Home » SEO onpage

SEO onpage

pasi optimizare

Optimizeaza onpage corect elementele HTML astfel incat sa poti avea rezultate bune la cautarile organice.

Meta titlurile si descrierile pentru un CTR mai bun; subtitlurile (Headings) care structureaza continutul; elementele de cod specifice imaginilor si titlurilor; structurarea datelor dupa criterii specifice, plus alte actiuni care ajut ala optimizarea corespuzatoare a unui continut.

Rolul optimizarii link-urilor interne ale unui site

  • Krumel 
Evaluare SEO

Elemente comune pentru evaluare link-urilor (interne sau externe) oferite in continut.

O zona putin folosita in optimizarea paginilor tine de utilizarea corecta a legaturilor interne dintre pagini (numite link-uri interne sau internal linking).

Putin stiu ca link-urile interne dintr-un site sunt o forma foarte buna de a descoperi continutul relevant si de a crea corelari intre subiecte, atat pentru roboti cat si pentru vizitatori.

De obicei link-urile interne sunt pana la un anumit nivel create din inertie. O pagina ofera un link intern catre o alta pagina doar daca stim ca exista un continut asemanator sau prin sistemele automate de legaturi oferite de unele platforme de blogging sau ecommerce.

Dar lucrurile sunt mult mai profunde atunci cand vine vorba de link-uri interne si legaturile dintre subiecte.
Citește mai mult »Rolul optimizarii link-urilor interne ale unui site

Cum calculezi CTR-ul link-urilor interne pentru paginile tale

  • Krumel 

click here

Te-ai intrebat vreodata, creator/creatoare de continut (content writer) fiind, daca vizitatorii dau click pe link-urile din articole? Dar daca vizitatorii vad partea cea mai importanta dintr-un articol?

Ai incercat sa iti setezi un sablon de lucru astfel incat sa poti crea continut care genereaza interactivitate cu link-urile pe care le contine un articol?

Daca nu, atunci uite o metoda pe care o poti folosi foarte usor.

Scopul e imbunatatirea performantei privind interactivitatea cu link-urile din articole si reoptimizarea acestui mod de a crea continut.

Citește mai mult »Cum calculezi CTR-ul link-urilor interne pentru paginile tale

5 actiuni eficiente pentru reoptimizarea continutului

  • Krumel 

Ok, daca ai ajuns aici inseamna ca te intereseaza subiectul privind reoptimizarea continutului, posibil sa ai traficul organic in scadere sau incerci sa il cresti.

Fara panica.

Nu iti fa griji, toti cei interesati de SEO au acelasi interes in zona asta, noile actualizari1 facute de Google tind sa tina cont de continutul „proaspat”, actual, axat pe intentia vizitatorilor.

De aceea, crearea de continut e o nevoie constanta pentru site-uri, indiferent ca e vorba de magazine online sau site-uri de publisheri.

Continutul a ajuns, ca dupa creare, sa fie refolosit, reciclat, reconditionat pentru nevoile vizitatorilor.

E si normal, cu trecerea timpului subiectele se devalorizeaza, unele topicuri devin mai putin importante, Google ajunge sa nu mai tina cont de anumite formulari2 si structurari de continut3.

E continua evolutie catre eliminarea continutului mult si inutil.
Citește mai mult »5 actiuni eficiente pentru reoptimizarea continutului

Mini Audit SEO avansat pentru reoptimizarea onpage

  • Krumel 

Am gasit un mod de a crea un mini audit SEO gratuit, destul de avansat, pentru cei care vor sa isi recupereze pozitiile la cautari dar si traficul organic din Google.

Analiza SEO se refera la partea de optimizare de continut, in speta, partea de onpage SEO.

Pentru partea de SEO tehnic am creat alte articole explicative, analiza tehnica SEO necesita mai multe explicatii.

Atunci cand vezi ca site-ul pierde pozitii in cautari sau trafic organic din Google te gandesti ca e o problema si poate ti-ar prinde bine sa iti faci un audit SEO gratuit pentru a vedea sursele problemei.

Uneori, multi nu sesizeaza problemele decat daca mai dau din cand in cand cate un ochi pe datele din Google Analytics.

