Era o vorba candva: „Nu da maimutei briciul”, care se aplica foarte bine cu ce voi scrie in acest articol. Ca in multe alte articole, subiectul principal e metoda si modul cum o aplica oamenii, nu in mod special firmele care pun la dispozitie metodele sau care o aplica. Citește mai mult »PTC (pay-to-click) sau succesul fara margini in Romania
Ce ar fi daca pentru un anumit segment de vizitatori ai putea sti profesia, domeniul in care activeaza sau potentialul financiar? Sint unii care stiu direct din conturile clientilor care au cumparat servicii sau produse, doar ca nu stiu sa le foloseasca. Sint altii care pot determina informatiile astea din Google Analytics, sper ca acum sa le treaca prin cap ca le-ar putea folosi. Citește mai mult »Ce face statul roman la tine pe site?
Cea mai tare smecherie pe care romanii au perpetuat-o dupa revolutie e manipularea sau prosteala la nivel de mase. E simplu acum, „ziarele online” sint flamande de informatii, orice tip de informatii .. doar sa poata publica ceva online, sa se invarta bannerul si sa mai facem succes in online. E mai usor sa stai la birou pe „aifon” si sa faci jurnalism, decat sa mergi pe teren si sa vezi lucrurile concret. Jurnalismul nu mai e de mult despre oameni si povestile lor, ci doar despre povesti pe care unii le atribuie lor.
Nu, articolul nu e despre jurnalisti, dar si ei fac parte dintr-o piata care dezvolta tampiti.
Un fel de „Clients from Hell” in versiune romaneasca, dar titlul folosit mi se pare ceva mai bun asa. 🙂
„Clientul nostru, stapanul nostru.” cred ca e o zicala ce afecteaza negativ mentalitatea unora dintre noi. Clientii ajung sa ceara in SEO lucruri pe care nu le pot sustine. „Vreau rezultate, nu ma intereseaza” e raspunsul unui client care nu stie online si cum se fac afacerile pe online.
M-am gandit sa scriu articolul asta pentru ca inca vad cum „antreprenorii” din .ro lanseaza site-uri ca si cum ar da drumul la apa unui vapor, cu sampanie sparta, fanfara si multi „gura casca”. O sa spuneti ca nu inteleg ce inseamna PR, o sa va spun ca da …genul asta de PR nu il inteleg.
E un fel de „graba strica treaba” in .ro, frecvent sint lansate si promovate site-uri ce nu sint terminate sau care nu au trecut printr-un filtru de verificare. Evident, pretentiile sint mari pentru ca ele apartin unor asi in online-ul romanesc. Nu mai vorbesc de faptul ca ele dupa 2-3 luni mor subit.
Acest articol nu are caracter comercial, ci doar informativ sau educational. Dealtfel, tot acest blog nu are caracter comercial, articolele scrise de mine sint pur informale, cei care vor sa invete din experienta mea sint bine veniti. Asta ca sa mai spulber din impresiile unora care cred ca bani se castiga doar pupand pe altii in cur.
Satul de cererile de oferte SEO si SEM deloc interesante pentru Advert Point (multi vor SEO si SEM ca sa scoata bani din CPM sau din Adsense – majoritate cu bloguri WP ce nu necesita SEO, ci SEM) m-am gandit ca ar fi bine sa ofer gratuit consultanta SEO si SEM site-urilor non comerciale, site-urilor de continut, in special site-urilor ce promoveaza atitudini pozitive.
Asta e si un raspuns pentru cei care cred ca daca ma au pe mess, Twitter sau sintem in grupuri de discutie, ma cred un bun samaritean. Sint samaritean, dar nu cu cei care fac bani de pe urma „prieteniei” cu mine, ci cu cei care intr-adevar au nevoie de ajutor.
Asa ca de azi sintem mai deschisi la minte si la propuneri de la site-uri ce apartin zonei non comerciale, asociatii, organizatii, site-uri de voluntari, site-uri ce au ca interes educatia si atitudinea, site-uri ce nu sint interesate de CPM, Adsense si alte modalitati „istericale” de a face bani din online. Citește mai mult »Advert Point pro bono publico
De ceva timp mi-am facut cont pe Twitter, e un mod misto de a face contacte, impartasi informatii sau afla pareri despre ceea ce se intampla pe www sau ce mai fac firmele romanesti.
E o pierdere de timp utila, daca tii cont de faptul ca informatia inseamna putere. Cel putin daca stii ce sa faci cu ea. In fine, Twitterul e ok daca adaugi oameni ok.
Dar, evident ca pe twitter sint si snobi care de cele mai multe ori confunda Twitterul cu chatul sau Yahoo! messenger sau oricare alta forma privata de a purta discutii online.
Sau „vedete online” care traiesc cu impresia ca daca au un numar marit de followers si un numar scazut de followers, sint „cull”. Asta e dupa modelul conturilor pe care Google sau unele corporatii ori oameni care au valoare, o fac. Acolo se justifica, oamenii aia au contacte cu mii si mii de oameni, e indicat ca numarul celor pe care ii urmaresac sa fie mai scazut. Citește mai mult »Snobism romanesc pe Twitter