Home » SEO

SEO

Articole despre optimizarea web si pentru motoarele de cautare. Invata lucruri corecte despre SEO si creste-ti site-ul la cautari.

Rolul optimizarii link-urilor interne ale unui site

  • Krumel 
Evaluare SEO

Elemente comune pentru evaluare link-urilor (interne sau externe) oferite in continut.

O zona putin folosita in optimizarea paginilor tine de utilizarea corecta a legaturilor interne dintre pagini (numite link-uri interne sau internal linking).

Putin stiu ca link-urile interne dintr-un site sunt o forma foarte buna de a descoperi continutul relevant si de a crea corelari intre subiecte, atat pentru roboti cat si pentru vizitatori.

De obicei link-urile interne sunt pana la un anumit nivel create din inertie. O pagina ofera un link intern catre o alta pagina doar daca stim ca exista un continut asemanator sau prin sistemele automate de legaturi oferite de unele platforme de blogging sau ecommerce.

Dar lucrurile sunt mult mai profunde atunci cand vine vorba de link-uri interne si legaturile dintre subiecte.
Citește mai mult »Rolul optimizarii link-urilor interne ale unui site

Cum calculezi CTR-ul link-urilor interne pentru paginile tale

  • Krumel 

click here

Te-ai intrebat vreodata, creator/creatoare de continut (content writer) fiind, daca vizitatorii dau click pe link-urile din articole? Dar daca vizitatorii vad partea cea mai importanta dintr-un articol?

Ai incercat sa iti setezi un sablon de lucru astfel incat sa poti crea continut care genereaza interactivitate cu link-urile pe care le contine un articol?

Daca nu, atunci uite o metoda pe care o poti folosi foarte usor.

Scopul e imbunatatirea performantei privind interactivitatea cu link-urile din articole si reoptimizarea acestui mod de a crea continut.

Citește mai mult »Cum calculezi CTR-ul link-urilor interne pentru paginile tale

Cum sa creezi vizualizari din datele oferite de Screaming Frog Log Analysis

  • Krumel 
Krumel Server logs

Krumel Server logs

Asa cum promiteam in articolul anterior, despre Impactul analizei server logs-urilor asupra SEO (mic tutorial), revin cu o versiune mai avansata de analiza, bazata pe datele oferite prin Screaming Frog Log Analysis.

Pentru cine nu stie, Screaming Frog Log Analysis e o unealta cu care poti analiza datele din server log. Unealta e platita, desi in versiunea gratuita se pot analiza pana la 1000 de linii.

Am creat, de ceva timp, acest template pentru ca datele oferite nu imi erau indeajuns, iar Screaming Frog Log Analysis e doar o poarta de acces catre niste date validate si bine structurate. Pentru vizualizari voi folosi Google Data Studio, asta desi versiunea din Tableau arata mult mai bine si e mai maleabila.
Citește mai mult »Cum sa creezi vizualizari din datele oferite de Screaming Frog Log Analysis

Cum sa analizezi rapid strategia de continut a unui concurent

  • Krumel 
Tag Cloud articol

Tag Cloud-ul pentru acest articol.

De vreo cativa ani optimizarea pentru motoarele de cautare nu se mai bazeaza pe liste de cautari, ci pe subiectele pe care acestea le dezvolta.

Ma amuza expertii locali care inca recomanda listele de cautari ca fiind determinante pentru strategia de creare de continut pe bloguri, in special.

Orientarea continuntului dupa subiect si nu dupa liste de cautari aduce un vocabular specific in continut, lucru care ajuta mult mai mult definirea subiectelor tratate. Nu are rost sa mai vorbesc despre cunoasterea intentiei audientei si a modului de folosire a serviciului, produsului, locatia, etc. descris.

Acest vocabular specific poate determina mai usor ceea ce Google numeste E-A-T (Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness – Expertiza, autoritate si incredere)1. Partea de autoritate e determinata de cel/cea care scrie continutul, autoritatea in domeniu2 si confirmarea sociala pe care o are.

Citește mai mult »Cum sa analizezi rapid strategia de continut a unui concurent

Impactul analizei server logs-urilor asupra SEO (mic tutorial)

  • Krumel 

fisier server

De ceva ani SEO nu mai ține doar de crearea de link-uri către site-uri și liste de cuvinte cheie pentru articole. E de domeniul trecutului această practică.

Lucrurile acum au devenit mai detaliate, mai tehnice, mult mai specifice atunci când vine vorba de conținut și relevanța lui. La fel și despre amănuntele tehnice care fac un site să fie performant.

Analiza de log-uri de server face parte din zona tehnică a SEO și devine din ce în ce mai importantă atunci când vine vorba de a înțelege modul în care roboții Google verifică 3 (crawling) un site.

Citește mai mult »Impactul analizei server logs-urilor asupra SEO (mic tutorial)

Preturi servicii SEO si optimizare web in Romania

  • Krumel 

servicii SEO

Atunci cand incercam sa promovam un site, printr-o vizibilitate mai buna la cautarile in Google, apelam la servicii SEO profesionale oferite de agentii sau consultanti SEO. Sau asa ar trebui, sa apelati la servicii oferite de firme sau specialisti care stiu ce fac, au experienta si vizibilitate in domeniu, au un portofolio SEO calitativ.

