Nimicul lui Krumel

Structura site-ului si long tailul generat

Am mai vorbit despre ambele, dar niciodata n-am facut legaturi intre ele. Multi isi imagineaza ca a iesi la cautarile long tail necesita efort doar prin crearea de continut. Totusi si structura site-ului poate ajuta la pozitionarea pe cat mai multe cautari long tail.

Candva, vorbeam cu un client ce intentiona sa isi creeze o structura cu cuvinte cheie, astfel incat o parte din efortul de a iesi la cautari sa fie preluat de structura site-ului si cuvintele cheie din URL-uri. Intentia era laudabila, problema aparuta era ca site-ul avea doar 2 nivele de categorii (nu acoperea prea mult din potentialul long tail), lucru ce nu ajuta prea mult … de obicei se ajunge la a folosi tot cate 1-2 cuvinte cheie sau cuvinte cheie ce nu niseaza continutul existent.

Site-ul era un magazin online ceea ce inseamna ca descrierile produselor erau singurele texte de pe site. Sanse slabe sa iesi la cautari mai ales daca ai dat sau preluat aceleasi descrieri de produse.

Rezolvarea ar fi adaugarea unui text unic astfel incat paginile de produs sa poata iesi la cautari long tail dar si sa poata avea descrieri unice si relevante.

Pana la descrieri, lucrurile pot fi “transate” prin structura site-ului si cuvintele cheie folosite.

Imaginea de mai sus lamureste cat de cat lucrurile. Chiar daca e un exemplu de pe .com, sint sigur ca aceasta teorie merge si la noi. Sint site-uri romanesti care folosesc bine structura site-ului si care ies bine la cautari.

O sa folosesc un exemplu pe care l-am mai dat, exemplu de long tail pentru un site de anvelope.

Ok, daca ai avea un site de anvelope care ar fi sectiunile pe care ti le-ai crea? Cum ti-ai structura site-ul? 😀

E o lista de cuvinte cheie generata, e poate sa nu includa cuvintele cheie care sa tina neaparat de long tail, dar clar contine cele mai “uzate” cuvinte cheie. De aici se pot crea versiuni de cuvinte cheie cautand variatii de cautari.

Un exemplu simplu de pe un site de costume de baie (non shop, ci afiliat):

N-are rost sa va mai spun conversiile pe cuvinte cheie, cred ca e destul de clar din ceea ce am publicat candva.

Acum… tot ce trebuie facut e sa structurati continutul site-ului astfel incat sa acoperiti potentialul de long tail. Se stie ca segmentarea genereaza conversii bune, ceea ce inseamna ca o structurare buna a unui site aduce venituri din cautari “neasteptate”.

Pentru unele categorii de site-uri, tagurile, filtrele si subcategoriile pot deveni potential de long tail. E totusi indicat sa iesiti la cautari cu pagini relevante, nu intotdeauna tagurile, filtrele si subcategoriile sint agreate de vizitatori.

Un ultim cuvant: Long tailul nu garanteaza vanzari, ci doar trafic cu potential de cumparare. Daca site-ul nu ofera modalitati usoare de cumparare sau aderare la serviciile pe care le oferiti, long tailul e inutil.