Home » SEO tehnic

SEO tehnic

Technical SEO sau optimizare SEO tehnic face referire la o serie de actiuni de ordin tehnic menite sa pregateasca un site pentru crawling si indexing.

Printre aceste actiuni se numara: analiza de server logs, setarea unui robots.txt, migrarea unui site, restructurarea unui site, folosirea in mod corespunzator a unui sitemap, timpii de incarcare, etc – acestea fiind niste actiuni de baza, simple.

Articolele de mai jos incearca sa acopere o parte din aceste actiuni SEO tehnice, din perspectiva si experienta personala.

Cum sa creezi vizualizari din datele oferite de Screaming Frog Log Analysis

  • Krumel 
Krumel Server logs

Krumel Server logs

Asa cum promiteam in articolul anterior, despre Impactul analizei server logs-urilor asupra SEO (mic tutorial), revin cu o versiune mai avansata de analiza, bazata pe datele oferite prin Screaming Frog Log Analysis.

Pentru cine nu stie, Screaming Frog Log Analysis e o unealta cu care poti analiza datele din server log. Unealta e platita, desi in versiunea gratuita se pot analiza pana la 1000 de linii.

Am creat, de ceva timp, acest template pentru ca datele oferite nu imi erau indeajuns, iar Screaming Frog Log Analysis e doar o poarta de acces catre niste date validate si bine structurate. Pentru vizualizari voi folosi Google Data Studio, asta desi versiunea din Tableau arata mult mai bine si e mai maleabila.
Citește mai mult »Cum sa creezi vizualizari din datele oferite de Screaming Frog Log Analysis

Impactul analizei server logs-urilor asupra SEO (mic tutorial)

  • Krumel 

fisier server

De ceva ani SEO nu mai ține doar de crearea de link-uri către site-uri și liste de cuvinte cheie pentru articole. E de domeniul trecutului această practică.

Lucrurile acum au devenit mai detaliate, mai tehnice, mult mai specifice atunci când vine vorba de conținut și relevanța lui. La fel și despre amănuntele tehnice care fac un site să fie performant.

Analiza de log-uri de server face parte din zona tehnică a SEO și devine din ce în ce mai importantă atunci când vine vorba de a înțelege modul în care roboții Google verifică 1 (crawling) un site.

Citește mai mult »Impactul analizei server logs-urilor asupra SEO (mic tutorial)

Trafic organic mai mult prin crawling optimizat

  • Krumel 

crawling
Printre multele lucruri prost intelese de catre clienti sau chiar SEOs e si acela cum ca „mai multe pagini in Google index inseamna de fapt mai mult trafic organic„. Referirea e facuta, evident, la faptul ca multi obisnuiesc sa indexeze toate paginile site-ului, incluzand rezultatele la cautarile interne, tag-uri, paginatii, pagini cu continut subtire, pagini canibalizate ca subiect sau alte forme de continut duplicat. Iar Google nu apreciaza continutul mult si prost…

Am mai publicat articole despre subiectele astea, motiv pentru care o sa schimb subiectul pe un lucru la fel de important si anume ceea ce in engleza e „crawling budget„.

Afla daca ai probleme cu indexarea sau vezi daca ai prioritizat corespunzator crawling-ul.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Citește mai mult »Trafic organic mai mult prin crawling optimizat

Greseli SEO facute prin redirectionari 301 si pagini 404

  • Krumel 

Nu sint o persoana tehnica, motiv ptr care acest articol nu e detaliat. Ma astept ca cei care sint tehnici sa argumenteze pro sau contra cele de mai jos.

Exista o practica destul de des intalnita, cel putin in Romania, prin care paginile vechi sint facute 404 not found astfel incat robotii dar si oamenii sa vada ca aceasta pagina a devenit indexistenta/inaccesibila urmand ca apoi prin meta refresh vizitatorii sa fie redirectionati catre pagini active.

Cu alte cuvinte, pe roboti i-am instiintat ca pagina nu mai exista (dar si pe vizitatori) urmand ca dupa cateva secunde sa redirectionam (doar) vizitatorii catre paginile interne active. Ceea ce e gresit din mai multe motive si nu inseamna ca ai facut SEO.
Citește mai mult »Greseli SEO facute prin redirectionari 301 si pagini 404

Continut mult dar fara trafic organic. De ce?

  • Krumel 

text-bait

Cu cat sunt mai multe pagini indexate in Google, cu atat mai popular site-ul si cu atat mai multe sanse de a genera mai mult trafic organic….

E opinia multor detinatori de site-uri care considera ca a indexa cat mai multe pagini in indexul Google e un lucru pozitiv. Ca e vorba de filtre interne, rezultate la cautari facute de vizitatori pe propriul site, paginatii de categorii sau chiar tag-uri de pe bloguri (link intern, se deschide in aceeasi pagina), toate sunt considerate pagini bune de indexat.

In realitate, ar trebui ca indexarea si crawling-ul robotilor sa fie controlate astfel incat in indexul Google sa apara doar pagini relevante, utile. Multi nu stiu ca prin controlarea continutului indexat salveaza resurse, cresc sansele de a urca la cautari, genereaza o experienta mai buna pe site, cu alte cuvinte, fac SEO de calitate, pe termen mediu si lung.
Citește mai mult »Continut mult dar fara trafic organic. De ce?

Curatarea redirectionarilor 301 sau 302 esuate din SERPS

  • Krumel 

redirectionare

Redirectionarea unui site vechi catre un site nou sau a unei versiuni vechi catre alta noua e, in teorie, „floare la ureche”. Multi programatori vor spune ca e simpla o astfel de redirectionare, unii dintre ei cred chiar ca ele sint apanajul unor nevoi ce nu includ efectele din SERPs. Cu toate astea redirectionarile si paginile 404 sunt o problema pentru destui.

