Seo e mort, deci traiasca SEO

SEO is Dead Intentionez de mult sa scriu un articol despre chestia asta, vad unii panicati si pe .com, dar acum vad si pe .ro. Se emit pareri despre SEO, ca e mort, ca e inutil, ca e o metoda a unor “jmekeri” de a face bani sau clasicul “consultanta SEO poate face oricine”.

Cred ca e clar ca nu sint de acord cu aberatiile astea, emisiile astea de gandire nu au o baza si de cele mai multe ori cei care vorbesc despre SEO nu stiu ce e SEO sau au alte intentii.

Practic de vreo 5-6 ani (cred, nici nu mai stiu) SEO pe .com, .ro si cateva alte tari regionale. O perioada de timp cu rezultate, in totdeauna m-am bazat pe rezultate …barbologia nu imi sta in fire.

De ce e SEO mort ptr unii?
Pentru ca:

  • Folosesc mai mult PPC, Blackhat SEO (uimitor, nu?), modalitati de SEM care se rezuma doar la link building si deci SEO e irelevant. Multi cred ca e deajuns sa ai link-uri catre site, continutul nu e relevant;
  • Pe .ro multi incearca SEO facand defapt SEM, dar intr-un mod contrar sugestiilor facute de Google, spre spam. Imediat sint penalizati, deci “SEO e maro”, “nu are un viitor” si in general “cei care fac SEO sint niste tepari”;
  • Multi din cei care vorbesc despre SEO, fac confuzie cu SEM. SEO e inclus in SEM, dar multi cand zic SEO se refera la SEM. La fel cum PPC nu e acelasi lucru cu SEM, ca abrevieri si practica;
  • Ptr. ca SEO (SEM defapt) nu e prea folositor pentru CPM. E mult de munca, dureaza si deci nu se merita investit in asa ceva. Oricum CPM e o forma (unica in .ro) buna de a face bani, SEO neajutand prea mult, spamul in schimb da.
  • Pentru ca unii fac sau au facut spam (SEO Spam) inseamna ca SEO e Spam. In .ro multi au fost etichetati ca spameri, unii inca mai sint, pentru ca altii fac SEO Spam. Evident si ei confunda SEO cu SEM;
  • Pentru multi bloggeri SEO e deja irelevant, pluginurile de SEO rezolva toate problemele. Deci, concluzia e ca, over all, SEO e mort si oricum ei fac deja SEO pentru ca au pluginuri puse pe site;
  • SEO e mort pentru ca trebuie sa muncesti mult la rezultate, trebuie sa faci analize si strategii, deci decat sa lasi pe cineva din domeniu, mai bine faci spam ….ca Google e usor de prostit;
  • Seo nu isi mai are rostul pentru ca Google nu are reactie la Web spam si deci toti putem face spam fara a fi penalizati;
  • Pentru ca poti scoate bani vanzand Page Rank si IBL-uri.
  • Pentru ca Google “afiseaza acum doar rezultate preferentiale, bazate pe profilul userului, astfel ca la fiecare calculator rezultatele vor fi de fiecare data altele in functie de interesele acelei persoane care lucreaza la acel calculator.” Cu alte cuvinte Google a ucis SEO. – OTV-istic nu?
  • Pentru ca toata lumea (in .ro cel putin) face SEO, politica, sint antrenori, “se pricep la design”, sint “antreprenori de succes” si folosesc doar Twitter si Facebook. Experti SEO la orice colt de internet, defapt acum e josnic sa fii expert in domeniul asta. Toti sintem experti, mai ales in SEO.
Citeste si:  Long tail prin cautari de tip intrebari

Doar cateva motive pentru care unii cred ca SEO e inutil si ca cei care fac SEO sint niste “obositi” care fac bani fara sa munceasca.

De ce nu e SEO mort pentru unii?
Pentru ca:

  • Pentru ca nu fac confuzie intre SEO si SEM. Uite cateva specificatii din domeniu.
  • Pentru ca au rezultate, se bazeaza pe analize, au o strategie, au simt de observatie bine dezvoltat in domeniul asta. Dar, asta tine in special de SEM, pe parte de SEO ei stiu sa foloseasca cuvintele cheie, sa trimita link-uri catre paginile site-ului si sa aiba o structura care sa ajute si userii dar si robotii;
  • Pentru ca prin SEM au scos in evidenta ce au facut onpage, adica SEO. Stiu sa aranjeze un cod in pagina, stiu rostul elementelor HTML, creaza continut optimizat care sa ii ajute la cautari;
  • Pentru ca stiu ca oamenii cauta mai mult pe Google si ca pana acum rezultatele returnate sint cat de cat relevante. SEO ajuta la SEM.
  • Pentru ca marea majoritate a userilor nu folosesc rezultatele preferentiale, bazate pe profilul userului. Oricum, targetul unor site-uri nu sta logat in profil sa voteze rezultate. Multi nici nu au cont de gmail sau nu stau logati la rezultate.

