Nimicul lui Krumel

Preturi servicii SEO si optimizare web in Romania

Atunci cand incercam sa promovam un site, printr-o vizibilitate mai buna la cautarile in Google, apelam la servicii SEO profesionale oferite de agentii sau consultanti SEO. Sau asa ar trebui, sa apelati la servicii oferite de firme sau specialisti care stiu ce fac, au experienta si vizibilitate in domeniu, au un portofolio SEO calitativ.

Se justifica o serie de intrebari din partea clientilor, cum ar fi: Pai cat costa un serviciu SEO? Ce preturi are un pachet de servicii SEO? Ce justifica un pret pentru optimizare web? In cat timp voi avea rezultate pentru campania SEO pe care o achizitionez?

Pentru a intelege mai usor cum trebuiesc abordate lucrurile voi explica mai jos punctual fiecare etapa.

Cere preturi pentru servicul SEO pe care il oferim, pentru a-ti creste traficul organic si pentru a recupera traficul paginilor.
Contacteaza-ma pentru a-ti optimiza site-ul cat mai eficient!

Cum alegem servicii SEO profesionale?

Servicii profesionale de “optimizare SEO”

In primul rand ar trebui sa incercam sa definim mai clar termenul de “optimizare SEO” care s-a propagat gresit, in un numar destul de mare daca ar fi sa ne luam dupa volumele estimate de Google Adwords.

“optimizare SEO” ca termen de cautare e un pleonasm intre cuvinte in romana si un acronim in engleza. Echivalentul pentru el e “optimizare site”, “optimizare web” etc.

Revenind la treburi mai serioase, hai sa vedem cum se pot structura serviciile SEO.

Servicii de optimizare onpage

Cu un impact din ce in ce mai mare, componenta de optimizare onpage a inceput sa fie din ce in ce mai importanta. De cativa ani incoace focusul nu ma este pe cuvinte cheie, ci pe subiectul continutului si pe ce ofera el ca utilitate.

Cautarile dupa cuvinte cheie reflecta intentii concretizate in subiecte specifice. Google a inceput sa returneze rezultate ce raspund sau acopera astfel de subiecte.

Acest continut ar trebui sa detina un vocabular specific, sa fie structurat corespunzator si sa aiba o parte tehnica bine pusa la punct.

Partea de tehnica de optimizare specifica mult mai clar tipul de pagini, ce trebuie indexat si ce nu, cum pot fi rezolvate unele probleme privind optimizarea si de ce.

Optimizarea tehnica a site-ului

Tine in special de partea de crawling si indexare, ce indexam si cum, cum ajutam crawlerii sa inteleaga mai usor site-ul si continutul lui, cum favorizam o indexare cat mai profitabila a paginilor, etc.

De asemenea, de luat in calcul robots.txt, redirectari, pagini 404 (sau 410), lipsa unor meta name-uri ce specifica indexarea (rel canonical, noindex/follow, noindex/nofollow, previous/next pentru paginatii) sau a performantelor la incarcare ce determina crawling-ul.

Tot aici intra si optimizare pentru mobil, in special pe performantele timpilor pentru viteza de incarcare. Nu in ultimul rand, partea de SSL, HTTPS si migrarea specifica, arhitectura site-ului sau optimizarea interna.

E o zona vasta si importanta, multe din cele enumerate au fost explicate in alte articole specifice. Optimizarea tehnica1technical seo a devenit foarte importanta, ea influentand definitoriu performanta site-urilor la cautari.

Optimizarea continutului

Motivul pentru care se pozitioneaza continutul la cautari s-a schimbat. Cuvintele cheie nu mai sunt asa importante, subiectele si utilitatea lor devin criteriul de pozitionare la cautari.

Devine mai important vocabularul specific, structurat astfel incat vizitatorii sa il poata intelege si, din ce in ce mai important, promova ei insisi pe retelele de socializare.

Evident cand vorbim despre continut nu ne referim doar la texte, aici e luat in calcul tot materialul care formeaza acel articol, video clipuri, imagini, referite catre site-uri autoritare.

De obicei agentiile ofera modificari minime, nici macar de baza, limitate la nivelul de cunostinte pe care o agentie (care face de toate) le are.

Servicii de optimizare offpage

Candva offpage se limita la “link building” ca sursa principala de sustinere la cautari pe motoarele de cautare. Odata cu proagarea unor noi algoritmi ce au modificat modul de a pozitiona site-urile la cautari, link building-ul s-a transformat in “comunicare”.

Comunicarea in scop de consolidare a brandului, de promovare a produselor dar si de obtinere pe cale naturala a unor link-uri de calitate. Exista strategii de creare de continut care sa atraga promovarea lui pe site-uri de calitate, obtinand astfel mentiuni de brand si link-uri. Strategiile de promovare ar trebui sa includa si sa nu se limiteze la campaniile SEO.

Sustinerea site-urilor prin link-uri externe

Link building-ul, in forma anterioara, se axa in special pe volum de backlink-uri si mai putin pe calitate. Trendul general era ca paginile sa primeasca multe link-uri externe catre pagini astfel incat ele sa fie sustinute la cautari.

