Nimicul lui Krumel

Traficul ca factor de ranking?

Remus mi-a propus un subiect destul de ciudat pentru tutorialul SEO pe care il tinem impreuna. Ideea lui e de a discuta despre faptul ca traficul si accesarile din cautari poti fi un factor de ranking.

Stiu zvonuri, ipoteze, exista chiar si niste specificatii in Brevetul Google (ma indoiesc ca l-a citit cineva, nici macar versiunea asta in romana), dar nu am putut sa confirm prin propria experienta faptul ca un site poate influenta locul la o cautare datorita traficului avut sau datorita numarului de cautari dupa numele domeniului sau brandului.

Fragmentul din Brevetul Google ar fi:

Textul Ancora

*******************

Motorul de cautare foloseste traficul drept criteriu de notare al unui document. O scadere a traficului indica invechirea unui document. Motorul de cautare se va lua dupa schimbarile de trafic dintr-o perioada oarecare de timp (vara, weekends, sau alte perioade) pentru a marca documentul.
Traficul determinat de reclame este de asemenea luat in considerare pt a vedea rata de update si calitatea lor (spre exemplu amazon.com sunt mai de incredere si mai bine notate decat siteurile cu reclame porn).

Comportamentul utilizatorului

Motorul de cautare va monitoriza de cate ori un document a fost ales intr-o cautare si-l va marca in functie de asta. Daca documentul este vizitat des intr-o perioada de timp, creste valoarea lui, altfel scade.

…si versiunea in engleza…

Traffic Characteristics of Site/Page

34. Traffic characteristics associated with a page/site may be taken into account in scoring.

35. The traffic pattern will have associated analysis that might feed into Google’s score. So Google must be measuring traffic to a site/page and determining if, over time, it increases, decreases, etc. – they’re seeking trends on which to base scoring.

User Behavior

36. User behavior regarding a particular page/site may figure into the scoring.

37. Google says that user behavior (from #36) is basically just the percentage of the time users click on a site/page when it is listed in the search results pages, along with the amount of time that users spend “accessing the document”. I guess we all need to keep up the amount of time people spend on our sites.

Brevetul e de prin 31 Martie 2003, destul de vechi ar zice unii.

Mie nu mi s-a confirmat inca ipoteza asta, stiu destul de multe persoane care m-ar contrazice si ar sustine aceasta ipoteza. Exista chiar pe seomoz.org cateva ipoteze despre acest lucru, exprimate pe pagina de factori de ranking, la “Most Controversial Factors” in care se vorbeste despre faptul ca Google poate fi ajutat sa inteleaga anumite cautari relevante pentru un site dupa cautarile de domeniu sau brand. E vorba de “Number of Queries for Site/Domain over Time”, in care unii sau altii din domeniu incearca sa confirme sau sa infirme informatia.

Ceea ce intr-adevar e adevarat tine de faptul ca Google urmareste activitatea pe site si face anumite corelari intre ceea ce cauta, ce aleg si ce fac userii. E si normal sa faca asta, altfel Google nu si-ar “servi” corespunzator vizitatorii.

Normal, acuma urmeaza sa ne cautam propriile site-uri in Google ca sa vedem daca aceasta ipoteza veche e inca valabila.

Remus a scris Despre numarul de cautari pentru domeniu.

Voi ce spuneti? 😕