Pe la inceputul lui Aprilie Google anunta, prin gura lui Matt Cutts, un nou factor SEO. E vorba de viteza de incarcare a unei pagini ca factor ce ajuta pozitionarile la cautari. Imediat a urmat in Webamster Tools si un plugin special cu care „poporul” isi poate verifica viteza de incarcare.
Evident o noua isterie in randul celor ce practica SEO, cu toate ca despre timpul de incarcare a unei pagini s-au mai facut referiri. Pentru „statisticieni” discutiile si observatiile despre timpii de incarcare a unei pagini au aparut mai demult. Cam de prin 2008 – 2009 au aparut informatii conform carora rapiditatea cu care se incarca o pagina ar putea avea un efect asupra pozitionarilor la cautari.
Cei ce ati citit Search Engine Ranking Factors ar fi trebuit sa observati un comentariu al unui participant, privind Usage Data Ranking Factors:
Adam Audette – CTR on a search result is a large cumulative factor, and brings in page load time as well, which is something we’re very focused on at present.
In 2009 Matt Cutts nu spunea ca inca nu exista ca un factor pentru SEO, ci doar lucruri de bun simt. E normal ca o pagina sa incarce repede..
Alta persoana cu greutate in SEO, dar in special in ceea ce inseamna observatii si corelari ..mai putin popular decat altii .. a fost Bill Slawski care in iulie 2009 isi punea intrebarea Does Page Load Time influence SEO?. O sa gasiti niste interpretari si corelari facute pe baza unui brevet din 2008.
Conclusion
A search engine may simulate or estimate the amount of time it takes to connect to a page, the way and amount of time a page renders in a browser, and how people react to those times to influence how a page is ranked, classified, and how much of the page is crawled and indexed – including embedded material on a page such as javascript or flash content.
We don’t know if any of the search engines are presently using the processes described in the patent filing presently, but the patent application does give us some ideas on ways that a search engine might use information about page load and rendering times, and information on how people might react to those wait times.
How does waiting for a page to show up in your browser, or to render influence how you enjoy the page? Are you willing to wait longer for some types of pages than others?
Again, latency is the amount of time between when something was started and when you can see its effects.
If you own a web site, how much attention to you pay to latency issues involving your site? Will you now that you know that search engines may be paying attention?
In comentarii o sa gasiti o observatie pertinenta despre QS de la Adwords si cum Google obisnuieste sa testeze diferiti factori prin alte utilitati proprii, ca abia dupa ce au rezultate concludente sa decida si sa anunte existenta lor.
Revenind la .ro, deja mesajul s-a propagat clar si repede, am vazut destui cunoscatori ce iau in serios deja acest factor.
Totusi, hai sa folosim logica si sa facem corelari:
1. QS-ul din Adwords a suferit destule modificari in timp ca afisare, dar ca relevanta pentru .ro el e acelasi. E usor sa obtii un QS bun in .ro (comparativ cu .com), de aceea consider ca pe .ro timpul de incarcare nu e un factor propagat, inca.
Credeti ca daca nici macar ptr Adwords acest factor nu e propagat pe .ro, la cautari el ar avea vreo sansa?
2. Validarea HTML si CSS (luate la misto de multi) aveau ca rost, printre altele, si incarcarea rapida in browsere. Ceea ce inseamna ca factorul incarcarii rapide a existat dintotdeauna.
Validarile ar putea lasa impresia ca tin doar de incarcarea paginii in browser, dar ele tin si de usurarea loadingului de pe server.
Credeti ca acum site-urile ce nu sint valide sint penalizate?
3. Gazduirea si IP-ul pe care e gazduit site-ul a avut importanta atat ca Geolocare cat si ca viteza de incarcare. Se presupune ca un server gazduit regional incarca mai repede decat unul din .com, avand repercursiuni in pozitionarea la cautari. Aici aspectul e mai puternic legat de relevanta decat de viteza, dar au fost speculatii si pe faptul ca un server romanesc incarca mai repede pentru cei din Romania.
Un element important din optimizarea conversiei tine de timpii de incarcare a paginilor…atat ca server dar si ca browser.
Credeti ca acum site-urile pe hosting romanesc vor iesi mai bine la cautari?
(Ps: timpul de incarcare nu e un factor important, e doar un factor din cele 200)
Astea sint doar cateva corelari specifice care ar trebui sa va dea raspunsul la intrebarea: In .ro algoritmii de pozitionare sint la fel precum cei de pe .com? Si daca da, in .ro viteza de incarcare a unei pagini a devenit un factor important?
Pentru obsedati, uite cateva addonuri Firefox pentru a analiza viteza de incarcare a site-urilor.
Ziua in care Google considera piata .ro ca fiind importanta/de perspectiva e de mult apusa, „pipitele” ce participa pe la evenimente reprezentand Google nu fac decat „PR”.
Unde-i pluginul ala in „Webaster Tools”? Nu neaparat ca as fi isterica, dar asa, de curiozitate 🙂
@Diana Labs->Site Performance
sunt convins ca de acum se va discuta foarte aprins pe tema asta si iar vor aparea tot felul de pareri… oricum, degeaba faci un site sa se incarce intr-o fractiune de secunda, punand doar text, daca n-ai PR deloc si nici nu e optimizat onpage… vorba ta „Ps: timpul de incarcare nu e un factor important, e doar un factor din cele 200″…. de ce sa facem atata caz pentru unul singur? 🙂
Sunt 99,99% ca da, site-urile de pe hosting .ro ies mai bine, mai „usor” la cautari (in seo nu sunt niciodata sigur 100% de ceva, orice ar fi – e vorba doar de probabilitati).
