Traficul ca factor de ranking?

Trafic web Remus mi-a propus un subiect destul de ciudat pentru tutorialul SEO pe care il tinem impreuna. Ideea lui e de a discuta despre faptul ca traficul si accesarile din cautari poti fi un factor de ranking.

Stiu zvonuri, ipoteze, exista chiar si niste specificatii in Brevetul Google (ma indoiesc ca l-a citit cineva, nici macar versiunea asta in romana), dar nu am putut sa confirm prin propria experienta faptul ca un site poate influenta locul la o cautare datorita traficului avut sau datorita numarului de cautari dupa numele domeniului sau brandului.

Fragmentul din Brevetul Google ar fi:

Textul Ancora

*******************

Motorul de cautare foloseste traficul drept criteriu de notare al unui document. O scadere a traficului indica invechirea unui document. Motorul de cautare se va lua dupa schimbarile de trafic dintr-o perioada oarecare de timp (vara, weekends, sau alte perioade) pentru a marca documentul.
Traficul determinat de reclame este de asemenea luat in considerare pt a vedea rata de update si calitatea lor (spre exemplu amazon.com sunt mai de incredere si mai bine notate decat siteurile cu reclame porn).

Comportamentul utilizatorului

Motorul de cautare va monitoriza de cate ori un document a fost ales intr-o cautare si-l va marca in functie de asta. Daca documentul este vizitat des intr-o perioada de timp, creste valoarea lui, altfel scade.

…si versiunea in engleza…

Traffic Characteristics of Site/Page

34. Traffic characteristics associated with a page/site may be taken into account in scoring.

35. The traffic pattern will have associated analysis that might feed into Google’s score. So Google must be measuring traffic to a site/page and determining if, over time, it increases, decreases, etc. – they’re seeking trends on which to base scoring.

User Behavior

36. User behavior regarding a particular page/site may figure into the scoring.

37. Google says that user behavior (from #36) is basically just the percentage of the time users click on a site/page when it is listed in the search results pages, along with the amount of time that users spend “accessing the document”. I guess we all need to keep up the amount of time people spend on our sites.

Brevetul e de prin 31 Martie 2003, destul de vechi ar zice unii.

Citeste si:  Viteza de incarcare a unei pagini - factor SEO

Mie nu mi s-a confirmat inca ipoteza asta, stiu destul de multe persoane care m-ar contrazice si ar sustine aceasta ipoteza. Exista chiar pe seomoz.org cateva ipoteze despre acest lucru, exprimate pe pagina de factori de ranking, la “Most Controversial Factors” in care se vorbeste despre faptul ca Google poate fi ajutat sa inteleaga anumite cautari relevante pentru un site dupa cautarile de domeniu sau brand. E vorba de “Number of Queries for Site/Domain over Time”, in care unii sau altii din domeniu incearca sa confirme sau sa infirme informatia.

Ceea ce intr-adevar e adevarat tine de faptul ca Google urmareste activitatea pe site si face anumite corelari intre ceea ce cauta, ce aleg si ce fac userii. E si normal sa faca asta, altfel Google nu si-ar “servi” corespunzator vizitatorii.

Citeste si:  Tutoriale seo sau cum sa iti faci corect un site si sa iesi la rezultate

Normal, acuma urmeaza sa ne cautam propriile site-uri in Google ca sa vedem daca aceasta ipoteza veche e inca valabila.

Remus a scris Despre numarul de cautari pentru domeniu.

Voi ce spuneti? 😕

5 Comments

  1. eu spun ca sunt mult mai multi coeficienti luati in seama decat ne dam noi seama. 

    tot eu sunt sigur ca pozitia in index depinde si de trafic si de click-uri (asta cu click-urile e implementata acum pe .com cu sagetelile alea sociale si au zis ca incep sa tina si cont de ele).

    cu toate astea cred ca acel coeficient e foarte apropiat de 1 si nu influenteaza major pozeitia.

  2. de acord cu toto…

    plus ca eu mai cred ca site link-urile apar datorita cautarii brandului tau

  3. Hai sa o luam si pe alta parte… De ce avea nevoie Google sa scoata pe piata un serviciu gen Analytics?

    Este gratuit, deci nu ii aduce bani directi…
    Este consumator de resurse foarte multe, deci implica niste cheltuieli destul de mari, care totusi sunt sustinute.

    etc

    Singurul mod in care Google trage ponoase de pe urma Analytics-ului este clar o geana bine fixata pe web… pe o mare parte din web…

    Acum mai are si Chrome la dispozitie, care inca nu este atat de raspandit cum spera Google, insa, incetul cu incetul… va reusi sa fie cel mai bun toolbar (a se citi furnizor de informatii directe despre comportametul utilizatorului) pe care l-ar fi putut dori Google vreodata.

    Deci, da, cred ca traficul este un factor important in calculu rank-ului… Insa, exact ca si tine, nu am o dovada clara, pe pielea mea, sa pot spune cu exactitate, dar sa fim sinceri: clar un document foarte vizitat este important, deci, de ce nu ar folosi Google asta in favoarea rezultatelor lui?!

  4. Cred ca am mai vorbit noi despre asta acum o perioada.

    Daca G vrea sa contorizeze, chiar si partial ( fara analytics, adsese or others ) traficul unui site o poate face destul de bine.

    Linkurile din paginile cu rezultate ale Google sunt niste redirecturi -> usor de adunat date de acolo. Deci usor de “inregistrat” un utilizator care intra pe o pagina,  iar dupa 30 de secunde revina la pagina de cautare si face click pe al doilea site.

    Apoi dupa inca 30 de secunde, revina la pagina de cautare si face click pe al 3lea site. Aici pierde in jur de 5 minute si revina la pagina de cautare.

    Ummm, dupa comportamentul utilizatorului, tu ce ai putea zice ?

    Da, stiu ca pot fi erori -> vorbim despre factorul uman implicat aici, dar datele astea cumulate pot spune cate ceva despre ce anume este relevant si ce nu. Nu cred ca ar avea nevoie de GWiki pentru a aduna date, are deja tool-ul necesar.

    My 2 cent.

  5. din observatiile mele de pana acum:  lucrurile astea poate conteaza in ranking (macar prin faptul ca asa zice google), dar nu sunt lucruri direct controlabile de noi; nu sunt cauze ci efecte;
    un documnet bun are un ranking bun si implicit un trafic mare;
    un document cu o descriere buna (deci un document in care s-a investit efort macar – adica un document care probabil e bun) primeste mai multe clicuri din pagina de rezultate decat unul facut in graba fara descriere;
    un document cu un tafic mare nu e mereu bun si nici rankingul lui nu e prea mare;
    nu cred (pentru ca nu am masurat exact) ca o investietie intr-o campanie publicitara pentru un document neinteresant aduce beneficii rankingului suficient de mari pentru a genera ulterior un trafic mai mare care sa acopere investitia initiala si sa faca profit; in loc sa investim in asa ceva mai bine lucram la a face acel document interesant (atat pt user cat si dpdv seo) si beneficiile sunt mai mari asa;

    prin urmare eu cred ca desi traficul si alte detalii de felul asta pot avea mici influente asupra listarii in serps, efectele sunt asa mici si efortul pentru a le controla e asa mare incat nu este o unealta utila seo;

Comments are closed.