Home » SEO » Pagina 4

SEO

Articole despre optimizarea web si pentru motoarele de cautare. Invata lucruri corecte despre SEO si creste-ti site-ul la cautari.

Dupa Google Mayday update …

  • Krumel 

Am evitat sa emit preziceri si alte ghicitori legate de ceea ce avea sa fie Caffeine, la timpul respectiv foarte putini stiau ce vorbesc… Am vazut persoane in Romania care s-au aventurat sa vorbeasca despre Caffeine1 sau Google Mayday2 …acele persoane doar au emis/retransmis ceea ce au spus altii pe .com. Unii se dau cunoscatori in domeniu reemitand ceea ce altii spun sau au spus cu multi timp in urma. Merge si asa la noi. 🙂

Despre Google Mayday update am cerut si am vazut opinii privind modificarile, dar consider ca la acel moment ele nu erau relevante. Nu incerc sa spun ca Mayday update nu a avut efect in .ro, ci doar ca efectul pe .ro nu a fost atat de evident precum .com

Efectul Mayday in .ro cred ca nu a fost mare, insesizabil chiar, pentru ca Google obisnuieste sa faca actualizarile de algoritmi sau de structura in momentul in care traficul incepe sa scada datorita unor vacante, sarbatori si alte evenimente. De ce? Modificarile se fac treptat astfel incat sa nu poti sti sigur motivul pentru care ti-a scazut traficul organic, acesta suprapunandu-se cu scaderile normale datorate dezinteresului pentru online in anumite perioade ale anului. Evident nu tot timpul..
Citește mai mult »Dupa Google Mayday update …

Mai bun, nu mai mult – caracteristica long tail

  • Krumel 

Un ideal in viata: „sa faci din putin, mai mult„. Unii pe online il numesc un fel de ROI. Altii succes si satisfactie. Nu e usor si de cele mai multe ori ne lasam dusi in eroare de „mai mult” ca volum si nu ca rezultate.

Ce treaba are asta cu long tail? Pai are, cei care obisnuiesc sa caute folosint fraze de cautare cu 3-4-5 cuvinte cheie sint vizitatori care stiu ce vor, ce cauta, ce trebuie sa gaseasca, ce trebuie sa cumpere. Un astfel de vizitator informat detine o intentie de cumparare/conversie ridicata. Daca acea cumparare/conversie are o valoare ridicata, atunci bingo … ai descoperit un model de afacere care sa merite efortul.

Scopul final al optimizarii si promovarii pe motoarele de cautare ar trebui sa fie, zic eu, conversia. Conversia poate fi masurata in diferite moduri in functie de nevoi, dar trebuie sa existe o finalitate a celui ce a ales un site la o cautare.
Citește mai mult »Mai bun, nu mai mult – caracteristica long tail

Structura site-ului si long tailul generat

  • Krumel 

Am mai vorbit despre ambele, dar niciodata n-am facut legaturi intre ele. Multi isi imagineaza ca a iesi la cautarile long tail necesita efort doar prin crearea de continut. Totusi si structura site-ului poate ajuta la pozitionarea pe cat mai multe cautari long tail.

Candva, vorbeam cu un client ce intentiona sa isi creeze o structura cu cuvinte cheie, astfel incat o parte din efortul de a iesi la cautari sa fie preluat de structura site-ului si cuvintele cheie din URL-uri. Intentia era laudabila, problema aparuta era ca site-ul avea doar 2 nivele de categorii (nu acoperea prea mult din potentialul long tail), lucru ce nu ajuta prea mult … de obicei se ajunge la a folosi tot cate 1-2 cuvinte cheie sau cuvinte cheie ce nu niseaza continutul existent.

Site-ul era un magazin online ceea ce inseamna ca descrierile produselor erau singurele texte de pe site. Sanse slabe sa iesi la cautari mai ales daca ai dat sau preluat aceleasi descrieri de produse.
Citește mai mult »Structura site-ului si long tailul generat

Viteza de incarcare a unei pagini – factor SEO

  • Krumel 

Pe la inceputul lui Aprilie Google anunta, prin gura lui Matt Cutts, un nou factor SEO. E vorba de viteza de incarcare a unei pagini ca factor ce ajuta pozitionarile la cautari. Imediat a urmat in Webamster Tools si un plugin special cu care „poporul” isi poate verifica viteza de incarcare.

Evident o noua isterie in randul celor ce practica SEO, cu toate ca despre timpul de incarcare a unei pagini s-au mai facut referiri. Pentru „statisticieni” discutiile si observatiile despre timpii de incarcare a unei pagini au aparut mai demult. Cam de prin 2008 – 2009 au aparut informatii conform carora rapiditatea cu care se incarca o pagina ar putea avea un efect asupra pozitionarilor la cautari.

Cei ce ati citit Search Engine Ranking Factors ar fi trebuit sa observati un comentariu al unui participant, privind Usage Data Ranking Factors:
Citește mai mult »Viteza de incarcare a unei pagini – factor SEO

Internal linking – taguri, cuvinte cheie cu link

  • Krumel 

O alta structura pe care robotii si oamenii o urmaresc in momentul in care navigheaza pe un site, in afara de meniul principal/secundar din site, e structura creata de taguri si cuvintele cheie cu link ce fac trimitere catre posturi relevante. Sa nu uitam de harta site-ului, la fel utilizata si de oameni si de roboti.

