Nimicul lui Krumel

Sa fie penalizare Panda sau sa nu fie? In Romania.


Google Panda Update in Romania, subiect infocat pentru foarte multi “cunoscatori”. In general, imediat cum se intampla un eveniment in domeniul asta apar cunoscatori care “deslusesc” in stil romanesc ceea ce se intampla pe .com

Nu e prima data cand afirm ca Google nu isi are “activate” toate functiile pe care un algoritm de pe .com le are in actiune, factorii de ranking in .ro sint altii decat pe .com. Si cum foarte multi nu fac teste, nu observa, ci doar citesc bloguri de pe .com, in .ro au aparut expertii in Panda update. N-am nimic cu ei, isi fac un defavor constant prin ceea ce spun.

Afla daca esti penalizat de algoritmii Google. Google Panda poate fi o penalizare pe care site-ul tau o are.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Imi aduc aminte de Google Caffeine care era deja “explicat” de catre unii ca fiind un update, cand el era de fapt o noua structura a Google. Probabil unii nici acum nu fac diferenta.

Revenind… zilele trecute am vazut pe forumuri, twitter sau chiar si pe bloguri oameni care sint “afectati” constant de Google Panda. Spre exemplu, cineva (important, nu zic) spune ca Panda afecteaza magazinele online pentru ca dau continut comparatoarelor de preturi si/sau site-urilor afiliate (comparatoare afiliate 2Parale, mai specific).

In acelasi ton, un mare vizionar blogger, urla pe vreo 2-3 articole ca apocalipsa Google vine peste Romania. Nu, nu e o persoana care sa fie din domeniu, e doar un “all in one expert” care debiteaza prostii si pune chiar si link-uri catre surse care ii neaga cele spuse. Dar, merge si asa .. trierea naturala se face in special prin propriile greseli.

Pe un forum specific de SEO, exceptand 2 admini care au postat topicuri specifice, in rest nu prea exista dezbateri pe acest subiect. Oarecum concluzia nu e neaparat ca e lipsa de interes, ci doar ca oamenii nu pot vorbi de lucruri de care nu sint afectati.

Cat despre blogosfera specifica pe SEO si SEM, ea nu prea exista. Sincer, exceptand Cristina Andrei si Gabriela Andrei, restul celor care poarta denumirea sau functia de SEO Manager, SEO Expert si alte denumiri, nu prea scriu. Pe LinkedIn sint in jur de 1113 de persoane care si-au trecut ca experienta profesionala SEO.

Bun, deci e penalizarea Panda propagata pe .ro sau nu?

Ca sa nu lungim vorba, am facut niste screen-uri cu perioadele in care Panda a fost declansat. Pentru cei care nu stiu, postez datele cand Panda a avut loc:

• 24 Feb 2011 (USA-only)
• 11 Aprilie 2011 (all English language results)
• 10 Mai 2011
• 16 Junie 2011
• 23 Julie 2011

Acum tot ce trebuie sa faceti e sa urmatiti datele respective pe screen-urile postate de mine si sa vedeti singuri cand si cum a avut efect Panda in Romania.





Pentru cei care nu se prind, in perioada 11 Aprilie 2011 si dupa, Panda a avut un mic efect (negativ) in Romania. Atat. In rest, Panda nu a avut nici un efect asupra traficului organic.

Pentru a nu fi acuzat ca masluiesc statisticile, am luat screen-uri din site-uri diferite astfel incat traficul sa fie cat mai diferit, perioadele de efect sa se cunoasca clar. Comparatiile trebuie sa le faceti voi, la fel si corelarile de evenimente.

Spre exemplu, acum 2 saptamani (18-31 iulie 2011) Google a facut o actualizare de SERPs. Unii (mari) au cazut, altii care au lucrat cum trebuie au urcat si sint la cautari pe locul 1. Confirmarea o aveti si in screen-uri, august are deja 3 zile cu trafic crescut comparativ cu restul lunilor. Panda?

Bun, pe asta am lamurit-o. Vreti sa vorbim si despre comparatoarele de preturi care “trag” magazinele online in jos? Probabil intr-un urmator articol, pana atunci uite o inregistrare de la o intalnire despre SEO, marketingul afiliat si banii generati. Asta doar asa ca sa ma auziti cum vorbesc moldoveneste. :d