Home » Link building

Link building

Criterii pentru un alt tip de link building de calitate

  • Krumel 

3 calitati de luat in calcul.

Hai sa privim link building-ul dintr-un alt unghi decat cel dupa are ne ghidam acum. Pentru asta m-am inspirat din cel putin 2 informatii date de doi fosti angajati Google.

Uneltele de analiza din zona link building-ului hranesc (cu succes) mituri si creeaza o mentalitate paguboasa în zona SEO.
Citește mai mult »Criterii pentru un alt tip de link building de calitate

5 factori importanti pentru o noua strategie de link building

  • Krumel 

Cu cat Google isi curata rezultatele prin diferiti algoritmi, cu atat mai dificil devine SEO. Pentru unii e un lucru rau, pentru altii e mana cereasca. Cei care fac SEO in mod minutios, gandindu-se pe termen lung, avand in spate o strategie vor reusi sa profite de noile modificari. Cei care gandesc in stil de afacere rapida si profitabila trebuie sa se reorienteze in privinta modului in care fac link building.

Desi nu toti algoritmii vor fi propagati imediat pe .ro, indeajuns de multi factori vor fi modificati si in Romania. Motiv pentru care nu tot ceea ce se scrie pe .com e valabil pe .ro. Asta nu inseamna ca trebuie eliminata perspectiva acestor modificari in .ro

Citește mai mult »5 factori importanti pentru o noua strategie de link building

SERPs-ul romanesc lovit de algoritmii Google?

  • Krumel 

In 2011 ma intrebam daca e Panda in Romania sau nu ca urmare a unor panici iscate de necunoscatori. Cu mult inainte de a ajunge in .ro unii aveau viziuni. Evident lucrurile nu au fost asa, graficele si semnalele din comunitatile specifice SEO a confirmat tarziu venirea noilor actualizari si algoritmi in .ro. Asta era in 2011.

In 2012 Google a propagat un pinguin destul de puternic in Romania. Destul de multi au cazut dand satisfactie celor care ghicesc in ceara din ureche despre cum moare SEO. Tot moare si tot moare. Ei nu se mai opresc din griji.

Desi SEO e accesibil tuturor, putini reusesc sa faca lucrurile cum trebuie. Link-uri la 200 de euro, link-uri .edu la 5$, „continut valoros”, advertoriale luate la kil, in general semne de SEO facut haotic. Desi uneori lucrurile merg si asa, modalitatea asta de a face SEO nu e durabila. Iar SEO inseamna a construi ceva durabil, ptr lucruri rapide exista PPC.
Citește mai mult »SERPs-ul romanesc lovit de algoritmii Google?

Strategii de link building in Romania – Tecomm Cluj

  • Krumel 

Articolul e un follow up pentru evenimentul Tecomm Cluj, la care am participat in octombrie 2011.

Incep din ce in ce mai multe evenimente locale pe ecommerce sa apara, dupa cel de la Timisoara a urmat unul la Cluj. Stiu ca anul trecut se planuia unul si la Iasi, dar n-am idee de ce nu s-a mai tinut. La cel de la Timisoara nu am apucat sa ajung, stiu de la colegii de la 2Parale ca a fost misto.

Despre cel de la Cluj va voi spune cateva lucruri in acest articol.
Citește mai mult »Strategii de link building in Romania – Tecomm Cluj

Link-uri pierdute, problema ignorata si greu controlata

  • Krumel 

SEO cu precadere depinde de multi factori direct (sau indirect) responsabili de o reusita, sint atat de multi incat de cele mai multe ori ajungem sa credem ca e foarte usor sau ca e mai util sa alegi directia BlackHat (aparent, cea mai simpla si de „succes”). Sau ptr ca sint multi, ajungem sa ii ignoram si deci sa avem o perceptie gresita asupra lor.

Scaderile de ranking sint cele mai „misterioase” actiuni care apar intr-un moment de efort SEO si de link building. De cele mai multe ori, actiunile din SERPs sint fara justificare sau vagi precum raspunsurile date de Google la unele intrebari specifice.

Unul din motivele cunoscute pentru pierderea de pozitii la cautari e pierderea de link-uri de calitate.
Citește mai mult »Link-uri pierdute, problema ignorata si greu controlata

Link building – semnale vs. factori

  • Krumel 

In primul rand, detest munca de „link builder”. In schimb, sint fascinat de ceea ce inseamna criteriile si modurile prin care link-urile ajung sa conteze ptr un site/o pagina. In .ro link buildingul inseamna „bulk buying links”, in ideea ca un client face o comanda si 5000 de link-uri apar din senin de pe diferite surse. Nu prea exista criterii dupa care sa se ghideze, regula de „text cu 300 de caractere, sa fie pozitiv si sa dea 3 link-uri catre noi cu anchor text” e frecventa in .ro. Va spun sigur asta ptr ca stiu oameni care cumpara link-uri dupa criteriul asta. Nu e indeajuns aceleasi 300 de caractere sau aceleasi link-uri din bloguri. :d

