Pentru testari, pentru a urmari comportamente, pentru a vedea performante rapide, ptr a lua unele decizii puteti folosi Google Analytics Realtime Dashboards. Trebuie sa recunosc ca e un mod destul de distractiv de a te uita precum „curca-n lemne” peste niste date pe care unii nu le inteleg asa usor. Citește mai mult »5 Realtime Dashboards din Google Analytics pentru curiosi
Dupa ce, in mare parte, am aflat cuvintele cheie (not provided) care convertesc ar fi momentul sa impartim conversiile dupa alte criterii. Detinatorii de magazine online isi pot masura forta brandului urmarind conversiile venite dupa cuvintele cheie specifice brandului. De asemenea, e ok sa urmareasca si conversiile organice venite de pe cuvintele cheie non brand ptr a vedea ponderea lor si a sti daca brandul are putere de vanzare sau nu. Citește mai mult »Conversii Head sau Long tail? Identificarea prin Multi Channels
O zona destul de slab dezvoltata in Romania, cel putin la nivel de articole, e cea referitoare la userii loiali si puterea brandului manifestata prin cautari. Sint putine site-uri romanesti care stiu sa dezvolte loializarea sau care stiu sa observe puterea unui brand in cautari.
Google Analytics a introdus un Dashboard ce ofera informatii in functie de zona geografica, per judete in Romania. E o unealta excelenta pentru cei care sint interesati de clientii lor si puterea brandului manifestat prin cautari, per judete.
Din 2011 cei de la Google au implementat sistemul de remarketing, care din punctual meu de vedere a dus Adwords la un alt nivel pentru mine si in general pentru toti clientii cu care lucram.
Ce face remarketingul?
– aceasta optiune te lasa sa plasezi un cookie in browser-ul vizitatorului si iti da o noua sansa/posibilitate de a targeta utilizatorii care au fost deja pe site-ul tau, pe index, pe o anumita categorie sau pe un anumit produs si nu au convertit (newsletter, inscriere la concurs, conversie, etc). Citește mai mult »Remarketing a gold mine! Retargetare dupa URL-urile site-ului prin Adwords
Au fost publicate in Romania multe studii privin profilul utilizatorului roman, dar destul de putine cele prinvind modul cum romanii convertesc. Lipsa de interes, datele sint „secrete”, n-are cine sa le faca, multe alte motive care optureaza imaginea privind ceea ce fac romanii online. M-am gandit sa public 9 imagini de tip heatmap prin care sa evidentiez conversiile pe magazinele romanesti.
Am acces la 9 magazine online romanesti, din nise diferite, prin care pot genera o analiza specifica privind conversiile din zona fashion, IT&C, electronice si electrocasnice si jucarii. Sint magazine cu volum, e tot ce va pot spune. In analiza nu veti vedea cifre, interesul e pe culorile expuse. Citește mai mult »Studiu: Heatmap de conversii pe zile si ore din zi in ecommerce-ul romanesc
In 2009 tineam o prezentare despre „Traficul Organic Si Relevanta Pentru Vizitatori A Paginilor Web” cu intentia clara de a vedea SEO mai departe de liste de cuvinte cheie si trafic cu volum. Scopul era diferentierea cautarilor facute de useri si impactul scontat in conversii. Ma nimerisem cam nasol, pe vremea respectiva CPM-ul era inca in floare.
In prezentarea respectiva ofeream niste statistici despre cele 3 tipologii de cautare, scotand in evidenta procentele ce difera fiecare tipologie. Cautarile tranzactionale erau cam 10% din cautari iar cele informale ajungeau undeva la 80%.
In articole mai vechi am discutat despre manipularea psihologica pozitiva prin diferite metode vizuale si optiuni/functionalitati ce ar trebui sa existe cam pe orice magazin online.
Sint cateva lucruri cunoscute in privinta vizitatorilor, ele sint generale si se aplica si pe .ro: vizitatorii, in general, nu obisnuiesc sa citeasca, ci sa scaneze; unui vizitator ii trebuie in jur de 3-7 secunde sa se hotarasca daca ramane pe o anumita pagina, in functie de informatiile care il atrag, perioada se mareste. Citește mai mult »10 sigle ce influenteaza vizitatorii pe un magazin online
Am sa schimb subiectul de studiu, am renuntat la a mai analiza site-uri de ecommerce si am trecut pe site-uri ce ofera servicii online. In speta, voi analiza pachetele de hosting ale unor firme romanesti specializate. Numele lor nu apare in articol si nici in imagini, nu analizez firmele ci doar modul lor de lucru.
Acum cateva luni eram in situatia de a schimba hostingul site-urilor pe care le detin. Motiv pentru care, ca oricare alt nestiutor, am inceput sa caut oferte. Situatia mea e simpla: nu ma pricep la hosting, nu fac parte din cei care se pricep la toate … stiu doar ca am nevoie de gazduire pentru site-urile mele.
Am incercat versiunea cu „ce firma de hosting romaneasca recomandati”, „ce pachete de hosting recomandati si la ce firme” etc. Am primit raspunsuri ok, dar nu au reusit sa faca lumina in intunericul in care eram. Atunci m-am gandit ca un procent semnificativ de vizitatori e posibil sa fie in situatia mea. Citește mai mult »Recomandarea ca manipulare psihologica pozitiva
In Romania, odata cu venirea si prelungirea crizei, detinatorii de afaceri online incep sa se gendeasca din ce in ce mai mult la performanta. Cu alte cuvinte, banii numai sint investiti decat daca ei se transforma in ROI. Bine, cel putin unii dintre ei se gandesc la lucrul asta… majoritatea lor nu fac asta.
Performanta e generata printre altele de cunoasterea audientei si de conceperea unor scenarii si profile de clienti ce se incadreaza in specificatiile produsului, dar in special al serviciilor oferite. In termeni specifici lucrul asta se numeste persona. Citește mai mult »Segmentarea de piata – etapa din crearea unei persona
Un titlul stupid ptr cei mai multi, raspunsul e simplu: sa cumpere. Cred ca asta ar fi raspunsul ideal pe care multi l-ar oferi, toti stim de ce ajung vizitatorii pe un magazin online. Probabil pe un magazin offline, el ar trebui sa probeze, sa atinga, sa se sfatuiasca sau sa ceara informatii si sa cumpere.
Pe cat de stupida cam pe atat de interesanta intrebarea, ptr ca un vizitator nu ajunge pe site doar ca sa cumpere. Asteptarile noastre tin de a cumpara, ale vizitatorilor nu tin tot timpul de a cumpara produse …
Multi vin doar sa compare preturi, altii din inertia accesarii primului rezultat la o cautare, destui pentru ca sint adusi pe site prin diferite alte metode: PPC sau SM.
Tot acest trafic care nu converteste e considerat de multi ca fiind inutil sau un esec al campaniilor pe care le fac. Inutil nu e si voi dezvolta problema. Esec e, ptr ca asa cum veti vedea … vizitatorii care nu cumpara trebuie sa faca ceva pe site. Citește mai mult »Ce ar trebui sa faca un vizitator pe un magazin online?