Home » SEO » Optimizarea de Meta titluri si descrieri pentru un CTR mai bun

Optimizarea de Meta titluri si descrieri pentru un CTR mai bun

  • Krumel 
meta titlu si descriere

Titluri si descrieri din SERPs

Meta titlurile si meta descrierile paginilor fac parte dintr-o serie de factori de evaluare in optimizarea web, folosirea lor corecta are un efect pozitiv asupra intentiei de accesara a unui vizitatori dupa o cautare anume.

Aceste optimizari de meta-uri sunt elementele de inceput in SEO si ele analizate cu atentie.

Optimizarea meta titlurilor

Meta titlurile si meta descrierile paginilor sint “porti de intrare” cu mesaje care ar trebui sa atraga dar si sa lamureasca un vizitator despre ce urmeaza sa gaseasca pe pagina.

Meta titlurile ar trebui sa fie succinte si clare, completandu-se cu descrierile paginior. Cuvinte cheie din meta titlu se vor regasi in meta descriere creand astfel relevanta pentru o anumita cautare.
Teoretic e simplu, practic e mai greu.

Un meta titlul de pagina trebuie sa se regaseasca intr-o masura cat mai buna in link si meta descriere. Continutul trebuie sa sustina elementele anterioare astfel incat sa se creeze o relevanta si o densitate buna.

Meta titlurile pot contine elemente de interes si atractie pentru vizitatori, cum ar fi: pretul serviciului sau a produsului, detalii tehnice despre produse (culoare, marime, brand), beneficii si atuuri de diferentiere.

Pentru zona de publicatii, meta titlurile pot contine cuvinte care sa exprime anumite emotii (pozitive sau negative) cum ar fi: frica de a rata o oferta, nevoi imediate legate de timp (doar acum, oportunitate unica), tipul continutului (ghid, studiu, tutorial), comparatii, etc.

Aceste cuvinte pot starni interesul si curiozitatea, dar in acelasi timp pot confirma intentia manifestata prin cautari.

Uneori meta titlul poate fi diferit de titlul din continut, oferind astfel o completare pentru subiectul tratat.

Despre numarul de caractere din meta titluri si meta descrieri am scris intr-un alt articol.

Optimizarea meta descrierilor

Meta descrierile trebuie sa lamureasca pe cat posibil un vizitatori, ca mesaj, si sa atraga ca expunere de cuvinte cheie.

In practica, meta descrierile ajung sa se genereze in mod automat prin diferite pluginuri sau scripturi specifice. Nu e tot timpul o practica recomandata.

Meta descrierile preluate automat din continut au sanse sa nu reflecte intentia celui care cauta, descrierea din continut neavand o forma optimizata. Dar pentru zona de ecommerce, spre exemplu, e unicul mod de a genera mii de descrieri pentru paginile de produse.

In functie de nisa, meta descrierile pot expune beneficii, elemente tehnice specifice, chestiuni legate de pret sau livrare, iar in zona de publicatii online lucrurile pot fi cu mult mai specifice si mai detaliate – depinzand de subiect.

Atat in cazul meta titlurilor dar si in cazul meta descrierilor trebuie sa tineti cont de faptul ca vizitatorii folosesc mai mult dispozitive mobile iar modul de afisare al rezultatelor in Google difera fata de desktop.

Pentru cautarile facute pe mobil Google a introdus un model diferit de rezultate.

Introducerea datelor structurate expuse prin rich snippets completeaza optimizarea in acest sens, ele aducand o vizibilitate mai buna in cautari. Aici am scris despre date structurate si rich snippets in contectul structurari corespunzatoare a continutului.

Scopul modificarilor facute la nivel de meta titlu si meta descriere tine de cresterea numarului de click-uri organice venite din Google. Cu alte cuvinte, cresterea ratei de click.

Rata click-urilor si optimizarea pentru CTR

Rata de click e o formula: numarul click-urilor organice/numarul afisarilor organice= % rata de click

In noua era mobila, rata de click e influentata masiv de diferite optiuni afisate de Google deasupra rezultatelor organice, cum ar fi: galerii de imagini sau clipuri, sectiuni de stiri, harti si alte optiuni specifice pentru zona locala.

Asta inseamna o scadere a ratei de click si deci mai putin trafic organic pe cautarile cu volume mari.

Cei de la Sparktoro au creat un raport in sensul asta, raport ce include si date pentru Romania. CTR-ul raportat pe la nivelul anului 2018.

Mobile CTR

Analiza sparktoro.com privint CTR-ul in 2018

Sursa analiza CTR

Sursa analizei Sparktoro.com

Mai sus vedeti datele furnizate de ei si puteti vedea cand cat CTR “primeste” Romania.

Asta inseamna ca trebuie sa ne adaptam si sa ne asteptam la rate de click in special pe zonele mai putin acoperite de Google cu optiuni specifice.

Dar asta nu inseamna ca nu merita optimizate meta titlurile si descrierile pentru a creste rata de click.

Click-urile organice pot fi luate si de pe pozitii mai joase (pe prima pagina) deci scopul principal e de a-ti creste sansele de a lua aceste click-uri indiferent de pozitie.

Pozitia la cautari ramane importanta, dar exista studii care spun ca, in functie de diferite criterii enumerate mai jos, se pot lua click-uri organice si din pozitii mai joase.

Uneori, pozitionarea pe a doua pagina la cautari, pozitia 11 – 12, poate genera mai multe click-uri decat pozitionarea pe prima pagina, pozitia 8 – 10. Sau ca pozitiile 7 – 10 genereaza acelasi numar de click-uri.

CTR organic

Dispunerea CTR-ului organic in functie de pozitia la cautari.

In functie de nisa, de intentia vizitatorului, tipul de cautare (long tail, cautari pe brand, comerciale, informationale sau locale), rata de click poate fi diferita.

Indicat e sa analizati singuri aceasta metrica, folosind datele din Google Search Console. Testati constant modificand meta titlurile si descrierile pentru a gasi formula optima.

Dar pentru a iesi la cautari relevante e nevoie de continut care sa trateze bine subiectele pe care un potential client le cauta in Google.

Exista o relatie stransa intre subiect, cautari, meta titluri si descrieri, iar ea se reflecta in felul cum continutul raspunde unor cautari.

4 comentarii la „Optimizarea de Meta titluri si descrieri pentru un CTR mai bun”

Comentariile sunt închise.