Odata cu noile actualizari4 de la Google, continutul vechi are sanse sa nu mai fie „bine vazut” sau chiar nu mai poata fi considerat actual in forma in care a fost optimizat. Termenii nu mai au cautare, subiectul e vechi, forma de optimizare e deficitara.

Cere un audit SEO avansat pentru a-ti creste traficul organic si pentru a recupera traficul paginilor.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

De multe ori se prefera abandonarea paginilor si crearea unora noi. Crearea de noi pagini optimizate nu e tot timpul e o solutie mai ales ca paginile vechi au deja sustinere externa prin backlink-uri dar si semnale social media de pe retelele cunoscute.

Revenind la mini auditul SEO, paginile vechi pot fi revigorate, ele pot iesi la cautari noi, pot raspunde multor intrebari formulate de utilizatori.

In articol nu vom discuta (inca) despre cum pot fi revigorate paginile, ci despre ce unelte poti folosi pentru a detecta aceste pagini.
Citește mai mult »Mini Audit SEO avansat pentru reoptimizarea onpage

Trafic organic mai mult prin crawling optimizat

  • Krumel 

crawling
Printre multele lucruri prost intelese de catre clienti sau chiar SEOs e si acela cum ca „mai multe pagini in Google index inseamna de fapt mai mult trafic organic„. Referirea e facuta, evident, la faptul ca multi obisnuiesc sa indexeze toate paginile site-ului, incluzand rezultatele la cautarile interne, tag-uri, paginatii, pagini cu continut subtire, pagini canibalizate ca subiect sau alte forme de continut duplicat. Iar Google nu apreciaza continutul mult si prost…

Am mai publicat articole despre subiectele astea, motiv pentru care o sa schimb subiectul pe un lucru la fel de important si anume ceea ce in engleza e „crawling budget„.

Afla daca ai probleme cu indexarea sau vezi daca ai prioritizat corespunzator crawling-ul.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Citește mai mult »Trafic organic mai mult prin crawling optimizat

Curatarea redirectionarilor 301 sau 302 esuate din SERPS

  • Krumel 

redirectionare

Redirectionarea unui site vechi catre un site nou sau a unei versiuni vechi catre alta noua e, in teorie, „floare la ureche”. Multi programatori vor spune ca e simpla o astfel de redirectionare, unii dintre ei cred chiar ca ele sint apanajul unor nevoi ce nu includ efectele din SERPs. Cu toate astea redirectionarile si paginile 404 sunt o problema pentru destui.

Modelul de redirectionare a paginilor in cazul unei migrari de domeniu ar putea fi urmatorul:

  • index vechi/ -> index nou/
  • categorie veche/ -> categorie noua/
  • pagini de produse vechi/ -> pagini de produse noi/

Evident, e vorba de magazine online, site-uri care ajung sa aiba mult continut indexat in Google, greu de controlat si cu efecte grave daca paginile nu sint conforme cererilor facute de Google prin actualizarile frecvente.
Citește mai mult »Curatarea redirectionarilor 301 sau 302 esuate din SERPS

Prioritizari de indexare si crawling a continutului

  • Krumel 

foot-shooting

Au inceput multi sa deprinda cu usurinta actualizarile si penalizarile pe care Google le propaga de vreo 3 ani de zile. Panda, Penguin, Pidgin, Hummingbird si alte oratanii Google. Nu conteaza ca exista o diferenta intre ele, ideea e ca atunci cand avem o problema pe SEO sint cele mai des invocate.

E simplu, e usor, e la indemana sa invoci probleme cunoscute. E mai greu, mai complicat si mai inaccesibil sa analizezi in amanunt eventuale probleme ce cauzeaza dezindexari din Google.
Citește mai mult »Prioritizari de indexare si crawling a continutului

Optimizarea traficului prin indexarea corecta a paginilor in Google

  • Krumel 

Toata lumea stie ca un site popular in Google e un site cu multe pagini indexate, pagini care au pozitii cat de cat ok la cautari. Pe principiul asta foarte multi indexeaza pagini in motoarele de cautare, sperand la volume de trafic considerabile. Daca le spui sa nu indexeze tag-uri, iti vor spune ca e o practica frecvent folosita de A-listii din blogosfera. Daca le spui sa nu indexeze cautarile din magazinele online, cineva o sa iti spuna ca e ok sa fie indexabile ptr ca nu se stie niciodata. La fel si filtarea produselor sau paginatiile de categorii.

