Ce e long tail si de ce conteaza?


Asa cum am zis intr-un post anterior, 2010 il dedic si studierii long tail-ului si a conversiei in .ro. Prin studiile pe care le voi face vreau sa arat ca a avea trafic mult nu e acelasi lucru cu a avea conversii multe. Sint multi in .ro care gandesc …usor, crezand ca mai mult trafic inseamna mai multe conversii, calculul fiind simplu.

Conversiile de pe traficul mult sint conditionate de multe alte criterii (oferta, UX, design, etc) si deci nu e indicat axarea in special pe trafic mult.

Indiferent ca faceti SEO sau PPC, long tail-ul poate aduce conversii cu eforturi minime. Pentru a avea rezultate din long tail aveti nevoie de continut bogat in cuvinte cheie relevante pentru nisele in care activati.
Read More

Continut duplicat prin distribuire generala

followers

Nu sint sigur ca am ales cel mai potrivit titlul pentru articolul asta, dar voi vorbi despre continutul magazinelor online. In special despre descrierile produselor si faptul ca o descriere unica exista pe mai multe site-uri. Site-uri care au autoritate si deci care vor iesi mult mai bine la anumite cautari.

N-am vorbit inca pe blogul asta despre SEO, dar SEO e important pentru un magazin online. Una din problemele dubioase din SEO tine de duplicate content si in special de continutul unic existent pe mai multe site-uri. De obicei, site-urile ce au acelasi continut sint omise de la cautari si deci exista posibilitatea pierderii de trafic organic.

Am luat aleatoriu cateva descrieri de produse de pe diferite magazine online romanesti si am facut cautari in Google. Asa cum spuneam, o descriere unica de pe un site apare in mai multe alte site-uri.
Read More

Seo e mort, deci traiasca SEO

SEO is Dead Intentionez de mult sa scriu un articol despre chestia asta, vad unii panicati si pe .com, dar acum vad si pe .ro. Se emit pareri despre SEO, ca e mort, ca e inutil, ca e o metoda a unor “jmekeri” de a face bani sau clasicul “consultanta SEO poate face oricine”.

Cred ca e clar ca nu sint de acord cu aberatiile astea, emisiile astea de gandire nu au o baza si de cele mai multe ori cei care vorbesc despre SEO nu stiu ce e SEO sau au alte intentii.

Practic de vreo 5-6 ani (cred, nici nu mai stiu) SEO pe .com, .ro si cateva alte tari regionale. O perioada de timp cu rezultate, in totdeauna m-am bazat pe rezultate …barbologia nu imi sta in fire.
Read More

Link building prin Galerii CSS, Social Media sau comunicate de presa

Un nou articol in continuarea tutorialului SEO pe care il tin cu Remus trateaza alte modalitati de a face rost de back link-uri pentru site-uri. E destul de enervanta disperarea dupa IBL-uri, de multe ori unii ajunga sa faca lucruri care au efect negativ asupra site-urilor. Modalitatile de link building prezentate in tutorialul nostru nu sint o forma de a face spam, ci doar modalitati de a promova corect site-uri.

Am auzit destul de des pareri despre link building, in special se spune ca pentru a promova un site pe motoarele de cautare ai nevoie doar de Page Rank si back link-uri. Nu e asa, nu doar ele promoveaza un site pe motoarele de cautare.
Read More

Cateva specificatii din domeniul SEO

Loser Obisnuim mult sa discutam prin acronime, iar marketingul online are o gramada de acronime. Zilele trecute am vazut cativa … din domeniu care explicau niste termeni total gresit, chiar si ca practica.

Nu as vrea sa se inteleaga gresit, n-am nimic cu cei care nu sint din domeniu dar care folosesc acesti termeni, ci mai degraba cu cei din domeniu care folosesc acesti termeni in fata clientilor pentru a dovedi “profesionalism si experienta” in domeniu.

Nu e un glosar de termeni din marketingul online (in special marketingul pe motoarele de cautare), ci doar cateva specificatii lamuritoare care pe unii o sa ii “lumineze”, pe altii o sa ii lamureasca.

