Vizualizarea unui istoric de link building

Am avut curiozitatea de a vedea un istoric al IBL-urilor intr-un format vizual care sa ma ajute mult mai mult decat datele dintr-un excel sau vizuarizarile privind cadenta lor de la MajesticSEO. Deci articolul acesta are un caracter distractiv, dar cred ca pe unii o sa ii ajute sa inteleaga de ce ponderea IBL-urilor e importanta dupa noile criterii Google.

Cochetez de ceva timp cu vizualizarea datelor intr-un mod care sa fie mult mai usor de inteles, dar care sa si placa. Ma joc cu Tableau de cativa ani, dar vara asta am inceput sa il folosesc mai mult ptr ca au adaugat niste optiuni interesante. Va las placerea de a le descoperi singuri.
Read More

Cum pregatim lista de IBL-uri ptr Google Disavow Tool

Pentru ca cei de la Bing au avut o idee excelenta de a lansa o optiune prin care detinatorii de site-uri isi pot nega IBL-urile site-urilor, cei de la Google au „cooptat-o” si ei. Evident, Google a avut mai mare succes cu el, in special in tarile non Bing, daca putem spune asa.

Cu alte cuvinte acum exista o unealta prin care puteti nega, dezaproba, refuza (si mai putin dezavua, care e un termen cam mofturos ptr o optiune online) IBL-urile generate in trecut de catre voi sau de catre altii.
Read More

5 factori importanti pentru o noua strategie de link building

Cu cat Google isi curata rezultatele prin diferiti algoritmi, cu atat mai dificil devine SEO. Pentru unii e un lucru rau, pentru altii e mana cereasca. Cei care fac SEO in mod minutios, gandindu-se pe termen lung, avand in spate o strategie vor reusi sa profite de noile modificari. Cei care gandesc in stil de afacere rapida si profitabila trebuie sa se reorienteze in privinta modului in care fac link building.

Desi nu toti algoritmii vor fi propagati imediat pe .ro, indeajuns de multi factori vor fi modificati si in Romania. Motiv pentru care nu tot ceea ce se scrie pe .com e valabil pe .ro. Asta nu inseamna ca trebuie eliminata perspectiva acestor modificari in .ro

Read More

SERPs-ul romanesc lovit de algoritmii Google?

In 2011 ma intrebam daca e Panda in Romania sau nu ca urmare a unor panici iscate de necunoscatori. Cu mult inainte de a ajunge in .ro unii aveau viziuni. Evident lucrurile nu au fost asa, graficele si semnalele din comunitatile specifice SEO a confirmat tarziu venirea noilor actualizari si algoritmi in .ro. Asta era in 2011.

In 2012 Google a propagat un pinguin destul de puternic in Romania. Destul de multi au cazut dand satisfactie celor care ghicesc in ceara din ureche despre cum moare SEO. Tot moare si tot moare. Ei nu se mai opresc din griji.

Desi SEO e accesibil tuturor, putini reusesc sa faca lucrurile cum trebuie. Link-uri la 200 de euro, link-uri .edu la 5$, “continut valoros”, advertoriale luate la kil, in general semne de SEO facut haotic. Desi uneori lucrurile merg si asa, modalitatea asta de a face SEO nu e durabila. Iar SEO inseamna a construi ceva durabil, ptr lucruri rapide exista PPC.
Read More

Google Webmaster Tools devine ceva mai util – link building

M-am declarat inca de la inceput un sceptic in privinta Google Webmaster Tools, considerandu-l neinteresant. Motivele sint explicate, multe din ele mi le mentin. GWT inca duce in eroare destul de multi webmasteri, nu mai zic de ultimele mailuri trimise prin care webmasterii era avertizati de lucruri inexistente.

Sint 2 motive de utilitate aparute destul de noi, unul e legat de link building: You can now download the external links to your pages sorted by date. – un anunt facut de un mester de la ei; acum puteti vedea cum va indexeaza Google paginile – un anunt mai oficial.
Read More

Efectul penalizarii Google Penguin: ma las de SEO….

Penguin

… asa cum s-a lasat Basescu de presidentie in 5 minute de la suspendarea din Parlament.