Si ca sa raspund si la intrebarea: „e ok sa cumperi link-uri?”, as spune DA. Link-urile se cumpara in toata lumea. Banii se fac din vanzare de link-uri si de PR. Ma refer la webmasteri care incearca sa traiasca din online.
Citește mai mult »Link building – semnale vs. factori

Link building prin Galerii CSS, Social Media sau comunicate de presa

  • Krumel 

Un nou articol in continuarea tutorialului SEO pe care il tin cu Remus trateaza alte modalitati de a face rost de back link-uri pentru site-uri. E destul de enervanta disperarea dupa IBL-uri, de multe ori unii ajunga sa faca lucruri care au efect negativ asupra site-urilor. Modalitatile de link building prezentate in tutorialul nostru nu sint o forma de a face spam, ci doar modalitati de a promova corect site-uri.

Am auzit destul de des pareri despre link building, in special se spune ca pentru a promova un site pe motoarele de cautare ai nevoie doar de Page Rank si back link-uri. Nu e asa, nu doar ele promoveaza un site pe motoarele de cautare.
Citește mai mult »Link building prin Galerii CSS, Social Media sau comunicate de presa

Link building prin comentarii pe bloguri si forumuri dofollow

  • Krumel 

Costel N-as spune ca e un subiect care sa imi placa, mai ales ca e destul de greu de inteles cum trebuie facut. Dar e pe lista de subiecte ce trebuiesc acoperite pentru tutorialul SEO pe care il tin cu Remus. Asa ca hai sa vedem ce iese….

Link building prin comentarii pe bloguri cu dofollow
Mult apreciata in afara, stiu cazuri in care unii webmasteri urcau site-uri la cautari doar din link-uri venite din comentariile de pe bloguri de genul asta. Pe continut englezesc metoda merge, oamenii trec cu vederea posturile semnate cu cuvinte cheie.

Pe .ro lucrurile nu stau la fel, nu in mare masura. Noi sintem obisnuiti ca in spatele unui comentatiu sa stea un „costel”, un „costel89” sau un „costel4yu”. In momentul in care un post e scris de „promovare SEO” sau de „Articole de presa” nu prea iti vine sa le accepti, e clar oamenii aia sint interesati doar de un link de pe blogul tau.

E ironic de prostesc sa ai o astfel de atitudine: vii si incerci sa prostesti pe cel care stie ce inseamna link building prin comentariile pe bloguri cu dofollow.
Citește mai mult »Link building prin comentarii pe bloguri si forumuri dofollow

Link building ca sugestie pentru vizitatori

  • Krumel 

O bucata de cod Un mod mai putin discutat pe .ro de link building, el e speculat doar de cateva site-uri de tip „old school”. Stiu, e greu de crezut si de inteles, acum cand Web 2.0 (spre Web 3.0) e pe val, eu va recomand o metoda veche, dar totusi ea poate avea un efect neasteptat …mai ales ca foarte putini o folosesc …cu succes.

Tin minte ca acum 5-7 ani in urma era o metoda buna de a impartasi/imprastia informatia cu cei care doresc sa o posteze pe propriile site-uri, intre timp s-a considerat demodata. Totusi, marile portaluri foloseau astfel de metode si o duceau foarte bine. Traficul venea din locuri in care ei „oficial” incercau sa isi plaseze link-uri, dar datorita relevantei si calitatii continutului au primit trafic prin aceasta metoda, gratuit.

Metoda e foarte simpla si eficienta: in cazul in care oferi continut actualizat de interes (stiri, horoscop, barfe si alte prostii) ofera eventualilor vizitatori un mod de a pune aceste informatii pe propriul site.
Citește mai mult »Link building ca sugestie pentru vizitatori

Calitatea backlink-urilor si criterii de evaluare

  • Krumel 

Retea link-uri Vorbeam intr-un post anterior despre calitatea unui backlink si despre faptul ca, in principal, criteriile de evaluare sint de ordin calitativ si cantitativ.

Calitativ, un backlink ar trebui sa fie evaluat dupa vechimea, autoritatea sau popularitatea lui. Ah, si PageRank, evident. /:)

Un link bun, calitativ e evaluat dupa: relevanta fata de pagina catre care face trimitere si anchor textul sau; numarul de link-uri ce ies din acea pagina care face legatura catre site/pagina (outbound links) altele decat link-ul catre tine, e indicat sa fie mic ca numar; PageRank – ca nota definitorie a calitatii backlink-ului (autoritate, popularitate, incredere) si nu ca moneda de vanzare intre webmasteri.
Citește mai mult »Calitatea backlink-urilor si criterii de evaluare