Despre cum se pot folosi tagurile, am mai vorbit … la un moment dat in .ro tagurile erau (sau poate mai sint) o forma des intalnita de a genera pagini indexabile, penibilitatea si disperarea ajungand pana la a crea tag orice cuvant cheie din vocabularul romanesc. Cu alte cuvinte, tagurile reprezentau scuza cu care unii abuzau indexul motoarelor de cautare.

O alta forma abuzata si prost inteleasa e cea de „linkuire” a unui cuvant cheie repetat in cadrul unui text in scop de SEO. E un abuz pentru ca in cadrul unui text valoarea unui cuvant cheie (anchor text) cu link are valabilitate o singura data. Cu alte cuvinte, daca repeti un cuvant cheie de n ori, valoarea link-ului respectiv e data o singura data …pe primul cuvant cheie.
Citește mai mult »Internal linking – taguri, cuvinte cheie cu link

Ce e long tail si de ce conteaza?

  • Krumel 


Asa cum am zis intr-un post anterior, 2010 il dedic si studierii long tail-ului si a conversiei in .ro. Prin studiile pe care le voi face vreau sa arat ca a avea trafic mult nu e acelasi lucru cu a avea conversii multe. Sint multi in .ro care gandesc …usor, crezand ca mai mult trafic inseamna mai multe conversii, calculul fiind simplu.

Conversiile de pe traficul mult sint conditionate de multe alte criterii (oferta, UX, design, etc) si deci nu e indicat axarea in special pe trafic mult.

Indiferent ca faceti SEO sau PPC, long tail-ul poate aduce conversii cu eforturi minime. Pentru a avea rezultate din long tail aveti nevoie de continut bogat in cuvinte cheie relevante pentru nisele in care activati.
Citește mai mult »Ce e long tail si de ce conteaza?

Continut duplicat prin distribuire generala

  • Krumel 
followers

Nu sint sigur ca am ales cel mai potrivit titlul pentru articolul asta, dar voi vorbi despre continutul magazinelor online. In special despre descrierile produselor si faptul ca o descriere unica exista pe mai multe site-uri. Site-uri care au autoritate si deci care vor iesi mult mai bine la anumite cautari.

N-am vorbit inca pe blogul asta despre SEO, dar SEO e important pentru un magazin online. Una din problemele dubioase din SEO tine de duplicate content si in special de continutul unic existent pe mai multe site-uri. De obicei, site-urile ce au acelasi continut sint omise de la cautari si deci exista posibilitatea pierderii de trafic organic.

Am luat aleatoriu cateva descrieri de produse de pe diferite magazine online romanesti si am facut cautari in Google. Asa cum spuneam, o descriere unica de pe un site apare in mai multe alte site-uri.
Citește mai mult »Continut duplicat prin distribuire generala

Seo e mort, deci traiasca SEO

  • Krumel 

SEO is Dead Intentionez de mult sa scriu un articol despre chestia asta, vad unii panicati si pe .com, dar acum vad si pe .ro. Se emit pareri despre SEO, ca e mort, ca e inutil, ca e o metoda a unor „jmekeri” de a face bani sau clasicul „consultanta SEO poate face oricine”.

Cred ca e clar ca nu sint de acord cu aberatiile astea, emisiile astea de gandire nu au o baza si de cele mai multe ori cei care vorbesc despre SEO nu stiu ce e SEO sau au alte intentii.

Practic de vreo 5-6 ani (cred, nici nu mai stiu) SEO pe .com, .ro si cateva alte tari regionale. O perioada de timp cu rezultate, in totdeauna m-am bazat pe rezultate …barbologia nu imi sta in fire.
Citește mai mult »Seo e mort, deci traiasca SEO

Cateva specificatii din domeniul SEO

  • Krumel 

Loser Obisnuim mult sa discutam prin acronime, iar marketingul online are o gramada de acronime. Zilele trecute am vazut cativa … din domeniu care explicau niste termeni total gresit, chiar si ca practica.

Nu as vrea sa se inteleaga gresit, n-am nimic cu cei care nu sint din domeniu dar care folosesc acesti termeni, ci mai degraba cu cei din domeniu care folosesc acesti termeni in fata clientilor pentru a dovedi „profesionalism si experienta” in domeniu.

Nu e un glosar de termeni din marketingul online (in special marketingul pe motoarele de cautare), ci doar cateva specificatii lamuritoare care pe unii o sa ii „lumineze”, pe altii o sa ii lamureasca.

Citește mai mult »Cateva specificatii din domeniul SEO

Isteria PageRank-ului in .ro

  • Krumel 

Google PageRank Un alt subiect de discutie pentru tutorialul SEO inceput cu Remus e PageRank-ul, importanta lui, cum se obtine si alte aspecte …isterice, as pune eu. Cred ca mai peste tot vedeti discutii despre PageRank, de cate IBL-uri ai nevoie ca sa scoti un PageRank 4 sau 5, cand se face update de PageRank sau despre vanzari de link-uri pe site-uri cu PageRank.

Din punctul meu de vedere, PageRank-ul nu mai are cine stie ce importanta, el e doar o notare facuta de Google (devenita inutila, dar ravnita de multi) pentru site-uri pe care unii o vand la preturi destul de bune (ceea ce e cam incorect dpdv Google).

Ar trebui sa incepem prin a-l defini: Ce este PageRank3 ?

Prin 2006 se spunea:
Citește mai mult »Isteria PageRank-ului in .ro