putea exista…ea nu depinde decat de diferite evenimente din viata unui grup de oameni ce au ales sa caute ceva specific si sa aleaga produse de o valoare marita.

Apropo, in .ro inca nu am vazut oameni care sa promoveze produse scumpe, de lux, rare. Toata lumea se arunca la produse de masa, cu volum. Pe cand, nisarea, long tailul si marketingul afiliat sint fix invers: volum mediu si/sau mic cu valoare ridicata.

****

„37% din utilizatorii de internet sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click”, iar restul dau click si convertesc.

Asta e raspunsul meu la o statistica (discutabila) aparuta azi ieri pe .ro. Uneori, statisticile romanesti sint mistouri cu iz de PR, facute in special pentru necunoscatori si creduli.

PS: Daca veniti la IMTO SEO si SEM in Iasi, o sa vedeti o dezvoltare a subiectului „Long Tail” facuta de mine. 🙂

10 comentarii la „Mai bun, nu mai mult – caracteristica long tail”

  1. Am citit si eu , dar nu cred ca “37% din utilizatorii de internet sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click”, pentru ca mie mi s-a parut procentul prea mare .

  2. Un „pic de completare/dezvoltare”:
    „long tail-ul” poate fi abordat si ca o intrebare care asteapta raspuns (este destul de frecvent in cautari)
    Unde este conversia?
    iata: problema -> solutie -> conversie

    Unul din testele mele pentru long tail de tip intrebare:

    cum a slabit inna? -> alturl.com/rqgrx (cautarea google / problema)
    solutia / conversia: de-slabit.co.cc/cum-a-slabit-inna.html#comment-1751

  3. Programare Sociala

    Vere, dacă mai scrii o singură dată despre long tail te șterg din reader.

    PLM, mai schimbă și tu subiectul…

  4. Preturi Computere

    Ai dreptate Krumel.
    Traficul provenit din long tail format din expresii de mai mult de 4 cuvinte are sanse mari de conversie.
    Si iata cateva date ale unui site.
    Aproximativ 1600 de vizite a generat vanzarea a 70 de produse confirmate si livrate la cumparator ( a nu se confunda cu numarul de comenzi ) si o valoare medie per produs in Lei de 357 Ron
    Bounceul generat de aceste vizite a fost de 18-19% si un numar de 12-14 pagini vizualizate per vizitator.
    De asemenea acest trafic a mai generat vanzarea a inca 21 de produse initial dar care au fost anulate apoi de cumparator.
    In concluzie per total 1600 de vizite a generat vanzarea a 91 de produse ( 70 confirmate , livrate si achitate si 21 de produse anulate )
    Statistic asta inseamna ca un produs a fost vandut la fiecare 17 vizitatori.
    Long tailul da rezultate dar cred ca depinde si de brandul ce-l ai in spate , de increderea acordata magazinului de catre cumparator etc etc….

  5. Programare Sociala, blogul asta nu se adreseaza celor ca tine. Ca tu citesti blogul asta si nu iti convine ceva, e pur si simplu o intamplare care nu conteaza.

    No offence.

  6. Auzi ma Krumel dar pentru unii mai anagramati ce poti face?:)
    Poti tine cont si de astia? De exemplu fraza de cautare ( si sant relativ multe de acest fel )
    Fhilips buna pentru tuns mustata :D

    Exista vreun studiu mai aprofundat in legatura cu activitatea pe internet a celor cu 2 clase mai mult ca trenul ? si conversia acestora?

  7. „Diferenta e ca cei atrasi de long tail depun un efort minim pentru conversiile avute, in timp ce pozitiile de top necesita efort financiar si logistic marit.”

    Efortul sa optimizezi situl pe „long tail” nu-i neaparat mic. Keyword research tre sa faci oricum. Diferenta e ca ajungi mai usor pe long tail in Google results decat daca urmaresti sa faci rank pe short tail.

    Altceva interesant e ca cei ce au rank bun pe short tail cu siguranta ca au rank bun si pe long tail. Adica efortul iti e resplatit daca urmaresti optimizare pe short tail. Exemplu ca sa nu vorbesc de aiurea, ce-i ce optimizeaza pe „masini uzate” cu siguranta vor rankui si pe „masini uzate bucuresti” deci vor avea avantaje de la amandoua metode de cautare.

Comentariile sunt închise.