Din experienta proprie (am promovat site-uri .com gazduite in US pe google.ro, site-uri .com gazduite in RO, site-uri .ro gazduite in US si site-uri .ro gazduite in RO – deci cam toate combinatiile) mereu am depus mai putin efort in promovarea domeniilor .ro gazduite local.
Desigur, cu destule link-uri se poate trece peste orice, dar trebuie sa luam in consideratie si eficienta nu?
Cat despre viteza de incarcare, cum ai zis si tu – se vorbea de mult despre asta. E cat de cat logic ca un site care se incarca in 2-3 secunde sa aiba un boost fata de unul care se incarca in 20 de secunde. Eu cel putin nu astept aproape niciodata, pur si simplu dau back ma duc la urmatorul rezultat.
Forin, eu zic ca daca un site cu vechime si autoritate pe un host .com e deja pe primul loc la o cautare romaneasca, un alt site..cam la fel de vechi sau mai vechi pe host .ro nu o sa iasa la cautari mai bine doar ptr ca incarca mai repede.. 🙂
Cred ca e un cumul de factori, nu doar unul singur.
A, desigur, nu cred ca load time-ul o sa fie vreodata la fel de important ca vechimea sau multi alti factori. Sunt atat de multi (factori) care nu ii putem cuantifica exact si stim ca sunt importanti… tocmai d-asta seo este si un pic „arta”, nu doar link-uri cat incape :).
Total deacord cu majoritatea. Load timeul e doar unul dintre factorii care poate determina rankingul. Oricum un site care se incarca greu, va determina vizitatorul sa iasa la fel de repede precum a intrat. Asta va determina un bounce rate ridicat, factor care , dupa unele zvonuri influenteaza rankingul.
eu nu cred ca conteaza chiar asa de mult … eu cred ca momentan tot vechii factori sunt cei mai grei … vechimea, continutul, linkurile, pe domeniul care ma intereseaza pe mine nu am vazut diferente la rezultate top10, sunt site-urile amestecate si mari si mici si cu poze si fara…
@Krumel – as vrea sa te rog cand ai putina vreme sa te uiti putin pe dmoz la site-ul de deasupra de la nume ca am cereri la ro/electro, daca sa imi mai pun sperante sau sa nu mai pierd vremea pe forumuri cautand ce am gresit eu in cerere.
Factorul de incarcare al unei pagini web este important, dar cum spunea si Matt Cutts, este important sub anumite aspecte. Pai daca paginii tale web ii ia sa se incarce intre 20 si 30 de secunde, mai mult ca sigur vei primi eroarea 500 pe web si pagina nu se va mai incarca deloc cel mai probabil.
Daca totusi pagina ta web se incarca intre 10 si 20 de secunde, la fel majoritatea browserelor pot avea dificultati in a le citi, la fel si crowlerii fiind prea multa informatie cod pe ele si elemente mult prea mari.
Totusi daca pagina ta web se incarca intre 1-2 sau 3 secunde, nu vad o influenta negativa pentru o pagina web chiar daca una se incarca intr-o secunda si cealalta in 3, nu va deveni niciodata un factor de ranking deoarece depinde in mare parte de raspunsul si conexiunile serverelor. De distanta fiecarui computer fata de serverul pe care il acceseaza si etc. Practic ar fi cea mai proasta metoda de a face acest lucru ca o clasificare si nici nu cred ca va exista asa ceva in viitor, dar daca vrei ca site-ul tau sa fie optimizat, trebuie neaparat sa dai o importanta unor factori esentiali cum ar fi:
1. Validarea codului html/xhtml si css (cu cat ai mai multe erori pe site cu atat obligi browserul sa le corecteze si pagina se incarca mult mai greu).
2. Compactarea multi css-urilor intr-unul singur, astfel nu mai ametesti browserul sa tot preia fisiere. La citirea unui fisier sunt mai multe operatiuni: 1 verificarea locatiei, 2 se acorda permisiune de citire a acelui fisier, 3 se citeste acel fisier, 4 se acorda permisiunea de a inchide citirea acelui fisier, 5 se revine la pagina initiala care a facut trimiterea, deci practic este un proces extrem de rapid dar in 5 pasi, daca avem 10 fisiere css pentru mai multe lucruri diferite pe site, se repeta acel proces de 10 ori si atunci ingreuneaza, dar daca deschide doar unul, citeste mai multa informatie odata, dar nu are nevoie de celelalte permisiuni, locatii si etc economisindu-se timp.
3. Idem si pentru fisierele java (js)
4. Optimizarea pozelor. Majoritatea ori lasa pozele asa cum sunt si le redimensioneaza din codul html ceea ce e total gresit, ori adauga poze pe net care nu sunt „save for web” cu rezolutie de 72 si culori afisate pe net ceea ce poate mari dimensiunea lor si timpul de incarcare a paginii, etc.
5. Incercati sa creati pagina cat mai simplu, fara tabele, in div-uri si cu toate astea si div-urile sa fie cat mai curate, cu cat mai multa aglomeratie in cod si nu text propriu zis, cu atat ingreunezi browserul etc.
Practic dupa viziunea mea sunt lucruri normale aceste „optimizari” care in final au o importanta pentru google, dar depinde de modul in care le privesti atat tu cat si vizitatorii site-ului tau care in final isi lasa amprenta prin n factori SEO pe site-ul creat de tine pentru ei.
Nu uitati niciodata ca developeri nu creaza site-uri pentru ei, le creaza pentru utilizatori/vizitatori, ei sunt amprenta finala lasata pe site.
Comentariile sunt închise.