Google a incercat prin diferiti algoritmi sa contracareze indexarea de continut inutil prin supplimental results, duplicate content, rel canonical, rel next prev astfel incat doar paginile importante sa fie indexate in Google.
Citește mai mult »Optimizarea traficului prin indexarea corecta a paginilor in Google

Long tail prin cautari de tip intrebari

  • Krumel 

Prin 2009, la Marketing 24/7 de la Sibiu vorbeam despre „Traficul Organic Si Relevanta Pentru Vizitatori A Paginilor Web”, cu precadere despre tipurile de cautari pe care obisnuim sa le facem.

[Tin minte ca prezentarea mea nu a starnit interesul celor prezenti, pe vremea respectiva CPM-ul si mobile-ul erau la moda. Cred ca inca sint …]

Mesajul cu care venisem la eveniment era legat de faptul ca e important sa tinem cont de continut si ca in functie de continutul pe care il oferim atragem un anumit tip de vizitatori.

Pe link-ul anterior, la pagina 7 puteti citi:
Citește mai mult »Long tail prin cautari de tip intrebari

Mai bun, nu mai mult – caracteristica long tail

  • Krumel 

Un ideal in viata: „sa faci din putin, mai mult„. Unii pe online il numesc un fel de ROI. Altii succes si satisfactie. Nu e usor si de cele mai multe ori ne lasam dusi in eroare de „mai mult” ca volum si nu ca rezultate.

Ce treaba are asta cu long tail? Pai are, cei care obisnuiesc sa caute folosint fraze de cautare cu 3-4-5 cuvinte cheie sint vizitatori care stiu ce vor, ce cauta, ce trebuie sa gaseasca, ce trebuie sa cumpere. Un astfel de vizitator informat detine o intentie de cumparare/conversie ridicata. Daca acea cumparare/conversie are o valoare ridicata, atunci bingo … ai descoperit un model de afacere care sa merite efortul.

Scopul final al optimizarii si promovarii pe motoarele de cautare ar trebui sa fie, zic eu, conversia. Conversia poate fi masurata in diferite moduri in functie de nevoi, dar trebuie sa existe o finalitate a celui ce a ales un site la o cautare.
Citește mai mult »Mai bun, nu mai mult – caracteristica long tail

Structura site-ului si long tailul generat

  • Krumel 

Am mai vorbit despre ambele, dar niciodata n-am facut legaturi intre ele. Multi isi imagineaza ca a iesi la cautarile long tail necesita efort doar prin crearea de continut. Totusi si structura site-ului poate ajuta la pozitionarea pe cat mai multe cautari long tail.

Candva, vorbeam cu un client ce intentiona sa isi creeze o structura cu cuvinte cheie, astfel incat o parte din efortul de a iesi la cautari sa fie preluat de structura site-ului si cuvintele cheie din URL-uri. Intentia era laudabila, problema aparuta era ca site-ul avea doar 2 nivele de categorii (nu acoperea prea mult din potentialul long tail), lucru ce nu ajuta prea mult … de obicei se ajunge la a folosi tot cate 1-2 cuvinte cheie sau cuvinte cheie ce nu niseaza continutul existent.

Site-ul era un magazin online ceea ce inseamna ca descrierile produselor erau singurele texte de pe site. Sanse slabe sa iesi la cautari mai ales daca ai dat sau preluat aceleasi descrieri de produse.
Citește mai mult »Structura site-ului si long tailul generat

Viteza de incarcare a unei pagini – factor SEO

  • Krumel 

Pe la inceputul lui Aprilie Google anunta, prin gura lui Matt Cutts, un nou factor SEO. E vorba de viteza de incarcare a unei pagini ca factor ce ajuta pozitionarile la cautari. Imediat a urmat in Webamster Tools si un plugin special cu care „poporul” isi poate verifica viteza de incarcare.

