Home » SEO » Ce e long tail si de ce conteaza?

Ce e long tail si de ce conteaza?

  • Krumel 


Asa cum am zis intr-un post anterior, 2010 il dedic si studierii long tail-ului si a conversiei in .ro. Prin studiile pe care le voi face vreau sa arat ca a avea trafic mult nu e acelasi lucru cu a avea conversii multe. Sint multi in .ro care gandesc …usor, crezand ca mai mult trafic inseamna mai multe conversii, calculul fiind simplu.

Conversiile de pe traficul mult sint conditionate de multe alte criterii (oferta, UX, design, etc) si deci nu e indicat axarea in special pe trafic mult.

Indiferent ca faceti SEO sau PPC, long tail-ul poate aduce conversii cu eforturi minime. Pentru a avea rezultate din long tail aveti nevoie de continut bogat in cuvinte cheie relevante pentru nisele in care activati.

Un principiu de baza in SEO spune ca pentru a iesi la cautari ai nevoie de continut cu cuvinte cheie. Multi s-au gandit ca insirand de 3-4-6 ori acel cuvant cheie vor reusi mai usor sa ajunga la cautarile mari. Putini au reusit, dar nu pentru ca au continut, ci pentru ca au investit bani in link-uri.

Cu textele bogate in cuvinte cheie relevante unei nise, long tail-ul poate genera usor trafic si conversie. Cand spun trafic, nu ma refer la numere asemanatoare cuvintelor cheie importante formate dintr-un cuvant cheie sau 2, ci trafic care adunat din toate cautarile long tail poate egala pe cel adus de cuvinte cheie mari.

In prezentarea despre „Traficul Organic Si Relevanta Pentru Vizitatori A Paginilor Web” pe langa faptul ca incerc sa readuc in actualitate modul cum fac oamenii cautarile, la pagina 12 este un screen cu cautarile facute de englezi.

In ianuarie 2009 cei de la Hitwise observasera in cautarile de la Google o crestere semnificativa a cautarilor cu cel putin 5 cuvinte cheie. Americanii incepusera sa foloseasca fraze pentru a gasi rezultate relevante, incercand astfel sa elimine rezultatele irelevante.

In septembrie 2009 tot ei au un raport in care se spune ca englezii (in statistica sint analizate cautarile englezilor din US, UK, NZ, Australia, Hong Kong) continua sa aleaga cautarile cu 5+ cuvinte cheie si ca au inceput sa scada cautarile cu 1-4 cuvinte cheie. Raportul e facut pe august si septembrie 2009.

Cu alte cuvinte, traficul venit din long tail e in crestere. Am putea spune la fel si despre cei din .ro daca am avea astfel de statistici, dar se stie bine ca la noi a da informatii prinvind traficul e ca si cum ai da „informatii din casa”. Stupid.

Revenind, resturile de cautare cum le-am numit eu (ptr ca in comparatie cu cautarile importante, long tail-ul poate parea un rest de cautare fara importanta) pot include nume de branduri, cautari informale sau de navigare (care se pot transforma in long tail).

Cateva specificatii: long tail tine in special de fraze de cautare si nu de cuvinte cheie. Cuvintele cheie pot fi in numar de 1-2, frazele devin de la 3 -4 in sus.

Avantajul long tail-ului: competitie redusa si deci efort minim pentru a iesi la cautari. Deasemnenea, sanse mari de conversie.

Dezavantajul long tail-ului: cautari mici si deci trafic putin. In plus, faptul ca trebuie sa creezi continut cu cuvinte cheie din acea nisa devine un dezavantaj pentru multi.

Uite un exemplu de long tail de la mine pe blog pentru cuvantul cheie Google, ca sa va deschid apetitul pentru asa ceva.

Au mai scris si altii despre subiectul asta: Google search

Long tail-ul ridica o problema in mintea celor ce fac conversii: la un volum mare de continut/produse n-ai cum sa scrii texte care sa genereze long tail. Trebuie munca, efort financiar… Voi reveni si pe subiectul asta, pana atunci citeste despre continut duplicat …vei gasi niste solutii simple. 🙂

Voi mai scrie despre long tail, pregatesc si niste studii de ecommerce, sper sa fie interesante ptr voi.

12 comentarii la „Ce e long tail si de ce conteaza?”