Intre timp Google a inceput sa devalorizeze paginile care au o calitate slaba, care vand constant link-uri sau care nu sunt relevante pentru paginile catre are trimit aceste link-uri.

Promovarea continutului pe retelele de socializare

De obicei agentiile ofera like-uri, afisari, link-uri de pe advertoriale si ceva continut la pachet. Asta desi nu tot continutul are sanse sa primeasca semnale din zona social media, tot mai mult continut e creat si promovat ca fiind “viral”.

Lucrul asta se intampla pentru ca unele agentii nu au o strategie privind crearea si promovarea continutului in zona Social media.

Audituri SEO, evaluari punctuale

Un alt tip de serviciu, ce poate fi achizitionat de la o agentie SEO sau de la un consultant SEO, e cel de auditare a performantei de optimizare pentru motoarele de cautare. Auditurile SEO au ca scop evaluari generale de performanta, evidentieri standard ale unor probleme, recomandari generale, toate putand fi transformate in actiuni ulterioare de imbunatatire a performantei.

Atunci cand simti ca lucrurile nu se intampla asa cum ar trebui sa se intample, poti apela la evaluarea facuta de un consultant specializat in optimizarea site-urilor care sa iti ofere o a doua opinie independenta privind reusita optimizarii facute de agentie, toate sub forma unui audit SEO.

Auditurile SEO sunt folosite in special pentru evaluari de generale de optimizare, idei si recomandari care ar completa activitatea deja existenta. Poti completa si imbunatati strategia deja existenta, corecta eventuale decizii eronate sau evalua corect pe cele existente.

Ce tip de preturi SEO se aplica afacerii noastre?

Tot timpul preturile serviciilor creaza un criteriu de a alege o firma sau un consultant. Dar preturile campaniilor SEO nu sunt decat varful deciziei de a alege, partea importanta e in structura servicilor oferite. Ar trebui as existe o corelare intre preturile serviciilor SEO si serviciile in sine ca oferta de beneficii.

Preturi la pachet de servicii si abonamente SEO

Pachetele de preturi sunt oarecum cele mai populare printre agentii, platesti putin (de obicei) pentru un set limitat de servicii, o parte buna din ele sunt non SEO. In general, pachetele pun pret in special pe servicii de suport tehnic, rapoarte lunare de monitorizare SEO, set up-uri si management campanii SEO.

Aplicabil in special site-urilor mici sau startup-urilor. De cele mai multe ori, cu timpul, nevoia creste deci pachetele se vor modifica.

Abonamentele merg in special pe perioade de timp, in care exista un minim de luni pentru campania SEO.

Preturi personalizate pentru serviciile de optimizare

Preferabil pentru site-urile care au deja campanii SEO facute, deci un istoric, dar care ar dori imbunatatirea performantei SEO. Preturile ar trebui ajustate dupa obiectivele stabilite, efortul depus pentru imbunatatirea performantei, istoricul site-ului (diferite penalizari), strategia SEO propusa.

Pret pentru indeplinirea unor obiective indeplinite

Desi in sine nu e un mod prea eficient de a plati niste servicii SEO, unii clienti doresc indeplinirea unor obiective clare, alese de ei. Cresteri procentuale de trafic organic, cresteri de afisari la cautari, urcarea pe pozitii mai bune pentru unele cautari, optimizarea continutului dupa un anumit set de cuvinte cheie.

Tine de nivelul de cunostinte SEO ale clientului si de modul cum vede el cresterea organica a traficului, plus bugetul alocat campaniei SEO.

Procent din numarul de vanzari

Un alt tip de remunerare pentru serviciile oferite poate tine cont de numarul de vanzari generate de traficul organic, un procent prestabilit revine agentiei SEO sau consultantului. Intergrat in strategia de promovare online a clientului acest mod de remuneratie poate fi convenabil de ambele parti… pana la un punct.

Preturi per ora

Aplicabil in special consultantilor SEO, dar nu numai, plata per ora e o metoda de a plati punctual si dinainte stiut serviciile oferite. Uneori poate parea un avantaj dar problema apare atunci cand se stabileste pretul per ora si numarul de ore alocate. Nerecomandat pentru zona SEO atunci cand nevoia de a optimiza site-ul e mare.

Concluzie finala

Fie ca e vorba de un magazin online sau un blog, site de publishing sau orice tip de site o strategie de promovare SEO ar trebui sa nu se raporteze direct la pret ci la serviciile oferite, obiectivele stabilite si modul cum sunt ele indeplinite.

Pozitia in Google la un cuvant cheie nu e cel mai important lucru care se poate obtine de la o agentie SEO. Mult mai importante sunt strategiile de optimizare, implementarea corecta a unor modificari onpage, valorificarea unor oportunitati privind cautarile, crearea de continut relevant, performanta privind viteza de incarcare atat in zona mobila cat si in cea de desktop, cresterea naturala a volumului de trafic organic definesc reusita rezultatelor obtinute.

“Optimizare SEO” e un proces continuu de termen lung, specialistul SEO avand ca scop cresterea naturala a traficului organic, brand awarenessul site-ului dar si cresterile performantelor financiare in mediul online.