Google Panda Update in Romania, subiect infocat pentru foarte multi „cunoscatori”. In general, imediat cum se intampla un eveniment in domeniul asta apar cunoscatori care „deslusesc” in stil romanesc ceea ce se intampla pe .com
Nu e prima data cand afirm ca Google nu isi are „activate” toate functiile pe care un algoritm de pe .com le are in actiune, factorii de ranking in .ro sint altii decat pe .com. Si cum foarte multi nu fac teste, nu observa, ci doar citesc bloguri de pe .com, in .ro au aparut expertii in Panda update. N-am nimic cu ei, isi fac un defavor constant prin ceea ce spun.
Afla daca esti penalizat de algoritmii Google. Google Panda poate fi o penalizare pe care site-ul tau o are.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!
Imi aduc aminte de Google Caffeine care era deja „explicat” de catre unii ca fiind un update, cand el era de fapt o noua structura a Google. Probabil unii nici acum nu fac diferenta.
Revenind… zilele trecute am vazut pe forumuri, twitter sau chiar si pe bloguri oameni care sint „afectati” constant de Google Panda. Spre exemplu, cineva (important, nu zic) spune ca Panda afecteaza magazinele online pentru ca dau continut comparatoarelor de preturi si/sau site-urilor afiliate (comparatoare afiliate 2Parale, mai specific).
In acelasi ton, un mare vizionar blogger, urla pe vreo 2-3 articole ca apocalipsa Google vine peste Romania. Nu, nu e o persoana care sa fie din domeniu, e doar un „all in one expert” care debiteaza prostii si pune chiar si link-uri catre surse care ii neaga cele spuse. Dar, merge si asa .. trierea naturala se face in special prin propriile greseli.
Pe un forum specific de SEO, exceptand 2 admini care au postat topicuri specifice, in rest nu prea exista dezbateri pe acest subiect. Oarecum concluzia nu e neaparat ca e lipsa de interes, ci doar ca oamenii nu pot vorbi de lucruri de care nu sint afectati.
Cat despre blogosfera specifica pe SEO si SEM, ea nu prea exista. Sincer, exceptand Cristina Andrei si Gabriela Andrei, restul celor care poarta denumirea sau functia de SEO Manager, SEO Expert si alte denumiri, nu prea scriu. Pe LinkedIn sint in jur de 1113 de persoane care si-au trecut ca experienta profesionala SEO.
Bun, deci e penalizarea Panda propagata pe .ro sau nu?
Ca sa nu lungim vorba, am facut niste screen-uri cu perioadele in care Panda a fost declansat. Pentru cei care nu stiu, postez datele cand Panda a avut loc:
• 24 Feb 2011 (USA-only)
• 11 Aprilie 2011 (all English language results)
• 10 Mai 2011
• 16 Junie 2011
• 23 Julie 2011
Acum tot ce trebuie sa faceti e sa urmatiti datele respective pe screen-urile postate de mine si sa vedeti singuri cand si cum a avut efect Panda in Romania.
Pentru cei care nu se prind, in perioada 11 Aprilie 2011 si dupa, Panda a avut un mic efect (negativ) in Romania. Atat. In rest, Panda nu a avut nici un efect asupra traficului organic.
Pentru a nu fi acuzat ca masluiesc statisticile, am luat screen-uri din site-uri diferite astfel incat traficul sa fie cat mai diferit, perioadele de efect sa se cunoasca clar. Comparatiile trebuie sa le faceti voi, la fel si corelarile de evenimente.
Spre exemplu, acum 2 saptamani (18-31 iulie 2011) Google a facut o actualizare de SERPs. Unii (mari) au cazut, altii care au lucrat cum trebuie au urcat si sint la cautari pe locul 1. Confirmarea o aveti si in screen-uri, august are deja 3 zile cu trafic crescut comparativ cu restul lunilor. Panda?
Bun, pe asta am lamurit-o. Vreti sa vorbim si despre comparatoarele de preturi care „trag” magazinele online in jos? Probabil intr-un urmator articol, pana atunci uite o inregistrare de la o intalnire despre SEO, marketingul afiliat si banii generati. Asta doar asa ca sa ma auziti cum vorbesc moldoveneste. :d
Nu cred ca e Panda, nu inca. Actualizarile paginilor de rezultate ar putea fi o consecinta sau doar o coincidenta (avand in vedere perioada). Cu o floare nu se face primavara.
Care ar fi celelalte efecte negative ale lui Google Panda? Inafara de scaderea traficului pentru unele site-uri si comparatoarele de preturi ? :) Mersi!
Liviu, actualizarile de SERPs se intampla constant in functie de ceea ce fac combatantii (link building, onpage, SM). Totusi, periodic Google schimba algoritmi care fac ca modificari semnificative de SERPs sa nu fie doar o coincidenta.
Raluca, e deajuns sa iti scada traficul .. restul nu prea mai conteaza. SEO tine de pozitii la cautari si traficul generat, iar ca rezultat final .. conversii. Deci e un lant ce depinde de aparitia la cautari. :)
Multumesc pentru raspuns.
salut liviu credema si crede in panda sa facut update au cazut site-uri multe pe spam gen url cuvat cheie text static etc.. (cine se price intelege).si dinc ate vad cad multe site-uri in continuare am avut si eu 3 nr 1 au cazut ….nu tare ca eu le promovez dar au cazut ce-a ce inseamna ca ceva ceva se intampla era si cazu credema.tu cand cauti ceva pe google ce iti place sa vezi bannere linkuri redirecturi ..cred ca nu..era si cazu sa se faca ceva si era de asteptat pentru ca sa tot vb de chestia asta..Si liviutu Panda E la inceput daca va mai urma in urmatoarele luni alt update vor ramane cei care merita sa fie acolo restu jos…Daca nu ma crezi iti voi da exemple clare ..
Chiar ma bucur ca sa deschis subiectul asta ca multa lume nu stie de ce dispare de pe goagle.Si pentru .Ro treaba ar fi usoara pentru Panda Mai greu e in tarile Gen Usa Etc .
Nu prea am inteles sensul acestor date. Obviously! ca panda este ultimul update intr-un algoritm complex. Nu observ nici aici in post si nici in alta parte … cele doua surse de seo si sem pe care le-ai furnizat, o discutie pornita de la definirea a ce inseamna acest algoritm si pentru ce conteaza. Scaderea in pozitiile de SERP este un efect si nu o cauza asta ar trebui sa intelegem, in primul rand. Eu de exemplu am observat impactul direct a metricilor de CTR asupra pozitiei. Dar nu se pupa cu ce in articolul asta. Ma deprima faptul ca in comunitatea de SEO lumea se dezedifica si isi arata cu degetu degeaba. -1
Si cum rezolvam problema cu Panda daca totuși ea exista? Mai mult SEO? Mai multă programare?
Eu zic ca este si o cauza daca vrei iti dau 100 de exemple alex oare atunci..Cine isi arata cu degetu nu cred ca ai in spate situri cu traifc de 10 demii unici pe zi.Daca aveai si zburai la 4000 oare ce mai spuneai pe cine aratai cu degetu pe tine?eu zic sa mai dai un organic pe goagle sa vezi cum se duc alti de pe 1 pe pagina 5 :)
Faptul e real faptele se vad… cam ce mai trebuie..
Eu unul nu a mfost afectat in nici un fel, nici nu am site-uri care ar trebui afectate de panda si asa ca nu pot fi obiectiv.
Legat de intrebarea de la sfarsitul articolului, pot spune ca magazinele on-line sunt afectate de comparatoarele de preturi si de sistemele de afiliere, dar nu asa cum cred unii. Principla problema este ca aceste comparatoare de preturi si afiliatii (2parale sau alti) concureaza acum in google cu magazinele online. Iar acestea vor avea costuri de administrare a magazinlor mai mari, iar cele care nu apeleaza la sisteme de afiliere sau alte modalitati de genul vor avea pierderi si mai mari
Deci Alex Au trecut 2 saptamani au mai cazut cateva mii de situri :)))
Comentariile sunt închise.