  1. Aplicam acest LONG TAIL (nu stiam ca se cheama asa) – de ceva timp mai ales ca atunci cand optimizez un site nu pornesc niciodata de la prima pagina. Incep cu paginile sa zicem asa de detaliu – cum ar fi un produs de exemplu in cadrul unui magazin virtual si nu numai.
    Iti pot spune ca asa am resuit sa am trafic si incet, incet sa imi depasesc competitorii pe nisa respectiva…  vorbesc despre site-uri din .ro.
    Pentru .com fara LONG TAIL nu ai nici o sansa sa urci in SERP (cu un site tinar 😉 ).

  2. Acum imi dau si eu seama cat de important este acest long tail. Detin un site pe .com in engleza, adresandu-ma in principal celor din USA, si nu am reusit in jumatate de an, cu optimizare continua, sa ajung in primele 100 de cautari la cuvinte cheie importante pe google, cum sunt funny t-shirts sau offensive t-shirts etc. Abia in Bing am reusit sa ajung in primele pagini la o parte din aceste cuvinte. O sa ma axez pe long tail de acum incolo ca vad ca altfel nu se poate. Foarte bun articol, apropo…ma ajuta mult, ms.

  3. Long tail-ul  functioneaza de extrem de multa vreme in afara. De accea am sustinut si in comentariul articolului
    https://www.krumel.ro/2010-anul-studiilor-long-tail-in-ro/
    ca e mai bine ca trafic ro de exemplu inca nu face publice astfel de date.
    In Romania inca merge fara long tail dar in curand adica peste cativa ani sant sigur ca se va intampla acelasi lucru ca si pe .com . Fara asa ceva nu se poate. De cele mai multe ori din ce am studiat 90 % din trafic vine din long tail . La noi aceasta  optimizare pe long tail este confundata de cele mai multe ori cu spam-ul si inca nu este INCA aplicata la scara larga.
    Dar va veni si vremea cand se vor schimba lucrurile. Si atunci as prefera deja sa fiu in fata multora folosind aceasta tehnica 😛

  4. Un cuvant foarte legat de long tail – specializare.
    Imi pare ca pentru mai mult profit a venit vremea sa se desfiinteze site-urile magazin mixt.

  5. Ionut, de cele mai multe ori nu sintem constienti de ceea ce facem. Lucrurile par naturale, nu ne dam seama ca se pot eticheta intr-un anumit fel.

  6. inSecure – tu cand cauti pe G nu iti rafinezi cautarea adaugand cuvinte pentru a creste relevanta?
    Ce faci de fapt … este sa compui un long tail keyword.

  7. Ionut, eu cand caut pe google, de obicei gasesc ceea ce caut. Daca caut ceva special, sau un fisier special folosesc alte chestii gen filetype: etc.
    Intrebarea mea era alta, daca in Romania utilizatorul foloseste asa ceva. Pe .com ar merge deoarece sunt sute de milioane de utilizatori, si sunt foarte multe pagini, si isi permit sa caute chestii relevante(alcatuite din mai multe cuvinte), dar pe .ro mie mi se pare ca e alta treaba.
    Este doar punctul meu de vedere.

  8. inSecure – nu numarul de utilizatori conteaza ci numarul de rezultate si in speta continutul indexat.
    Din punctul meu de vedere, la peste 100.000 de rezultate generate de Google deja este imperativ sa iti rafinezi cautarea si impliciti sa construiesti un long tail keyword.
    Si ca sustin cea am scris mai sus – iti dau un exemplu.
    Google.ro – scrie in searchbox – idei – si vezi ce sugestii iti da din history.
    „idei de afaceri pe timp de criza”, „idei de cadouri pentru barbati” … etc

  9. Mai intai va salut pe toti de pe acest blog, si pe Krumel, ale carui articole le citesc de ceva vreme si pe care le gasesc foarte pretioase si pline de idei. Imi pare a fi o idee buna sa tiparesc in searchbox un cuvant si apoi sa iau sugestiile care imi apar pentru acel cuvant si care formeaza un long tail keyword si sa-l analizez mai amanuntit cu keyword tool-ul de la google. Daca fraza are un numar de cautari rezonabil, o caut in google, si acolo imi pot da seama in mare daca cei de pe prima pagina au ajuns acolo datorita optimizarii onpage sau a fost nevoie si de ceva backlinks, fara sa fie nevoie sa intru in detalii si sa analizez fiecare pagina din SERP.

Comentariile sunt închise.