Proprietatea intelectuala a unui prestator de campanii Adwords

axe
Pe cat de pompos suna titlul, pe atat de 3 lei e si practica. Ca de obicei postul nu e despre o agentie Adwords anume ci despre o practica care sigur nu face parte din gama de “best practices” in Pay Per Click, decat daca dai peste clienti care au buzunarele largi.

Se facea ca de la un timp ajung sa primesc clienti care au plecat de la unele agentii PPC. Lucru normal, clientii migreaza constant. Ceea ce e anormal tine de practicile pe care unele agentii PPC din Romania obisnuiesc sa le aplice pe acesti clienti si conturile lor Google Adwords.
Read More

Cum sa platesti ceva gratuit folosind campanii PPC?

Am mai scris despre piata care dezvolta tampiti ca subiect legat de o practica SEO eronata. Azi vorbim despre o alta practica des intalnita in zona agentiilor PPC pentru campaniile de Adwords.

Se face ca in functie de disperarea clientilor unii PPC-isti ajung sa aplice strategii care nu sint prea etice. Profitand de disperarea si necunoasterea clientilor unele agentii obisnuiesc sa aiba abordari destul de inselatoare in relatia profesionala pe care o au cu ei.
Read More

Remarketing a gold mine! Retargetare dupa URL-urile site-ului prin Adwords

Din 2011 cei de la Google au implementat sistemul de remarketing, care din punctual meu de vedere a dus Adwords la un alt nivel pentru mine si in general pentru toti clientii cu care lucram.

Ce face remarketingul?

– aceasta optiune te lasa sa plasezi un cookie in browser-ul vizitatorului si iti da o noua sansa/posibilitate de a targeta utilizatorii care au fost deja pe site-ul tau, pe index, pe o anumita categorie sau pe un anumit produs si nu au convertit (newsletter, inscriere la concurs, conversie, etc).
Read More

Personas pentru cauta(to)ri – scenarii spre conversie

Am mai vorbit despre personas intr-un articol mai vechi, mai specific despre segmentarea de piata ca etapa in crearea unei persona.

De data asta vom vorbi despre personas pentru cei care folosesc motoarele de cautare si cum pot fi create scenarii de conversie cunoscand sau intuind cuvinte cheie pe care persona le-ar putea folosi.

Sa structuram un pic lucrurile: luam o nisa despre care am mai vorbit candva si anume “costume de baie”. Exemplul l-am tot dat si pe la diferite intalniri si evenimente la care am fost, e bun ptr ca evidentiaza unele lucruri si e si usor de inteles.

Folosim modelul vechi publicat pe acest site:
Read More

Despre Search Funnels sau Palnii de cautare din Google Adwords

Dupa cum probabil stiti cu totii Google a lansat de curand noi rapoarte care vor fi foarte utile pentru toti cei care practica SEM (si nu numai), care pot fi vizibile in toate conturile de Adwords.

Aceste rapoarte va pot ajuta foarte mult in timp, in a vedea care campanii/ad grupuri/keywords au convertit cel mai bine, dar si mai mult, va vor arata cate click-uri s-au dat sau de cate ori a fost vazuta reclama voastra pentru a fi generata o conversie.

Rapoartele vin in sprijinul nostru deoarece pana acum Google ne arata doar ultimul keyword care a dus catre o conversie.

Deci , ce sunt Search Funnels?

Ganditi-va la o echipa de fotbal (ca tot a fost campionatul mondial pana nu demult) sa zicem, il avem pe cel care marcheaza si cei care paseaza catre cel care marcheaza. Pasatorii, in genere nu sunt scosi in evidenta (la fel de bine vazuti) precum cei care marcheaza, astfel incat (revenind la subiect 🙂 ) aceste rapoarte scot in fata si celelalte reclame/cuvinte cheie, click-uri sau impresii (assist clicks and impressions) care ajuta la generarea unei conversii (marcarea unui gol intr-un meci de fotbal), nu doar pe cele finale care duc la o conversie.

Read More

Viteza de incarcare a unei pagini – factor SEO

Pe la inceputul lui Aprilie Google anunta, prin gura lui Matt Cutts, un nou factor SEO. E vorba de viteza de incarcare a unei pagini ca factor ce ajuta pozitionarile la cautari. Imediat a urmat in Webamster Tools si un plugin special cu care “poporul” isi poate verifica viteza de incarcare.

Evident o noua isterie in randul celor ce practica SEO, cu toate ca despre timpul de incarcare a unei pagini s-au mai facut referiri. Pentru “statisticieni” discutiile si observatiile despre timpii de incarcare a unei pagini au aparut mai demult. Cam de prin 2008 – 2009 au aparut informatii conform carora rapiditatea cu care se incarca o pagina ar putea avea un efect asupra pozitionarilor la cautari.

Cei ce ati citit Search Engine Ranking Factors ar fi trebuit sa observati un comentariu al unui participant, privind Usage Data Ranking Factors:
Read More

Importanta sortarii cuvintelor negative din AdWords

De curand administrez un cont de Adwords al unei firme care se ocupa cu produse IT. In acest articol o sa va arat o greseala care te poate costa destul de mult si care iti afecteaza bugetul mai mult sau mai putin daca nu esti atent si il lasi pe nenea google sa “iti faca treaba”.

Intr-un articol anterior krumel scria despre cum poti filtra si genera cuvinte cheie in adwords iar asta ma face sa sar peste a explica din nou acest lucru :).

Read More

Cum poti monitoriza Ad Sitelinks din Adwords

Ca o continuare a postului despre Ad Sitelinks pe .ro, as vrea sa adaug cum poti monitoriza sau studia comportamentul utilizatorului si totodata sa vezi daca convertesc sau daca isi iau click-uri sau daca sunt vizite venite din aceasta sursa.

Tot ce iti trebuie este un document excel in care sa iti poti grupa campaniile la care adaugi Ad Sitelink-urile ca mai apoi sa stii care au convertit, au avut vizite sau orice alt scop iti propui. Tot ce trebuie sa faci este sa adaugi la fiecare URL al siteului tau adaugat ca Ad sitelink la sfarsit ?sitelink=link .

Url-ul tau o sa arate ceva de genu:
www.exemplu.ro/categorie?sitelink=link1
www.exemplu.ro/categorie?sitelink=link2 si asa mai departe…
Read More

Ad Sitelinks si pe .ro

Dupa cum anunta si Google la inceputul acestei luni, noua optiune pentru AdWords ads (Ad Sitelinks) cu posibilitatea de a adauga anunturilor, link-uri cu trimitere la diferite brand-uri, produse sau oferte promotionale pentru site-urile pe care le promoveaza advertiserii, m-am gandit sa fac un mic research si ceva teste pentru a vedea daca si noi pe .ro avem posibilitatea de a folosi optiunea asta din conturile AdWords.

Facand o paranteza, aceasta optiune seamana foarte mult cu varianta folosita pentru siteuri, si aceea de a adauga mai multe linkuri cu trimitere la landing page-uri cat mai relevante pentru utilizatorii interesati de ceva anume.
Read More

Cum (iti) evaluezi performanta unei campanii PPC

Sint multe probleme privind campaniile PPC, in general a face inseamna a invata, a gresi si a reusi. Totusi, pe .com sint oameni care obisnuiesc sa impartaseasca experienta si greselile facute, noi putem prelua si invata din ceea ce ei au postat pe net.

Sursa lipsei de conversie sau de reusita a unei campanii ppc tine de cativa factori de baza exprimati in imaginea de mai jos. Pe langa structura contului Adwords/PPC sint si alti factori de care o campanie se defineste ca fiind performanta.

Read More