Ce face statul roman la tine pe site?

paie
Ce ar fi daca pentru un anumit segment de vizitatori ai putea sti profesia, domeniul in care activeaza sau potentialul financiar? Sint unii care stiu direct din conturile clientilor care au cumparat servicii sau produse, doar ca nu stiu sa le foloseasca. Sint altii care pot determina informatiile astea din Google Analytics, sper ca acum sa le treaca prin cap ca le-ar putea folosi.
Read More

Dashboard demografic in Google Analytics

Google Analytics ofera multe date defalcate despre vizitatorii site-urilor. Nefiind corelate, de multe ori aceste date par sterpe, lipsite de directie, nu determina nici un gram de creativitate. Asta statistica se bazeaza mult pe acuratetea datelor, corelarea lor, cauzalitatea ca rezultat final intr-o analiza dar si determinarea unui scop concret.

Read More

Trafic organic sau steroizi pentru vanzarile online?

Satul de clasicile masuratori din Google Analtics oferite de catre experti, m-am gandit sa schimb abordatea si modul de folosire a datelor oferite de ei. GA e o resursa infinita de informatii ce poate fi folosita in multe moduri.

Daca ar fi sa analizam calea unui vizitator pana la conversie am descoperi lucruri foarte interesante. Google Analytics ofera optiunea asta, din pacate nu ofera si un om care sa faca analize, sa fie creativ in ceea ce priveste modul cum se pot afla lucruri interesante sau un om care sa ne traga de mana constant si sa ne spuna “Nu uita, acolo sint informatii care te pot ajuta!”.
Read More

Tableau Software + Google Analytics = Love

Am mai scris despre analizele avansate folosind Tableau Software atunci cand a fost vorba de a analiza un istoric al IBL-urilor ptr ca SEO inseamna mai mult decat cuvinte cheie si volume de IBL-uri. Inseamna observatii, strategii, a lucra pe termen lung si a aduce profit din traficul organic.

Pe contul personal de Facebook, care nu e public, postez de ceva timp imagini cu analize din Google Analytics prelucrate in Tableau Software. Motiv ptr care am zis sa public si pe blogul personal cateva screen-uri cu diferite analize privind comportamentul utilizatorilor bazandu-ma pe date din Google Analytics.
Read More

Vizualizari si Open Data pentru Romania

Nu stiu voi, dar eu cred de foarte mult timp ca transparenta si standardizarea datelor in Romania e calea spre dezvoltare, spre evolutie. In Romania, transparenta datelor e aproape inexistenta, ca sa nu mai zic de standardizarea ei. Afacerile se bazeaza mult pe date, date ce ar trebui sa fie expuse liber in online astfel incat dezvoltarea sa fie cat mai usoara. Datele ofera viziune, predictibilitate, informare si nu in ultimul rand ajuta la decizii.

Informatia libera expusa inseamna cunoastere, progres, evolutie. Lucru pe care nici pana in ziua de azi multe dintre institutii, asociatii sau grupuri de interes nu a reusit sa il inteleaga. Transparenta datelor, accesul usor la date, standardizarea datelor, crearea de forme vizuale usor de inteles si folosit sint lucruri pe care foarte rar le vezi in Romania.

Read More

Conversii Head sau Long tail? Identificarea prin Multi Channels

Dupa ce, in mare parte, am aflat cuvintele cheie (not provided) care convertesc ar fi momentul sa impartim conversiile dupa alte criterii. Detinatorii de magazine online isi pot masura forta brandului urmarind conversiile venite dupa cuvintele cheie specifice brandului. De asemenea, e ok sa urmareasca si conversiile organice venite de pe cuvintele cheie non brand ptr a vedea ponderea lor si a sti daca brandul are putere de vanzare sau nu.
Read More

Cum identifici cuvintele cheie (not provided) care convertesc?

Noua era (intunecata) a cuvintelor cheie (not provided)1 a generat o mare frustrare printre detinatorii de afaceri online. Nu mai sint cuvinte cheie, nu mai stii ce performanta au cuvintele cheie pe care le vizezi. Unii zic ca nici urmarirea pozitiilor la cautari nu mai e importanta, dar propun sa ii ignoram ptr acest articol, probabil in altul vom vorbi despre pozitionarile la cautari.

Revenind la problema cuvintelor cheie (not provided), am sapat putin in Analytics si am gasit o solutie (de moment) pentru a identifica cuvintele cheie care genereaza vanzari. Deci articolul se adreseaza in special celor cu magazine online…

Read More