Evident o noua isterie in randul celor ce practica SEO, cu toate ca despre timpul de incarcare a unei pagini s-au mai facut referiri. Pentru „statisticieni” discutiile si observatiile despre timpii de incarcare a unei pagini au aparut mai demult. Cam de prin 2008 – 2009 au aparut informatii conform carora rapiditatea cu care se incarca o pagina ar putea avea un efect asupra pozitionarilor la cautari.

Cei ce ati citit Search Engine Ranking Factors ar fi trebuit sa observati un comentariu al unui participant, privind Usage Data Ranking Factors:
Citește mai mult »Viteza de incarcare a unei pagini – factor SEO

Internal linking – taguri, cuvinte cheie cu link

  • Krumel 

O alta structura pe care robotii si oamenii o urmaresc in momentul in care navigheaza pe un site, in afara de meniul principal/secundar din site, e structura creata de taguri si cuvintele cheie cu link ce fac trimitere catre posturi relevante. Sa nu uitam de harta site-ului, la fel utilizata si de oameni si de roboti.

Despre cum se pot folosi tagurile, am mai vorbit … la un moment dat in .ro tagurile erau (sau poate mai sint) o forma des intalnita de a genera pagini indexabile, penibilitatea si disperarea ajungand pana la a crea tag orice cuvant cheie din vocabularul romanesc. Cu alte cuvinte, tagurile reprezentau scuza cu care unii abuzau indexul motoarelor de cautare.

O alta forma abuzata si prost inteleasa e cea de „linkuire” a unui cuvant cheie repetat in cadrul unui text in scop de SEO. E un abuz pentru ca in cadrul unui text valoarea unui cuvant cheie (anchor text) cu link are valabilitate o singura data. Cu alte cuvinte, daca repeti un cuvant cheie de n ori, valoarea link-ului respectiv e data o singura data …pe primul cuvant cheie.
Citește mai mult »Internal linking – taguri, cuvinte cheie cu link

Arhitectura informatiei, harta si structura interna a unui site

  • Krumel 
planificare structura

Planificare structura krumel.ro

Pentru a crea si optimiza corespunzator un site ar trebui ca modificarile facute sa ofere robotilor care analizeaza site-ul, dar si vizitatorilor, o ierarhizare a continutului.

In general, ne descurcam mai bine atunci cand lucrurile sunt clare, reglementate bine si in mod firesc.

In SEO structurarea de date si a continutului e la fel de importanta. Mai ales acum in era mobila.
Citește mai mult »Arhitectura informatiei, harta si structura interna a unui site

Etape de optimizare on page pentru pagini web

  • Krumel 

Optimizare pagini web Azi vorbim despre optimizarea on page ca parte a promovarii web. Optimizarea unei pagini web si clasificarile de optimizare a unei pagini web dupa nivele de lucru.

Nu optimizezi la nimereala, ci trebuie sa tii cont de fiecare element al optimizarii, astfel incat promovarea sa fie cat mai profitabila prin locurile la cautari pe motoarele de cautare.

In August 2006 spuneam despre optimizarea pentru motoarele de cautare:

Optimizare pentru motoarele de cautare – un ansamblu de operatiuni la nivel de sursa, structura sau design, corelat cu inscrierea paginilor in directoare de specialitate, ce are ca rezultat optinerea unul loc cat mai relevant pentru unul sau mai multe cuvante cheie dorite.

Ansamblul sau insumarea de operatiuni ar trebui clasificata astfel inca sa nu omitem nimic.
Citește mai mult »Etape de optimizare on page pentru pagini web

Optimizarea de Meta titluri si descrieri pentru un CTR mai bun

  • Krumel 
meta titlu si descriere

Titluri si descrieri din SERPs

Meta titlurile si meta descrierile paginilor fac parte dintr-o serie de factori de evaluare in optimizarea web, folosirea lor corecta are un efect pozitiv asupra intentiei de accesara a unui vizitatori dupa o cautare anume.

Aceste optimizari de meta-uri sunt elementele de inceput in SEO si ele analizate cu atentie.

Citește mai mult »Optimizarea de Meta titluri si descrieri pentru un CTR mai bun