    Chiar daca ar fi invers, nu trebuiesc ignorati cei care nu cauta logati in profil.

  • Pentru ca nu sint interesati in a creste Page Rank si sa vanda link-uri, interesul lor e relevanta ce creaza conversie;
  • Pentru ca nu sint bloggeri sau nu folosesc blogul ca unealta online de promovare. Sper ca acordati o sansa si celor care nu fac “blogging”;
  • Pentru ca promovarea pe motoarele de cautare si traficul adus depind de modul cum e optimizat un site;
  • Pentru ca doar cei din domeniul online considera SEO ca fiind fara viitor, ignorand rostul cautarilor pe motoarele de cautare. Ei deja folosesc alte “canale” de informare, deci ptr. ei (si numai ptr ei) SEO nu mai e relevant;
  • Pentru ca SEO genereaza conversie, chiar daca multi sint interesati doar de trafic mult ptr CPM sau pozitiile in trafic.ro/SATI. Un text bine scris pe site, functionalitati care sa ajute userul …plus alte facilitati non SEO, pot converti cu succes indiferent de nisa, trafic si pozitie la cautari;

SEO nu e mort, e doar marginalizat de oameni care nu stiu ce inseamna SEO.

Ce aduce la astfel de fraze de tip “soc”? Necunoasterea si impresia ca ce face altul poti face si tu foarte lejer, deci nu e chiar atat de important ce face altul …ci doar ce faci tu (prost).

16 Comments

  1. Azi-noapte mi-am postat si eu pe blog parerea fata de chestia asta. Nu ma pricep nici pe departe la fel de bine ca tine, e doar sentimentul pe care il am, ca Google pune din ce in ce mai mult accentul pe valoarea continutului si mai putin pe cat de usor ii e sa ajunga la el.

    De acord, platformele web moderne sunt foarte SEO friendly, dar in momentul in care peste tot gasesti platforme SEO friendly nu mai poti spune ca SEO e important. Compara cu introducerea ABS-ului la masina, la inceputul anilor 90′ ABS era o optiune deosebita si era un selling point important. Acum toate masinile au ABS, nimeni nu vrea sa stie ca BMW are ABS mai bun decat Audi pentru ca nu prea conteaza, sunt alte chestii importante in 2009 pentru o masina.

    Sper ca nu te-am deranjat prea tare cu comentariul meu, e doar o parere, poate mai putin avizata.

    Reply

  2. Faza cum ca SEO s-a dus ma enerveaza… si asta de 3 ani incoace de cand am inceput sa fac SEO pentru altcineva in afara de mine.

    Cei care spun asta nu inteleg ca motoarele de cautare vor afisa mereu rezultatele respective conform unui algoritm, iar noi seo-istii vom fi acolo sa le influentam, fie prin link-uri, mentiuni pe anumite site-uri sau chiar sacrificand gaini vii pe altarul Google 😛 (deh, la nevoie…).

    Bafta!

    Reply

  3. Razvan, asa cum am specificat si in articol, era programat mai demult un astfel de articol.

    Am citit articolul tau, esti 10% din cei care m-au starnit sa scrii. Nu o lua ca pe un afrond, dar cred ca e mai bine sa vb astia in masura despre SEO. 🙂

    Reply

  4. Un articol excelent. Internetul e un loc periculos cand te bazezi pe parerile si sfaturile altora, care de cele mai multe ori sunt netestate si doar traduse si rescrise din site in site.

    Acum ma gandesc si eu in cate contexte incurc practicile SEO cu cele de SEM si invers…

    Reply

  5. Cristina Andrei June 4, 2009 at 1:32 pm

    Cand ajung pe un site nou ma uit la meta titlu, la URL-uri (daca sunt optimizate), la h-urile din pagina, la modul in care e organizat textul. La imagini, la ce descriu ele (alt-urile), la meniu. Daca pare spammy sau de incredere. Daca ii pasa de vizitatorii sai, sau le ingreuneaza experienta pe site.

