Conversii Head sau Long tail? Identificarea prin Multi Channels

Dupa ce, in mare parte, am aflat cuvintele cheie (not provided) care convertesc ar fi momentul sa impartim conversiile dupa alte criterii. Detinatorii de magazine online isi pot masura forta brandului urmarind conversiile venite dupa cuvintele cheie specifice brandului. De asemenea, e ok sa urmareasca si conversiile organice venite de pe cuvintele cheie non brand ptr a vedea ponderea lor si a sti daca brandul are putere de vanzare sau nu.
Read More

Structurarea puterii brandului si a loializarii clientilor pe judete

O zona destul de slab dezvoltata in Romania, cel putin la nivel de articole, e cea referitoare la userii loiali si puterea brandului manifestata prin cautari. Sint putine site-uri romanesti care stiu sa dezvolte loializarea sau care stiu sa observe puterea unui brand in cautari.

Google Analytics a introdus un Dashboard ce ofera informatii in functie de zona geografica, per judete in Romania. E o unealta excelenta pentru cei care sint interesati de clientii lor si puterea brandului manifestat prin cautari, per judete.

Read More

Remarketing a gold mine! Retargetare dupa URL-urile site-ului prin Adwords

Din 2011 cei de la Google au implementat sistemul de remarketing, care din punctual meu de vedere a dus Adwords la un alt nivel pentru mine si in general pentru toti clientii cu care lucram.

Ce face remarketingul?

– aceasta optiune te lasa sa plasezi un cookie in browser-ul vizitatorului si iti da o noua sansa/posibilitate de a targeta utilizatorii care au fost deja pe site-ul tau, pe index, pe o anumita categorie sau pe un anumit produs si nu au convertit (newsletter, inscriere la concurs, conversie, etc).
Read More

Studiu: Heatmap de conversii pe zile si ore din zi in ecommerce-ul romanesc

Au fost publicate in Romania multe studii privin profilul utilizatorului roman, dar destul de putine cele prinvind modul cum romanii convertesc. Lipsa de interes, datele sint “secrete”, n-are cine sa le faca, multe alte motive care optureaza imaginea privind ceea ce fac romanii online. M-am gandit sa public 9 imagini de tip heatmap prin care sa evidentiez conversiile pe magazinele romanesti.

Am acces la 9 magazine online romanesti, din nise diferite, prin care pot genera o analiza specifica privind conversiile din zona fashion, IT&C, electronice si electrocasnice si jucarii. Sint magazine cu volum, e tot ce va pot spune. In analiza nu veti vedea cifre, interesul e pe culorile expuse.
Read More

Cum generezi Searcher personas pentru descrieri cu CTR mare

In 2009 tineam o prezentare despre “Traficul Organic Si Relevanta Pentru Vizitatori A Paginilor Web” cu intentia clara de a vedea SEO mai departe de liste de cuvinte cheie si trafic cu volum. Scopul era diferentierea cautarilor facute de useri si impactul scontat in conversii. Ma nimerisem cam nasol, pe vremea respectiva CPM-ul era inca in floare.

In prezentarea respectiva ofeream niste statistici despre cele 3 tipologii de cautare, scotand in evidenta procentele ce difera fiecare tipologie. Cautarile tranzactionale erau cam 10% din cautari iar cele informale ajungeau undeva la 80%.

Acum, in functie de scopul si specialitatea fiecarui magazin online, continutul difera. Totusi ceea ce ramane specific e meta descrierile paginilor care pot fi manipulate dupa preferinta.
Read More

10 sigle ce influenteaza vizitatorii pe un magazin online

In articole mai vechi am discutat despre manipularea psihologica pozitiva prin diferite metode vizuale si optiuni/functionalitati ce ar trebui sa existe cam pe orice magazin online.

Sint cateva lucruri cunoscute in privinta vizitatorilor, ele sint generale si se aplica si pe .ro: vizitatorii, in general, nu obisnuiesc sa citeasca, ci sa scaneze; unui vizitator ii trebuie in jur de 3-7 secunde sa se hotarasca daca ramane pe o anumita pagina, in functie de informatiile care il atrag, perioada se mareste.
Read More

Recomandarea ca manipulare psihologica pozitiva

Am sa schimb subiectul de studiu, am renuntat la a mai analiza site-uri de ecommerce si am trecut pe site-uri ce ofera servicii online. In speta, voi analiza pachetele de hosting ale unor firme romanesti specializate. Numele lor nu apare in articol si nici in imagini, nu analizez firmele ci doar modul lor de lucru.

Acum cateva luni eram in situatia de a schimba hostingul site-urilor pe care le detin. Motiv pentru care, ca oricare alt nestiutor, am inceput sa caut oferte. Situatia mea e simpla: nu ma pricep la hosting, nu fac parte din cei care se pricep la toate … stiu doar ca am nevoie de gazduire pentru site-urile mele.

Am incercat versiunea cu “ce firma de hosting romaneasca recomandati”, “ce pachete de hosting recomandati si la ce firme” etc. Am primit raspunsuri ok, dar nu au reusit sa faca lumina in intunericul in care eram. Atunci m-am gandit ca un procent semnificativ de vizitatori e posibil sa fie in situatia mea.
Read More

Top erori care scad rata de conversie pe un magazin online romanesc

In articolul asta voi vorbi in special despre magazinele online din zona fashion. Asta pentru ca zona IT&C a primit si primeste destul de multa atentie, nu ca s-ar vedea ceva rezultate.

Articolul nu intentioneaza sa denigreze, sa dea lectii designerilor sau programatorilor. Articolul incearca doar sa evidentieze niste “scapari” des intalnite pe magazinele online romanesti, in speta cele de fashion. “Scaparile” au efect negativ asupra vanzarilor, ele pot da raspunsuri la intrebarile avute de detinatorii de magazine privind rata de conversie si abandonul cosului de cumparaturi.
Read More

Elemente de securitate si incredere pe un magazin online

Gpec a dat drumul la o initiativa misto care se numeste Trusted.ro, ideea e ca magazinele online sa fie filtrate si validate dupa un anumit set de criterii prin care vizitatorii site-urilor respective sa fie oarecum asigurati ca produsele si magazinul online e analizat de o autoritate. Efectul imediat ar fi cresterea increderii vizitatorilor si deci cresterea vanzarilor.

Initiativa, evident, a generat o serie de discutii mai mult sau mai putin intemeiate. Eu voi incerca sa abordez un aspect care mi s-a parut putin cam jenant pentru o serie de detinatori de magazine online. Aspectul se refera la ideea ca “o sigla nu ma ajuta cu nimic, nimeni nu are incredere in ea“.

Candva, pe blogul acesta, am vb despre o initiativa straina cu valabilitate in .ro numita TrustPilot. Proiectul pare cam parasit pe partea romaneasca, ceea ce e pacat.

Read More