Pentru ca in Romania oamenii care fac si publica analize sint destui de putini, m-am gandit sa public o analiza facuta zilele anterioare cu un tool romanesc de Georanker. Nu o sa va zic prea multe despre tool, desi multumita lui am facut acest mic studiu.
Aveti cel putin 20 de orase pe fiecare tara, aveti acces la cele mai importante tari de pe 5 continente, aveti rapoarte ce aduna pozitiile la cautari dar si pozitiile la anunturile platite Adwords. Pe detinatorul tool-ului il gasiti aici, iar unealta va invit sa o descoperiti pe URL-ul pus anterior.
Revenind la analiza, cu ajutorul tool-ului puteti genera rapoarte care va pot ajuta foarte mult. Ideea e simpla: dupa anumite cuvinte cheie vedeti ce site-uri apar la rezultate organice si platite in functie de oras. Am sa structurez studiul in 2 directii, SEO si PPC sub forma de heatmap-uri ptr a evidentia mai usor scopul studiului dar si ptr a pastra anonime link-urile ce ies pe aceste pozitii:
Google Local ranking – SEO
Cautarile locale organice au o importanta marita atat ptr firmele locale cat si ptr cele generale. Ptr a avea o imagine a concurentei ce optimizeaza deja pagini sau site-uri ptr anumite orase si anumite cuvinte cheie puteti folosi acest tool.
Heatmap-ul de mai sus evidentiaza site-urile care ies in mod repetat la cautarea facuta, pozitiile ocupate de Google (link-uri Google cu galben, link-uri prin Google Local cu bleu deschis) cat si site-urile locale (cu alb). Ceea ce inseamna ca tot ce e culoare repetitiva evidentiaza site-uri generale care ies mai la toate cautarile (monopol non local).
Numarul de site-uri ce apar la cautari variaza in functie de „implicarea” lui Google, Google local uneori adauga multe pagini in pagina de cautari. Albul reprezinta in general site-urile locale sau site-uri care nu se repeta la cautari in alte orase.
Unele orase au SERPs-ul mai dezvoltat, altele mai putin. Astfel va puteti da seama unde sint orase cu concurenta mica pe cautarile locale dar si faca exista competitori puternici, generali.
Google Local ranking – PPC
Acelasi tool ofera si rank-urile PPC, adica anunturile platite prin Google Adwords. SERP PPC-ul e important in cadrul unei analize, deci e ok sa analizati si aceasta zona.
La fel ca si la SERPs-ul SEO, heatmap-ul PPC va evidentiaza competitorii ce detin zona platita si puteti vedea pozitiile in functie de oras. Ptr acest heatmap nu exista o legenda ptr culori, pur si simplu o culoare inseamna un concurent. Cu cat acest concurent apare pe mai multe orase, cu atat mai prezenta culoarea. Importante sint fluctuatiile de pozitii.
Avantajele folosirii unui tool de Local SERPs – SEO sau/si PPC
- o imagine mai buna a spectrului concurential
- desi in heatmap nu se vede, din motive evidente, unealta ofera toate link-urile care apar la aceste cautari
- cunoscand frecventa cu care un concurent apare la cautari va puteti da seama de puterea pe care acesta o are ptr o anumita cautare
- puteti afla care e ponderea cautarilor locale, astfel incat sa porifitati de statutul de local (daca aveti un site reprezentativ ptr un oras)
- unde puteti concura la anunturile platite, ce concurenti domina localul, estimare de buget in functie de concurentul care apare repetitiv
Aceste heatmap-uri nu sint facute de catre tool, ci de catre mine. Daca sinteti interesati de astfel de heatmap-uri (cu link-urile concurentilor in ele) va rog sa ma contactati. Tool-ul nu ofera o astfel de analiza, desi am inteles ca vor veni cu niste lucruri interesante. Aveti nevoie de tool ptr a genera rapoartele, deci trebuie sa va faceti un cont platit.
O unealta foarte buna ptr analiza locala, dar nu numai. Va invit sa va analizati potentialul local cu acest tool romanesc. 🙂