    Daca da cu minus la punctele de mai sus si mai e si site e-commerce… ghinion. Poate au pierdut un musteriu. Din lipsa de optimizare. 🙂

    Reply

  6. Krumel > stai linistit, nu am luat-o ca pe un afront si iti inteleg punctul de vedere; se intampla sa avem pareri diferite aici, dar tot o sa iti urmaresc post-urile :).

    Cristina > tu te uiti la detaliile astea, un grafician se va uita la cat de glossy sunt butoanele si un programator se va uita la cat de curat e codul html sau cat de repede se incarca site-ul. Totusi, niciuna din astea nu au legatura cu ce ar trebui sa iti ofere de fapt respectivul site de ecommerce. Mai important decat astea mi se pare de exemplu un layout intuitiv sau pagini de produs informative, acolo se pierd mult mai multi clienti decat cei care descalifica site-ul ca nu au alt descriptiv pe poza.

    Reply

  7. Cristina Andrei June 5, 2009 at 8:19 am

    Razvan, toate “detaliile” de mai sus pot face un site sa para spammy sau de incredere. N-as zice ca sunt de neglijat. Acum fiecare se uita la ce il intereseaza, insa -personal- ma enerveaza la culme URL-urile aiurea. Si e doar un exemplu. 🙂

    Reply

  8. doar in .ro exista astfel de discutii… mai e mult maica, pana invatam specializarea

    Reply

  9. Vorba lui Tudor, numai in Romanica probabil ca exista asemenea discutii.
    Atata vreme cat exista motoare de cautare, rezultatele in cautari pot fi intr-un fel sau altul influentate de un SEO bun (fie ca e black, gray, sau white seo).
    Asa ca….sa ma lase cei care sustin ca seo e mort.

    Reply

  10. Discutiile nu in Romania au pornit, si nu azi-ieri; o cautare rapida dupa “seo is dead” pe google o sa te lamureasca.

    Cel putin eu nu am sustinut ca SEO nu mai are nici un rol, face si inca va face mult timp o diferenta. Spun insa ca nu SEO e factorul cheie pentru a te pozitiona sus in cautari, continutul devine din ce in ce mai important si SEO ca practica nu mai aduce aceleasi rezultate cum se intampla pe vremuri. In opinia mea.

    Reply

  11. Cristina Andrei June 7, 2009 at 6:37 pm

    De multe ori, continut bun = SEO Copywriting. 🙂

    P.S. Nu ma refer la impanzirea textului cu diverse cuvinte-cheie, ci la “atentionarea” lui Google ca o pagina este despre un anumit subiect. Si sunt metode de bun-simt pt asta, chiar user-friendly.

    Reply

  12. Razvan. E gresit sa spui ca SEO e mort. Chiar daca ar ajunge sa fie o banalitate, un motor de cautare tot dupa un algoritm va lucra. Si cineva va fi acolo sa faca siteul “algoritm-friendly”.

    Tot ce poti sa zici e ca SEO-ul de azi, maine ar putea fi mort, insa se va continua cu SEO-ul de maine.
    Adica vreau sa zic ca tehnicile de azi ar putea fi maine moarte (se si spune ca google are obiceiul sa schimbe algoritmul destul de tare din cand in cand). Insa vor aparea tehnicile de maine, si se vor folosi alea. Cat timp SEO nu e ceva static, nu il vad cum sa moara, pentru ca succesul consta in a te adapta intotdeauna noilor schimbari.

    Reply

  13. SaluT am o intrebare nu chiar la tema… pentru un site in 3 limbi cuvintele cheie pentru prima pagina ar trebuie sa fie pe toate paginile aceleasi ori pagin ro cuvinte romanesti, eng cuv englezesti? multumesc anticipat.

    Reply

  14. Vlad Gadea, prin ce e excelent articolul, prin scrierea de 35 de ori a expresiei SEO si de 12 ori a expresiei SEM? c’moon

    Reply

  15. Arhi, venit din partea ta e ceva uimitor. Doar atat ai putut sa numeri?

    Hai ca poti mai mult. Cate puncte si virgule sint in articol? Sau paranteze? Vezi si cate link-uri ies din post.

    Nu cred ca e locul tau aici, pe bune acum. 🙂

    Reply

  16. Arhi, fara suparare, dar cineva care nu se pricepe la SEO (si asta ai zis-o tu la tine pe blog) nu stiu cat poate comenta pertinent un articol despre “tendintele” de evolutie ale industriei.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *