Studiu: Heatmap de conversii pe zile si ore din zi in ecommerce-ul romanesc

Au fost publicate in Romania multe studii privin profilul utilizatorului roman, dar destul de putine cele prinvind modul cum romanii convertesc. Lipsa de interes, datele sint “secrete”, n-are cine sa le faca, multe alte motive care optureaza imaginea privind ceea ce fac romanii online. M-am gandit sa public 9 imagini de tip heatmap prin care sa evidentiez conversiile pe magazinele romanesti.

Am acces la 9 magazine online romanesti, din nise diferite, prin care pot genera o analiza specifica privind conversiile din zona fashion, IT&C, electronice si electrocasnice si jucarii. Sint magazine cu volum, e tot ce va pot spune. In analiza nu veti vedea cifre, interesul e pe culorile expuse.
Read More

CTR mai bun cu culori mai atragatoare – studiu de caz

Cu ceva timp in urma scriam despre faptul ca un logo poate influenta vizitatorii dandu-le incredere in acel site. Ca ar fi vorba de un logo al unei firme de securitate sau a unei autoritati nationale (in speta ANPC), ele influenteaza vizitatorii (pozitiv sau negativ, dupa caz).

Mare mi-a fost mirarea, recunosc, sa vad in comentarii cateva dubii privind lucrurile astea. Comentariul e facut de un om de online, om care detine un (?) magazin online si care, dupa parerea mea ar trebui sa fie mai …sensibil la astfel de lucruri. Sint multi astfel de oameni in .ro care cred ca UX si CRO dau bine doar daca apar pe blogurile de pe .com pe care ei le frecventeaza. In .ro nu poate fi valabila explicatia sau testul.
Read More

Segmentarea de piata – etapa din crearea unei persona

In Romania, odata cu venirea si prelungirea crizei, detinatorii de afaceri online incep sa se gendeasca din ce in ce mai mult la performanta. Cu alte cuvinte, banii numai sint investiti decat daca ei se transforma in ROI. Bine, cel putin unii dintre ei se gandesc la lucrul asta… majoritatea lor nu fac asta.

Performanta e generata printre altele de cunoasterea audientei si de conceperea unor scenarii si profile de clienti ce se incadreaza in specificatiile produsului, dar in special al serviciilor oferite. In termeni specifici lucrul asta se numeste persona.
Read More

Relevanta cautarilor interne intr-un magazin online

Cautarile si modul cum sint ele facute au efect asupra deciziei de cumparare a vizitatorilor. Ca sint cautari pe motoare de cautare sau cautari interne in site-ul propriu, ambele suporta un comportament asemanator: oamenii cauta dupa cuvinte cheie si vor sa li se returneze rezultate relevante dupa ceea ce au cautat.

Rezultatele relevante returnate sint semnale de alegere si decizie asupra unui produs.

Din punct de vedere comportamental sintem dezamagiti, de cele mai multe ori, cand rezultatele primite la o cautare nu coincid cu intentia avuta prin cautari. Irelevanta rezultatelor impune o reformulare a cautarii, oamenii sint fortati sa “gandeasca” noi cautari, cautari detaliate, cautari specifice.

De cele mai multe ori, vizitatorii nu obisnuiesc sa caute folosind cuvinte cheie specifice sau detaliate. Obisnuim sa folosim cuvinte cheie generale, asta pentru ca vrem sa vedem ofertele returnate. Multi vizitatori nu sint decisi cand vine vorba de detalii privind produsul dorit, ei stiu ca vor “ceva”. Daca acel ceva e “ieftin si bun”, vizitatorul (general) are sanse sa devina client.
Read More

Sint in echipa 2parale

Ieri a fost facut anuntul. Cei de la 2parale s-au extins si am fost inclus si eu in echipa. Am inceput deja treburile, imbunatatirile aduse se vor vedea in curand si sper ca vor fi apreciate.

Ma voi ocupa de afiliati, de comunicarea 2parale, de imbunatatirea platformei prin observatiile proprii, de partea de statistica si rapoarte.

Aveti mai jos citatul ce se refera la mine, postat pe blogul 2parale:
Read More

Marketingul afiliat ca forma de convertire profitabila

Share afiliere In .ro rar auzi oameni interesati de marketing afiliat si destul de putini stiu cu ce se mananca. Sint firme ce ofera afilieri, facusem candva o lista de site-uri cu afilieri romanesti in speranta ca multi din cei care incearca sa faca bani pe online sa incerce si aceasta alternativa.

Intre timp, numarul lor cred ca a mai crescut, topicul ala are aproape un an de zile.

Cu toate astea marketingul afiliat in Romania nu merge, motivele sint clare si au mai fost exprimate/explicate:
Read More

2parale sistem de marketing afiliat

2parale Logo 2parale e un proiect nou in .ro de marketing afiliat, o metoda noua de a promova si a converti pe online. Proiectul e “nascut dintr-o discutie “la bere”, pe care a avut-o la Cheia Radu, Lavi si Vladimir” asa dupa cum spune Lavi Marcu pe blog.

Un domeniu mai putin cunoscut la noi, nu neaparat de cei tineri care au bloguri, dar mai degraba de catre cei care detin magazine online sau site-uri ce vand produse. Zic de bloggeri pentru ca ei au invatat ceva mai repede sa faca bani prin marketing afiliat, nu in .ro evident. Sistemele asemanatoare englezesti au invatat pe multi romani cum se folosesc astfel de sisteme de marketing afiliat.
Read More