Google Penguin, care e o actualizare si nu o penalizare, da dureri de cap multora din .com dar si din .ro. O sa ma refer doar la ce tine de .ro. Evident, toata lumea cunoscatoare sare “spamerii sint pedepsiti”. Partial adevarat ptr ca actualizarea nu mai tine cont de unii factori SEO dar a reevaluat sau scos in evidenta si pe altii. Ceea ce inseamna ca acest “neprevazut” (numit actualizare) a lasat in offside site-uri care au devenit “victime colaterale”.

Pentru unii “cunoscatori”, efectul unui update inseamna ca ai facut lucrurile gresit, deci poti fi tras pe roata. Ptr cei din domeniu, update-ul inseamna o modificare dupa care trebuie sa te adaptezi, o noua regula. Deci regulile jocului au fost modificate, trebuie sa jucam in actualele reguli. Si nu, SEO n-a murit.. se transforma continuu. Doar cei care nu stiu ce inseamna SEO mor (de ciuda). De fapt, se inmultesc.

Afla daca ai probleme cu “penalizarea” datorata de algoritmul Google Penguin. E cea mai frecventa si cel mai greu de detectat.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Actualizarea are cam acelasi efect pe care Florida1 si Jagger2 le-au avut la timpul lor. Si atunci oamenii s-au speritat, multe sinucideri in masa, carcotasi oportunisti pe la colturi – lumea a supravietuit si a mers mai departe. Nimic nou sub soare.

Read More

CognitiveSEO Backlink Reports pentru analiza rapida a backlink-urilor

Uneori, in analiza concurentei e nevoie de un set de informatii la care sa ai acces in timp rapid. Yahoo! Site Explorer3 oferea candva intr-o versiune destul de vaga numarul total de backlink-uri per domeniu sau per pagina. Multi din breasla il foloseau ptr a afla rapid informatii despre concurenti. Odata cu inchiderea Yahoo! Site Explorer s-a dezvoltat o noua piata, mai dura, a uneltelor de analiza.

Printre multele tool-uri de fast/quick backlink checker m-am oprit si am ales LinkResearchTools in versiune platita, niste nemti (cred) care au cateva unelte destul de bune, cel putin pana la vremea in care CognitiveSEO a intrat pe piata. Au o baza de date buna, iar uneltele oferite erau excelente.

Stiu, multi vor fi dezamagiti ca nu scriu nimic pe blogul asta de SEOMOZ (viitorul MOZ.com/org) si Open Site Explorer. Nu fac lucrul asta ptr ca uneltele oferite nu sint cine stie ce, chiar daca potentialul lor e imens. Ca unelte LinkResearchTools are optiuni mult mai avansate si mai bune decat ce are SEOMOZ. In schimb, apreciez ceea ce ei ofera prin API.
Read More

CognitiveSEO – rank tracker, link si task management

Anul trecut, in 2010, prin decembrie incepeam colaborarea pe parte de UX, testing si IA cu cei de la CognitiveSEO.com. Se vrea a fi o platforma online de verificare a pozitiilor la cautari, verificare a backlink-urilor, link management dar si analiza a celor 3 componente. De fapt, CognitiveSEO se bazeaza pe componenta de analiza cognitiva a datelor livrand rapoarte cu date personalizate.

Va pot spune ca am avut o perioada super interesanta impreuna cu ei, structurarea factorilor SEO, a semnalelor SEM, corelarile de date, rostul lor si modul cu sint expuse sint printre lucrurile care mi-au placut cel mai mult.

Read More

Link velocity sau link building cu cadenta eficienta

Link velocity e un termen mai putin discutat in .ro de catre link builderi, link-urile la Kg sint unica masura de cele mai multe ori. In special cei care au inclinatii spre cercetare si analiza ajung sa fie interesati de velocitatea link-urilor.

Totusi e un lucru important, multe lucruri se explica atunci cand tinem cont de cadenta cu care primim link-urile. Si nu numai cadenta, e vorba si de directia link-urilor pe care le generam in mod natural sau artificial.
Read More

Strategii de link building in Romania – Tecomm Cluj

Articolul e un follow up pentru evenimentul Tecomm Cluj, la care am participat in octombrie 2011.

Incep din ce in ce mai multe evenimente locale pe ecommerce sa apara, dupa cel de la Timisoara a urmat unul la Cluj. Stiu ca anul trecut se planuia unul si la Iasi, dar n-am idee de ce nu s-a mai tinut. La cel de la Timisoara nu am apucat sa ajung, stiu de la colegii de la 2Parale ca a fost misto.

Despre cel de la Cluj va voi spune cateva lucruri in acest articol.
Read More