Read More

Isteria PageRank-ului in .ro

Google PageRank Un alt subiect de discutie pentru tutorialul SEO inceput cu Remus e PageRank-ul, importanta lui, cum se obtine si alte aspecte …isterice, as pune eu. Cred ca mai peste tot vedeti discutii despre PageRank, de cate IBL-uri ai nevoie ca sa scoti un PageRank 4 sau 5, cand se face update de PageRank sau despre vanzari de link-uri pe site-uri cu PageRank.

Din punctul meu de vedere, PageRank-ul nu mai are cine stie ce importanta, el e doar o notare facuta de Google (devenita inutila, dar ravnita de multi) pentru site-uri pe care unii o vand la preturi destul de bune (ceea ce e cam incorect dpdv Google).

Ar trebui sa incepem prin a-l defini: Ce este PageRank1 ?

Prin 2006 se spunea:
Read More

Link building ca sugestie pentru vizitatori

O bucata de cod Un mod mai putin discutat pe .ro de link building, el e speculat doar de cateva site-uri de tip “old school”. Stiu, e greu de crezut si de inteles, acum cand Web 2.0 (spre Web 3.0) e pe val, eu va recomand o metoda veche, dar totusi ea poate avea un efect neasteptat …mai ales ca foarte putini o folosesc …cu succes.

Tin minte ca acum 5-7 ani in urma era o metoda buna de a impartasi/imprastia informatia cu cei care doresc sa o posteze pe propriile site-uri, intre timp s-a considerat demodata. Totusi, marile portaluri foloseau astfel de metode si o duceau foarte bine. Traficul venea din locuri in care ei “oficial” incercau sa isi plaseze link-uri, dar datorita relevantei si calitatii continutului au primit trafic prin aceasta metoda, gratuit.

Metoda e foarte simpla si eficienta: in cazul in care oferi continut actualizat de interes (stiri, horoscop, barfe si alte prostii) ofera eventualilor vizitatori un mod de a pune aceste informatii pe propriul site.
Read More

Traficul ca factor de ranking?

Trafic web Remus mi-a propus un subiect destul de ciudat pentru tutorialul SEO pe care il tinem impreuna. Ideea lui e de a discuta despre faptul ca traficul si accesarile din cautari poti fi un factor de ranking.

Stiu zvonuri, ipoteze, exista chiar si niste specificatii in Brevetul Google (ma indoiesc ca l-a citit cineva, nici macar versiunea asta in romana), dar nu am putut sa confirm prin propria experienta faptul ca un site poate influenta locul la o cautare datorita traficului avut sau datorita numarului de cautari dupa numele domeniului sau brandului.

Fragmentul din Brevetul Google ar fi:
Read More

Se merita numarul 1 in Google?

Numarul Unu Cred ca e o intrebare care ne mananca pe toti, daca nu faptul ca se merita, macar faptul ca vrem toti numarul in Google. Uneori e normal, alteori unii exagereaza.

As vrea sa vedem daca se justifica lupta pentru locul 1 si ce se poate face cu traficul venit de pe locul 1.

Mentalitati:
– “numarul 1 inseamna mult trafic, mult trafic inseamna conversii” – asta pentru site-urile care vand produse.
– “traficul mult indiferent de care, inseamna bani si a face bani, indiferent cum, e cel mai important” – valabil in general pentru cei din topuri de site-uri care spera sa intre in retelele de publicitate romanesti.

Mentalitati care au fost formate datorita unei nevoie acute de a face bani, indiferent cum.
Read More

Anchor textul unui link

Ancora In postul anterior, despre ce sint backlink-urile, vorbeam despre calitatea backlink-urior, provenienta lor, numarul, .etc … dar inca nu am scris nimic despre anchor text-ul unui backlink. E un factor important, precum multi altii care dau valoare unui backlink.

Ce e un anchor text?
Anchor textul unui link e cuvantul cheie atribuit unui link ce face o legatura catre un site. Deci, cuvintele cheie “linkate” devin anchor text-ul unui backlink.

Cu alte cuvinte, atunci cand atribui unui cuvant cheie un link care e relevant pentru pagina catre care faci trimitere si evident de pe pagina de pe care faci trimitere, inseamna ca faci SEO (SEM daca link-urile sint externe) si in nici un caz spam, asa cum un ilustru afon in SEO acuza pe propriul blog zilele trecute.
Read More