Nimicul lui Krumel

Arhitectura, harta, structura interna a unui site

In postul despre elemente de optimizare ale unei pagini web vorbeam despre 4. Structura interna a unui site si care ar fi importanta unei structuri interne in cadrul optimizarii onpage.

Structura interna a unui site conteaza mult, in special prin arhitectura creata se poat scoate in evidenta anumite cuvinte cheie prin intermediul categoriilor, subcategoriilor sau paginilor unui site. In plus, se poate crea o harta a site-ului care e utila ambelor parti: oameni si roboti.

Oamenii pot naviga si retine usor unele link-uri, robotii pot verifica si scoate in evidenta in SERPs paginile relavante. In plus, paginile interne devin sustinute de catre propriile pagini, ceea ce nu e de evitat.

E destul de greu sa iti imaginezi online un site cu o arhitectura buna, mai ales sa consturiesti o structura interna care sa te ajute.

Uite ca a aparut zilele trecute si tehnologia web care sa ne ajute in privinta asta. Defapt sint doua optiuni online pentru construire de structura interna si vizualizare de arhitectura si harta de site per ansamblu.

Unul din ele e WriteMaps un mapbuilder online bazat pe Java care va poate ajuta. Are niste optiuni bune, cam rupe Java …dar ca idee e excelent pentru a construi o arhitectura a unui site. Are optiuni de salvare prin export de tip XML si de Local Backup de sursa.

O optiune foarte utila e cea de sharing, impartita in doua: sharing fara editare din exterior si sharing cu editare din exterior. In felul asta poti crea structuri interne de la calculator, fara sa stai langa persoana cu care lucrezi.

Optiunea e foarte buna, mai ales ca inlocuieste rudimentara optiune din Yahoo! IM Environments. Este o optiune acolo in care poti desena tot felul de prostii. Obisnuiam sa o folosesc cand consturiam structuri interne. :”>

Vizual, site-ul ofera doua optiuni de structurare a arhitecturii unui site: Outline View si Map View pe care pe puteti previzualiza mai jos.

Sint foarte misto de folosit si sint sigur ca multi le vor gasi utile. “+“-urile adauga categorii si subcategorii, ““-urile restrange structura unei categorii sau subcategorii. Puteti pune un Page info pentru fiecare folder care sa contina explicatii si un URL. Un zoom care sa va ajute la navigare, aveti grija sa nu lasati folderele deschise (collapsed) pentru ca structura nu se vede bine la zoom mare.

Foarte bun pentru creare de structura interna pentru un magazin online. Si nu numai, evident.

A doua optiune la fel de buna, e pentru verificarea pe site a structurii e Xenu.

Ofera:

Stiu, multe par inutile, dar nu sint. Cu el puteti observa titlurile unor pagini si daca acestea se repea. Evitati duplicate content-ul, penalizare care se pare ca e din ce in ce mai activa cu ultimile actualizari de index de la Google.

Nu am un sample report pentru Xenu, dar il puteti folosi voi lejer. Cateva specificatii ptr tool: nu folositi site-uri mari, cand vi se da raportul nu incercati sa completati ceea ce vi se cere pentru a salva raportul, doar butonati cancel, astfel incat raportul sa se deschida in browser. Pentru site-urile mari riscati sa nu reusiti sa faceti un raport care sa va ajute prea mult, oricum aveti si optiune de excludere link-uri externe sau interne dupa nevoie.

Mie astea mi se par foarte bune daca stii sa le folosesti. E posibil sa existe mai multe, astept de la voi sugestii. 😀