Modelul de redirectionare a paginilor in cazul unei migrari de domeniu ar putea fi urmatorul:

  • index vechi/ -> index nou/
  • categorie veche/ -> categorie noua/
  • pagini de produse vechi/ -> pagini de produse noi/

Evident, e vorba de magazine online, site-uri care ajung sa aiba mult continut indexat in Google, greu de controlat si cu efecte grave daca paginile nu sint conforme cererilor facute de Google prin actualizarile frecvente.
Citește mai mult »Curatarea redirectionarilor 301 sau 302 esuate din SERPS

Prioritizari de indexare si crawling a continutului

  • Krumel 

foot-shooting

Au inceput multi sa deprinda cu usurinta actualizarile si penalizarile pe care Google le propaga de vreo 3 ani de zile. Panda, Penguin, Pidgin, Hummingbird si alte oratanii Google. Nu conteaza ca exista o diferenta intre ele, ideea e ca atunci cand avem o problema pe SEO sint cele mai des invocate.

E simplu, e usor, e la indemana sa invoci probleme cunoscute. E mai greu, mai complicat si mai inaccesibil sa analizezi in amanunt eventuale probleme ce cauzeaza dezindexari din Google.
Citește mai mult »Prioritizari de indexare si crawling a continutului

Control asupra continutului indexat prin Google Search Console

  • Krumel 

google-webmaster-tools

Google Search Console 2 a devenit de cativa ani o unealta buna ptr a controla si analiza ce se intampla cu site-ul ptr cautarile organice dar si pentru modul in care continutul poate fi indexat corespunzator.

Despre cum analizam sau folosim datele din Search Console am mai vorbit, subiectele despre (not provided) si IBL-uri au tot fost dezbatute.

Putini stiu ca exista o serie de unelte folositoare in Google Search Console dar care sint oarecum ascunse pentru ca ele nu sint neaparat direct in meniuri, ci in unele documentatii date de cei de la Google.

Cele vizibile in meniuri sint rar folosite ptr ca oamenii nu stiu de ce sau cum sa le foloseasca.
Citește mai mult »Control asupra continutului indexat prin Google Search Console

Google Https – o problema creata, nu rezolvata

  • Krumel 

spin

Prin august 2014 Google anunta ca site-urile securizate ar putea beneficia de o prezenta mai buna la cautari. Lucru oarecum normal, securizarea e importanta de cand lumea.

Dar ce te faci cu site-urile care nu au nevoie de asa ceva? Aparent Google ar trebui sa stie sa faca diferenta intre un site ce necesita securizare si altul care nu necesita asa ceva. Asta ar fi asteptarea, pretentia pe care multi o au.
Citește mai mult »Google Https – o problema creata, nu rezolvata

Optimizarea traficului prin indexarea corecta a paginilor in Google

  • Krumel 

Toata lumea stie ca un site popular in Google e un site cu multe pagini indexate, pagini care au pozitii cat de cat ok la cautari. Pe principiul asta foarte multi indexeaza pagini in motoarele de cautare, sperand la volume de trafic considerabile. Daca le spui sa nu indexeze tag-uri, iti vor spune ca e o practica frecvent folosita de A-listii din blogosfera. Daca le spui sa nu indexeze cautarile din magazinele online, cineva o sa iti spuna ca e ok sa fie indexabile ptr ca nu se stie niciodata. La fel si filtarea produselor sau paginatiile de categorii.

Google a incercat prin diferiti algoritmi sa contracareze indexarea de continut inutil prin supplimental results, duplicate content, rel canonical, rel next prev astfel incat doar paginile importante sa fie indexate in Google.
Citește mai mult »Optimizarea traficului prin indexarea corecta a paginilor in Google

Viteza de incarcare a unei pagini – factor SEO

  • Krumel 

Pe la inceputul lui Aprilie Google anunta, prin gura lui Matt Cutts, un nou factor SEO. E vorba de viteza de incarcare a unei pagini ca factor ce ajuta pozitionarile la cautari. Imediat a urmat in Webamster Tools si un plugin special cu care „poporul” isi poate verifica viteza de incarcare.

Evident o noua isterie in randul celor ce practica SEO, cu toate ca despre timpul de incarcare a unei pagini s-au mai facut referiri. Pentru „statisticieni” discutiile si observatiile despre timpii de incarcare a unei pagini au aparut mai demult. Cam de prin 2008 – 2009 au aparut informatii conform carora rapiditatea cu care se incarca o pagina ar putea avea un efect asupra pozitionarilor la cautari.

Cei ce ati citit Search Engine Ranking Factors ar fi trebuit sa observati un comentariu al unui participant, privind Usage Data Ranking Factors:
Citește mai mult »Viteza de incarcare a unei pagini – factor SEO

Arhitectura informatiei, harta si structura interna a unui site

  • Krumel 
planificare structura

Planificare structura krumel.ro

Pentru a crea si optimiza corespunzator un site ar trebui ca modificarile facute sa ofere robotilor care analizeaza site-ul, dar si vizitatorilor, o ierarhizare a continutului.

In general, ne descurcam mai bine atunci cand lucrurile sunt clare, reglementate bine si in mod firesc.

In SEO structurarea de date si a continutului e la fel de importanta. Mai ales acum in era mobila.
Citește mai mult »Arhitectura informatiei, harta si structura interna a unui site