Se justifica o serie de intrebari din partea clientilor, cum ar fi: Pai cat costa un serviciu SEO? Ce preturi are un pachet de servicii SEO? Ce justifica un pret pentru optimizare web? In cat timp voi avea rezultate pentru campania SEO pe care o achizitionez?

Pentru a intelege mai usor cum trebuiesc abordate lucrurile voi explica mai jos punctual fiecare etapa.
Citește mai mult »Preturi servicii SEO si optimizare web in Romania

5 actiuni eficiente pentru reoptimizarea continutului

  • Krumel 

Ok, daca ai ajuns aici inseamna ca te intereseaza subiectul privind reoptimizarea continutului, posibil sa ai traficul organic in scadere sau incerci sa il cresti.

Fara panica.

Nu iti fa griji, toti cei interesati de SEO au acelasi interes in zona asta, noile actualizari2 facute de Google tind sa tina cont de continutul „proaspat”, actual, axat pe intentia vizitatorilor.

De aceea, crearea de continut e o nevoie constanta pentru site-uri, indiferent ca e vorba de magazine online sau site-uri de publisheri.

Continutul a ajuns, ca dupa creare, sa fie refolosit, reciclat, reconditionat pentru nevoile vizitatorilor.

E si normal, cu trecerea timpului subiectele se devalorizeaza, unele topicuri devin mai putin importante, Google ajunge sa nu mai tina cont de anumite formulari2 si structurari de continut3.

E continua evolutie catre eliminarea continutului mult si inutil.
Citește mai mult »5 actiuni eficiente pentru reoptimizarea continutului

Mini Audit SEO avansat pentru reoptimizarea onpage

  • Krumel 

Am gasit un mod de a crea un mini audit SEO gratuit, destul de avansat, pentru cei care vor sa isi recupereze pozitiile la cautari dar si traficul organic din Google.

Analiza SEO se refera la partea de optimizare de continut, in speta, partea de onpage SEO.

Pentru partea de SEO tehnic am creat alte articole explicative, analiza tehnica SEO necesita mai multe explicatii.

Atunci cand vezi ca site-ul pierde pozitii in cautari sau trafic organic din Google te gandesti ca e o problema si poate ti-ar prinde bine sa iti faci un audit SEO gratuit pentru a vedea sursele problemei.

Uneori, multi nu sesizeaza problemele decat daca mai dau din cand in cand cate un ochi pe datele din Google Analytics.

Odata cu noile actualizari4 de la Google, continutul vechi are sanse sa nu mai fie „bine vazut” sau chiar nu mai poata fi considerat actual in forma in care a fost optimizat. Termenii nu mai au cautare, subiectul e vechi, forma de optimizare e deficitara.

Cere un audit SEO avansat pentru a-ti creste traficul organic si pentru a recupera traficul paginilor.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

De multe ori se prefera abandonarea paginilor si crearea unora noi. Crearea de noi pagini optimizate nu e tot timpul e o solutie mai ales ca paginile vechi au deja sustinere externa prin backlink-uri dar si semnale social media de pe retelele cunoscute.

Revenind la mini auditul SEO, paginile vechi pot fi revigorate, ele pot iesi la cautari noi, pot raspunde multor intrebari formulate de utilizatori.

In articol nu vom discuta (inca) despre cum pot fi revigorate paginile, ci despre ce unelte poti folosi pentru a detecta aceste pagini.
Citește mai mult »Mini Audit SEO avansat pentru reoptimizarea onpage

Trafic organic mai mult prin crawling optimizat

  • Krumel 

crawling
Printre multele lucruri prost intelese de catre clienti sau chiar SEOs e si acela cum ca „mai multe pagini in Google index inseamna de fapt mai mult trafic organic„. Referirea e facuta, evident, la faptul ca multi obisnuiesc sa indexeze toate paginile site-ului, incluzand rezultatele la cautarile interne, tag-uri, paginatii, pagini cu continut subtire, pagini canibalizate ca subiect sau alte forme de continut duplicat. Iar Google nu apreciaza continutul mult si prost…

Am mai publicat articole despre subiectele astea, motiv pentru care o sa schimb subiectul pe un lucru la fel de important si anume ceea ce in engleza e „crawling budget„.

Afla daca ai probleme cu indexarea sau vezi daca ai prioritizat corespunzator crawling-ul.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Citește mai mult »Trafic organic mai mult prin crawling optimizat

Greseli SEO facute prin redirectionari 301 si pagini 404

  • Krumel 

Nu sint o persoana tehnica, motiv ptr care acest articol nu e detaliat. Ma astept ca cei care sint tehnici sa argumenteze pro sau contra cele de mai jos.

Exista o practica destul de des intalnita, cel putin in Romania, prin care paginile vechi sint facute 404 not found astfel incat robotii dar si oamenii sa vada ca aceasta pagina a devenit indexistenta/inaccesibila urmand ca apoi prin meta refresh vizitatorii sa fie redirectionati catre pagini active.

Cu alte cuvinte, pe roboti i-am instiintat ca pagina nu mai exista (dar si pe vizitatori) urmand ca dupa cateva secunde sa redirectionam (doar) vizitatorii catre paginile interne active. Ceea ce e gresit din mai multe motive si nu inseamna ca ai facut SEO.
Citește mai mult »Greseli SEO facute prin redirectionari 301 si pagini 404