Cum identifici cuvintele cheie (not provided) care convertesc?

Noua era (intunecata) a cuvintelor cheie (not provided)1 a generat o mare frustrare printre detinatorii de afaceri online. Nu mai sint cuvinte cheie, nu mai stii ce performanta au cuvintele cheie pe care le vizezi. Unii zic ca nici urmarirea pozitiilor la cautari nu mai e importanta, dar propun sa ii ignoram ptr acest articol, probabil in altul vom vorbi despre pozitionarile la cautari.

Revenind la problema cuvintelor cheie (not provided), am sapat putin in Analytics si am gasit o solutie (de moment) pentru a identifica cuvintele cheie care genereaza vanzari. Deci articolul se adreseaza in special celor cu magazine online…


O optiune mega interesanta e cea din sectiunea Conversions si anume Multi Channels Funnels, respectiv Top Conversion Paths. Aceasta optiune va arata calea conversiilor in functie de sursele setate. Plecand de aici, am adaugat ca punct de plecare optiunea Landing Page URL care ar trebui sa evidentieze paginile pe care au aterizat vizitatorii. Corelat cu faptul ca vrem sa stim paginile care au ca sursa traficul organic din Google, am mapat categoriile importante din site pentru a determina in mare cuvintele cheie pe care au ajuns vizitatorii.

Spre exemplu, pentru index am creat un canal special pentru a vedea care sint vizitele cu conversii. Coreland faptul ca indexul are un anumit numar de cuvinte cheie in titlu si deci indexul iese doar la acele cuvinte cheie pot determina daca vizitatorii au folosit cuvinte cheie specifice din titlu sau au venit dupa cautarile din brand.

Un motiv in plus pentru a face SEO cum trebuie pentru prima pagina, mai nou se recomanda ca prima pagina sa reprezinte in special brandul, nu cuvinte cheie.

Citeste si:  Dai un ban da` iei nofollow

Am creat canale specifice pentru cele mai importante categorii din site (merge in special pe magazinele online) ptr a vedea ce categorii2 vand in mod regulat dar si ptr a identifica intentia organica dupa cuvintele cheie cautate de un client/vizitator. Unele cuvinte cheie nu sint (not provided) lucru care ar trebui sa ajute la identificarea unui tip de cautari. Acest lucru poate fi confirmat si daca va uitati in Google Webmaster Tools ptr a vedea ce cautari au adus trafic pe o anumita pagina.

Evident, am facut canale si ptr sursele traditionale de trafic incluzand traficul direct, cel din mailuri, site-uri de afiliere, social media, campaniile Adwords etc.

In Top Conversion Paths am setat sa vad dupa cuvinte cheie alegand Keyword Path. Puteti face o corelare in cuvintele cheie din campaniile Adwords, (not provided) pentru fiecare Landin Page plus cuvintele cheie pe care Google inca le arata.

Ce rezulta?

Mai sus aveti corelarile privind cuvintele cheie si categoriile din site pentru traficul organic.

Aceleasi conexiuni de informatii se pot face intre traficul generat de campaniile Adwords si cuvintele cheie pe care le vizati plus traficul organic si setarile specifice de identificare a categoriilor si a cuvinte lor cheie.

Ce ati reusit sa aflati prin metoda asta?

  1. Care sint cuvintele cheie care genereaza conversii.
  2. Care sint landing page-urile pe care ajung cei pentru care nu puteti vedea cuvintele cheie, pentru ca sint (not provided).
    Evident puteti banui care sint cuvintele cheie, in special pentru categorii.
  3. Care sint cuvintele cheie din campaniile PPC dar si cum isi redefinesc/schimba vizitatorii cuvintele cheie in functie de interesul de moment.
  4. In functie de cele de mai sus puteti vedea si care sint sursele care asista cel mai bine o conversie sau care sint ultimile surse ca importanta de decizie.
Citeste si:  Conversii Head sau Long tail? Identificarea prin Multi Channels

Cea mai mare frustrare pe care o am in privinta Multi Channels Funnels tine de faptul ca Google Analytics a lasat doar 50 de sloturi pentru Channels, ceea ce inseamna ca limitarile sint mari, nu poti “mapa” cum trebuie un site mare si nu poti face corelarile de genul asta (dupa Landing Page) si pentru alte surse de trafic. Sper doar ca in timp sa mareasca numarul canalelor ce pot fi adaugate in analiza.

Puteti adapta, inventa noi modalitati de a identifica sau banui cuvintele cheie care convertesc folosind acest model. Nu e exact, dar de bine de rau veti sti strict cam ce tipuri de cautari genereaza conversii si eventual pe ce tipuri de produse.

Pe Funnel voi reveni cu un articol dedicat surselor de trafic ce pot fi identificate dupa Landing Pages ptr a vedea mai clar ce se poate identifica si la ce ajuta o astfel de analiza.

PS: GIF-ul animat exprima motivarea pentru care nu mai apuc sa scriu articole: muncesc cu rezultate. 🙂

2 Comments

  1. Limitarea e la 50. Ca daca nu era faceam deja canale de imi sareau ochii. Am facut channel groupings ptr a rezolva treaba. Dar ce am in unul, nu am in celalalt…

    Apoi, daca nu ai un site cu categorii ok, trebuie sa excluzi ptr a ajunge la subcategoriile importante.

    Sper sa modifice la mai mult de 50.

    Reply

  2. Krumel eu ma gandesc ca ar fi ok sa faci cate un segment de trafic pentru fiecare categorie mai importanta ditr-un site si dupa asta in raportul de Organic search sa adaug la secondary dimensions LP-urile si astfel iti faci o idee despre ce cuvinte trimit trafic. Un avantaj la metoda asta ar fi ca poti sa faci cate segmente vrei pentru orice categorie, din ce stiu eu numarul de segmente e nelimitat.

    E adevarat ca in rapoartele pe care le-am propus eu nu am cum sa vad si punctele 3 si 4.

    Mersi de tip referitor la customizarea canalelor.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *