Studiu: Heatmap de conversii pe zile si ore din zi in ecommerce-ul romanesc

Au fost publicate in Romania multe studii privin profilul utilizatorului roman, dar destul de putine cele prinvind modul cum romanii convertesc. Lipsa de interes, datele sint “secrete”, n-are cine sa le faca, multe alte motive care optureaza imaginea privind ceea ce fac romanii online. M-am gandit sa public 9 imagini de tip heatmap prin care sa evidentiez conversiile pe magazinele romanesti.

Am acces la 9 magazine online romanesti, din nise diferite, prin care pot genera o analiza specifica privind conversiile din zona fashion, IT&C, electronice si electrocasnice si jucarii. Sint magazine cu volum, e tot ce va pot spune. In analiza nu veti vedea cifre, interesul e pe culorile expuse.
Read More

CTR mai bun cu culori mai atragatoare – studiu de caz

Cu ceva timp in urma scriam despre faptul ca un logo poate influenta vizitatorii dandu-le incredere in acel site. Ca ar fi vorba de un logo al unei firme de securitate sau a unei autoritati nationale (in speta ANPC), ele influenteaza vizitatorii (pozitiv sau negativ, dupa caz).

Mare mi-a fost mirarea, recunosc, sa vad in comentarii cateva dubii privind lucrurile astea. Comentariul e facut de un om de online, om care detine un (?) magazin online si care, dupa parerea mea ar trebui sa fie mai …sensibil la astfel de lucruri. Sint multi astfel de oameni in .ro care cred ca UX si CRO dau bine doar daca apar pe blogurile de pe .com pe care ei le frecventeaza. In .ro nu poate fi valabila explicatia sau testul.
Read More

Segmentarea de piata – etapa din crearea unei persona

In Romania, odata cu venirea si prelungirea crizei, detinatorii de afaceri online incep sa se gendeasca din ce in ce mai mult la performanta. Cu alte cuvinte, banii numai sint investiti decat daca ei se transforma in ROI. Bine, cel putin unii dintre ei se gandesc la lucrul asta… majoritatea lor nu fac asta.

Performanta e generata printre altele de cunoasterea audientei si de conceperea unor scenarii si profile de clienti ce se incadreaza in specificatiile produsului, dar in special al serviciilor oferite. In termeni specifici lucrul asta se numeste persona.
Read More

Relevanta cautarilor interne intr-un magazin online

Cautarile si modul cum sint ele facute au efect asupra deciziei de cumparare a vizitatorilor. Ca sint cautari pe motoare de cautare sau cautari interne in site-ul propriu, ambele suporta un comportament asemanator: oamenii cauta dupa cuvinte cheie si vor sa li se returneze rezultate relevante dupa ceea ce au cautat.

Rezultatele relevante returnate sint semnale de alegere si decizie asupra unui produs.

Din punct de vedere comportamental sintem dezamagiti, de cele mai multe ori, cand rezultatele primite la o cautare nu coincid cu intentia avuta prin cautari. Irelevanta rezultatelor impune o reformulare a cautarii, oamenii sint fortati sa “gandeasca” noi cautari, cautari detaliate, cautari specifice.

De cele mai multe ori, vizitatorii nu obisnuiesc sa caute folosind cuvinte cheie specifice sau detaliate. Obisnuim sa folosim cuvinte cheie generale, asta pentru ca vrem sa vedem ofertele returnate. Multi vizitatori nu sint decisi cand vine vorba de detalii privind produsul dorit, ei stiu ca vor “ceva”. Daca acel ceva e “ieftin si bun”, vizitatorul (general) are sanse sa devina client.
Read More

Sint in echipa 2parale

Ieri a fost facut anuntul. Cei de la 2parale s-au extins si am fost inclus si eu in echipa. Am inceput deja treburile, imbunatatirile aduse se vor vedea in curand si sper ca vor fi apreciate.

Ma voi ocupa de afiliati, de comunicarea 2parale, de imbunatatirea platformei prin observatiile proprii, de partea de statistica si rapoarte.

Aveti mai jos citatul ce se refera la mine, postat pe blogul 2parale:
Read More

Valoarea unui link in marketingul afiliat

Poate cea mai mare teama a afiliatilor din Romania e cea de a trimite trafic gratuit furnizorilor. Sint multe discutii despre faptul ca marketingul afiliat nu ar merge in Romania si ca defapt sistemele nu ar face nimic altceva decat sa trimita trafic si sa creeze awareness gratuit pentru furnizori.

Lucrurile asa cum sint expuse, sint corecte. Afiliatii trimit mult trafic gratuit furnizorilor si fac awareness gratuit la greu. Ies in profit furnizorii din afacerea asta. Nimeni n-ar vrea sa se implice in asa ceva, de asta in .ro se vor forma nori negrii deasupra marketingului afiliat.
Read More

Generare de leaduri – Metoda de a vinde (prin) online sau offline

Ma declar din start un novice in domeniul asta, sint atras de el …dar ma depaseste ca experienta, totusi e o metoda foarte buna de a vinde. Drept dovada, o sa dau un exemplu cu o discutie ce a avut loc la ODO Iasi zilele trecute.

Exemplul mi se pare bun, e o nisa care nu cred ca poate converti printr-un magazin online …nu pentru ca nu se poate oferi asa ceva intr-un magazin online …ci datorita cantitatilor si modului mai special de a face o comanda.

Pentru inceput, hai sa vedem ce inseamna lead generation si la ce ajuta.

O versiune „usoara” de a defini lead generation ar fi: „Eu ti-l aduc la usa sau pe site, de aici incolo e treaba ta ce faci cu el. Afacerea o faci tu cu el, eu ti l-am adus.” Un potential client odata adus trebuie convertit de catre cei care se ocupa de vanzari. Reusita vanzarilor sta in capacitatea celor care se ocupa de vanzari de a converti un client.

Dar asta nu e problema celui care a adus clientul, pentru ca regula de bun simt spune ca potentialul client adus are intentie de cumparare si deci nereusita tine de vanzare si nu de aducerea clientului. Sint si exceptii dar mergem pe ideea ca oamenii vor sa faca bani si exista interes pentru serviciul sau produsul oferit.

Read More

Importanta sursei de conversie

sursa-trafic Am vazut zilele astea niste articole referitoare la conversiile prin/din marketingul afiliat, targetarea, CTR-ul campaniilor si plasament. Sint alte componente importante pentru o conversie profitabila necesara marketingului afiliat.

In .ro majoritatea trantesc reclamele si apoi asteapta conversii si bani. Apoi sa plang ca afilierea nu e precum Adsense-ul. Defapt, nici de Adsense nu sint prea multumiti, multi dintre ei nu situ de ce nu isi iau click-uri bune.

Ar fi multe de spus despre alte influente asupra unei conversii, dar azi as vrea sa vorbim despre sursa traficului si cum ea e importanta pentru conversii.
Read More

De ce nu imi place newsletterul tau

Cred ca articolul asta a avut initial 3-4 posibile titluri, pana la urma l-am ales pe asta. Articolul vine ca raspuns la newsletter-ele primite de la magazinele online pe care le-am analizat zilele trecute.

Ca si restul subiectelor tratate pe acest blog, voi vorbi din punctul de vedere al unui vizitator, e interesant de stiut ce comportament au vizitatorii cand citesc newslettere. De aia e bine sa analizati comportamentul lor, astfel incat sa imbunatatiti vizualizarea lor si conversiile.

Spuneam zilele trecute de Continutul, un factor excelent de conversie si de Marketingul afiliat ca forma de convertire profitabila, articole prin care sustineam valoare continutului pentru vizitatori dar si modul cum continutul poate converti profitabil.

Dupa ce m-am abonat la newsletter-ul unor magazine online am inceput sa primesc mesaje, dar doar de la unele din ele(!!!). Se pare ca nu toata lumea face email marketing, din pacate.

La cele care trimiteau newsletter-ele, am observat cateva lucruri pe care vreau sa le discut:
Read More

Marketingul afiliat nu e Adsense

bullseye-targetChiar nu e, zic asta vazand pe forumurile romanesti, in special de SEO si SEM, oameni care sint dezamagiti de marketingul afiliat. Asta pentru ca ei nu au inteles ce e marketingul afiliat si ce e Adsense-ul, ce e plata per click (PPC) si ce e plata pe actiune (PPA sau CPA).

Hai sa lamurim lucrurile, in speranta ca unii se vor documenta inainte de a adera la un program de facut bani din online si astfel vor vorbi in cunostinta de cauza.
Read More