Nimicul lui Krumel

Se merita numarul 1 in Google?

Cred ca e o intrebare care ne mananca pe toti, daca nu faptul ca se merita, macar faptul ca vrem toti numarul in Google. Uneori e normal, alteori unii exagereaza.

As vrea sa vedem daca se justifica lupta pentru locul 1 si ce se poate face cu traficul venit de pe locul 1.

Mentalitati:
– “numarul 1 inseamna mult trafic, mult trafic inseamna conversii” – asta pentru site-urile care vand produse.
– “traficul mult indiferent de care, inseamna bani si a face bani, indiferent cum, e cel mai important” – valabil in general pentru cei din topuri de site-uri care spera sa intre in retelele de publicitate romanesti.

Mentalitati care au fost formate datorita unei nevoie acute de a face bani, indiferent cum.

Practica: in practica lucrurile nu stau chiar asa, e destul de greu sa aduci trafic, indiferent de numar.

Daca ai un site care are Adsense si bagi trafic artificial pe el, iti iei trafic mult si cam inutil. Defapt SMM nu e neaparat pentru a lua click-uri, ci pentru a promova site-uri, atitudini, idei, reusite. “O tona” de trafic adus de pe digg nu o sa faca decat sa iti dea serverul jos si sa iti ingreuneze functionalitatea site-ului pe perioada in care “tona de trafic” e activa pe site.

In schimb, traficul venit de pe Google, ca link de referinta, are sanse mai mari sa converteasca sau sa dea click-uri care sint platite mai bine, cel putin pe US. E simplu de ce: Cautari cu intentie comerciala. Din cautari, vizitatorii tind sa dea click pe reclame sau sa cumpere, mai mult decat cei veniti de pe site-urile sociale sau resursele care de obicei nu sint asemanatoare ca domeniu de activitate cu pagina catre care se face trimitere.

Deci, relevanta traficului influenteaza conversia.

Intr-un articol despre ce vad si ce spun ochii vizitatorilor vorbeam despre vizibilitatea rezultatelor si a reclamelor la o cautare pe un motor de cautare.

Rezultatele sint cam asa:

Vizibilitatea pentru rezultatele organice:
Rank 1 – 100%
Rank 2 – 100%
Rank 3 – 100%

Vizibilitatea pentru rezultatele platite – reclame:
1 – 50%
2 – 40%
3 – 30%

In concluzie, ochiul vizitatorilor urmareste, in general, primele 3 locuri pe rezultatele neplatite si cele platite (anunturile Adwords.)

Dar, exista o diferenta intre ceea ce vad si ceea ce fac utilizatorii pe o pagina de cautari.

In 30 Octombrie 2007 zorgloob.com dadea publicitatii o informatie care “s-a scurs” din cadrul grupului francez de Adwords prin care pe langa faptul ca punea la indoiala unele miscari ale lui Google pentru rezultatele naturale, scotea in evidenta faptul ca locurile 2 si 3 ar avea mai multa cautare dpdv al click-urilor, asta se vede prin sumele aratate de GG Score.

Rata de accesare a unui site, de pe o pagina de cautare de pe Google, poate fi influentata nu numai de locul la o cautare ci si de mesajul si densitatea de cuvinte cheie din titlul si descrierea site-urilor.

Traficul natural odata ajuns pe site, poate converti daca mesajul din cautare se patreaza si in pagina de prezentare. In cazul in care vizitatorul nu gaseste ce cauta, locul 1 e inutil.

Jalnic e sa fii pe locul unu cu un site care vinde un produs ce nu poate fi distribuit decat intr-o singura zona geografica. Efortul de a ajunge numarul 1 e inutil, un rezultat regional ar fi fost mai relevant.

In Adwords e cam la fel: se spune ca advertiserii destepti nu platesc locuri la anumite cuvinte cheie si deci mult trafic si click-uri inutile, ci platesc conversii care nu tin de pozitionare neaparat, ci de mesaj si oferta.

Cred ca la aceasta intrebare nu poti da un raspuns clar, el difera de la cautare la cautare, in functie de vizitatori, de interes, de optimizare si de Google. Cu alte cuvinte, la intrebarea asta raspunsul il poate da fiecare, in functie de interest si potenta.

E foarte usor sa pierzi ceea ce locul 1 iti ofera, dar nu e asa de usor e sa ajungi pe locul 1. 🙂