Ok, daca ai ajuns aici inseamna ca te intereseaza subiectul privind reoptimizarea continutului, posibil sa ai traficul organic in scadere sau incerci sa il cresti.
Nu iti fa griji, toti cei interesati de SEO au acelasi interes in zona asta, noile actualizari1 facute de Google tind sa tina cont de continutul „proaspat”, actual, axat pe intentia vizitatorilor.
De aceea, crearea de continut e o nevoie constanta pentru site-uri, indiferent ca e vorba de magazine online sau site-uri de publisheri.
Continutul a ajuns, ca dupa creare, sa fie refolosit, reciclat, reconditionat pentru nevoile vizitatorilor.
E si normal, cu trecerea timpului subiectele se devalorizeaza, unele topicuri devin mai putin importante, Google ajunge sa nu mai tina cont de anumite formulari2 si structurari de continut3.
E continua evolutie catre eliminarea continutului mult si inutil.
Cere un audit SEO avansat pentru a-ti reoptimiza continutul si pentru a recupera traficul paginilor.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!
M-am gandit la 5 chestii utile care sa te ajute sa iti optimizezi continutul astfel inca sa profiti de traficul organic cat mai eficient.
Identifica paginile slab optimizare
Mergi in Google Search Console, exporta datele din Search Analytics, urmareste paginile cu pozitii bune la cautari dar cu CTR4 slab.
Aceste pagini au potential de optimizare, ele necesitand doar niste modificari de ordin onpage.
Incearca la inceput doar sa identifici paginile slab optimizate, vei trece la reoptimizarea lor in curand. Incearca sa corelezi datele acestor pagini cu performantele evidentiate de Google Analytics.
Experienta vizitatorilor pe site-uri a devenit un factor important pentru decizia de a pastra o pagina in top la cautari, backlink-urile nefiind unica sursa de sustinere.
Poti citi despre mini auditul SEO care te poate ajuta pentru a identifica paginile cu CTR slab si cu potential bun de optimizare.
Rescrie titlurile si descrierile pentru a fi mai intereasante
Multa vreme s-a crezut ca locul 1 la cautari inseamna mai multe click-uri, deci mai mult trafic organic din Google.
In timp, Google a introdus alte elemente in pagina de cautari5, elemente care au facut ca nu doar pozitia sa conteze ci si modul cum sunt prezentate rezultatele.
Ceea ce vad vizitatorii la cautari sunt titlurile si descrierile (meta titluri si meta descrieri). Tot timpul ele au facut diferenta la cautari, doar ca oamenii nu au tinut cont atat de mult de ele, in detrimentul link building-ului care era mai popular.
Cu cat un titlu e mai bine facut, cu atat mai mari sansele de a obtine mai multe click-uri de pe pozitii mai joase. Descrierile sunt cele care completeaza si sustin titlurile pentru atragerea de click-uri.
Folosirea de caractere speciale6, de beneficii7, optiuni8 si numere in titluri genereaza o rata de click mult mai buna.
Descrierile ce dezvolta si evidentiaza nevoile celor care cauta au sanse sa atraga multe click-uri chiar daca pozitiile nu sunt favorizante.
Astea sunt cateva modificari onpage de minim efort dar de impact major.
In exemplul de mai jos veti vedea cum modificarea unui titlu poate creste numarul de click-uri chiar si pentru o pozitie mai joasa.
Modificarea titlului a adus o crestere de CTR iar in timp o crestere de pozitie in mod natural, fara link building.
Evident, rezultatul final fiind cresterea de trafic din Google.
Imbunatateste vocabularul continutului optimizat
Orice pagina are un vocabular specific format din cuvinte cheie cu cautari frecvente, relevante, facute de vizitatori. Candva era indeajuns repetarea acestori cuvinte cheie, ele reflectau modul cum cautau vizitatorii.
Acum cautarile reflecta intentia vizitatorilor, motiv pentru care Google nu mai tine cont neaparat de cuvintele cheie exacte pe care le cauta vizitatorii, ci mai degraba de semantica si relevanta lor.
Procesul de optimizare a continutului trebuie sa ia in calcul nevoile utilizatorilor si mai putin densitatea de cuvine cheie sau frecventa cu care un cuvant cheie se repeta pe o pagina.
Asta inseamna ca paginile ar trebui sa detina un vocabular specific subiectului tratat, corelat cu cautari frecvente facute de utilizator, ele reflectand nevoile lor.
Prin modificari onpage unele site-uri pot urca in timp scurt la cautari, problema paginilor fiind lipsa unui vocabular relevant si nu sustinerea pentru pozitii.
*in curand o unealta specifica si niste articole pe subiectul asta.
Sustine paginile cu link-uri interne
Internal links sunt omise de multe ori in strategia de optimizare a continutului.
Nimeni nu are timp sa caute articole cu subiecte asemanatoare pentru recomandari in interiorul continutului, in plus mai toate site-urile au sectiune automata pentru asa ceva la sfarsitul articolelor.
Practica e deficitara din moment ca articolul trebuie optimizat pentru vizitatori si nu pentru roboti. Un utilizator are sanse mai mari sa dea click pe un link intern din continut decat din sectiunile de articole asemanatoare.
Sunt studii clare care evidentiaza faptul ca vizitatorii ajung sa citeasca maxim 50%9 din continut (25% e cel mai frecvent)*10, ceea ce inseamna ca ratezi o oportunitate de a fi folositor.
Folositor vizitatorilor, prin recomandarile linkurilor interne catre subiecte asemanatoare vei creste satisfactia experientei pe site dar si folositor tie, pentru ca prin astfel de metode vei avea performante mai bune pentru pagini.
Multe site-uri nu au un profil bun de internal linking, semn clar ca se prefera automatizarea pentru roboti si nu plasarea de link-ul relevante in continut, pentru vizitatori.
Urmareste pana la capat procesul de reoptimizare
Probabil cel mai greu lucru de facut, dar e cel mai eficient. E singurul mod prin care poti urca un site la cautari.
SEO e un process de lunga durata, necesita planificare, strategii si supraveghere analitica permanenta.
De cele mai multe ori se planifica obtinerea unor pozitii, se genereaza strategiile de sustinere a paginilor dar nu mai apuca nimeni sa urmareasca evolutia in timp a cautarilor .
Dupa primele saptamani de „nereusita” se renunta la a mai urca paginile la cautari, se renunta la a mai analiza problemele pe care le au, totul se joaca pe moneda link buildingului.
Poate unul din motivele ptr care SEO a devenit o activitate dificila tine mai degraba de lipsa de perseverenta, de analiza si de banala rabdare pe care trebuie sa o ai atunci cand incepi un proiect.
Da, pe subiectul asta pot fi adaugate mai mult de 5 actiuni eficiente, dar macar astea 5 trebuiesc facute cum trebuie pentru a reusi. 🙂