Efectul penalizarii Google Penguin: ma las de SEO….

Penguin

… asa cum s-a lasat Basescu de presidentie in 5 minute de la suspendarea din Parlament.

Google Penguin, care e o actualizare si nu o penalizare, da dureri de cap multora din .com dar si din .ro. O sa ma refer doar la ce tine de .ro. Evident, toata lumea cunoscatoare sare “spamerii sint pedepsiti”. Partial adevarat ptr ca actualizarea nu mai tine cont de unii factori SEO dar a reevaluat sau scos in evidenta si pe altii. Ceea ce inseamna ca acest “neprevazut” (numit actualizare) a lasat in offside site-uri care au devenit “victime colaterale”.

Pentru unii “cunoscatori”, efectul unui update inseamna ca ai facut lucrurile gresit, deci poti fi tras pe roata. Ptr cei din domeniu, update-ul inseamna o modificare dupa care trebuie sa te adaptezi, o noua regula. Deci regulile jocului au fost modificate, trebuie sa jucam in actualele reguli. Si nu, SEO n-a murit.. se transforma continuu. Doar cei care nu stiu ce inseamna SEO mor (de ciuda). De fapt, se inmultesc.

Afla daca ai probleme cu “penalizarea” datorata de algoritmul Google Penguin. E cea mai frecventa si cel mai greu de detectat.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Actualizarea are cam acelasi efect pe care Florida1 si Jagger2 le-au avut la timpul lor. Si atunci oamenii s-au speritat, multe sinucideri in masa, carcotasi oportunisti pe la colturi – lumea a supravietuit si a mers mai departe. Nimic nou sub soare.

Read More

Urmareste trendurile in SERPs direct de pe Google

“It ain’t no fun if the homies can’t have none.”- Snoop Dogg

Snoop stie bine ce inseamna sharingul de … informatii. Motiv ptr care o sa dau si eu share la un addon de FireFox descoperit recent dar care merita toata atentia. Cu cat mai multi oameni stiu sa faca SEO cum trebuie, cu atat mai multe rezultate relevante vom avea la cautari. Evident, exista si partea intunecata a lucrurilor, dar hey am fi mai ipocriti decat ei daca am spera la o padure fara uscaturi.

Titlul spune totul, am gasit un addon cu care poti urmari in timp real pozitiile la cautari in timp ce faci cautarile pe Google.
Read More

Sa fie penalizare Panda sau sa nu fie? In Romania.


Google Panda Update in Romania, subiect infocat pentru foarte multi “cunoscatori”. In general, imediat cum se intampla un eveniment in domeniul asta apar cunoscatori care “deslusesc” in stil romanesc ceea ce se intampla pe .com

Nu e prima data cand afirm ca Google nu isi are “activate” toate functiile pe care un algoritm de pe .com le are in actiune, factorii de ranking in .ro sint altii decat pe .com. Si cum foarte multi nu fac teste, nu observa, ci doar citesc bloguri de pe .com, in .ro au aparut expertii in Panda update. N-am nimic cu ei, isi fac un defavor constant prin ceea ce spun.

Afla daca esti penalizat de algoritmii Google. Google Panda poate fi o penalizare pe care site-ul tau o are.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Imi aduc aminte de Google Caffeine care era deja “explicat” de catre unii ca fiind un update, cand el era de fapt o noua structura a Google. Probabil unii nici acum nu fac diferenta.
Read More

Link-uri pierdute, problema ignorata si greu controlata

SEO cu precadere depinde de multi factori direct (sau indirect) responsabili de o reusita, sint atat de multi incat de cele mai multe ori ajungem sa credem ca e foarte usor sau ca e mai util sa alegi directia BlackHat (aparent, cea mai simpla si de “succes”). Sau ptr ca sint multi, ajungem sa ii ignoram si deci sa avem o perceptie gresita asupra lor.

Scaderile de ranking sint cele mai “misterioase” actiuni care apar intr-un moment de efort SEO si de link building. De cele mai multe ori, actiunile din SERPs sint fara justificare sau vagi precum raspunsurile date de Google la unele intrebari specifice.

Unul din motivele cunoscute pentru pierderea de pozitii la cautari e pierderea de link-uri de calitate.
Read More

Long tail prin cautari de tip intrebari

Prin 2009, la Marketing 24/7 de la Sibiu vorbeam despre “Traficul Organic Si Relevanta Pentru Vizitatori A Paginilor Web”, cu precadere despre tipurile de cautari pe care obisnuim sa le facem.

[Tin minte ca prezentarea mea nu a starnit interesul celor prezenti, pe vremea respectiva CPM-ul si mobile-ul erau la moda. Cred ca inca sint …]

Mesajul cu care venisem la eveniment era legat de faptul ca e important sa tinem cont de continut si ca in functie de continutul pe care il oferim atragem un anumit tip de vizitatori.

Pe link-ul anterior, la pagina 7 puteti citi:
Read More

Dupa Google Mayday update …

Am evitat sa emit preziceri si alte ghicitori legate de ceea ce avea sa fie Caffeine, la timpul respectiv foarte putini stiau ce vorbesc… Am vazut persoane in Romania care s-au aventurat sa vorbeasca despre Caffeine3 sau Google Mayday2 …acele persoane doar au emis/retransmis ceea ce au spus altii pe .com. Unii se dau cunoscatori in domeniu reemitand ceea ce altii spun sau au spus cu multi timp in urma. Merge si asa la noi. 🙂

Despre Google Mayday update am cerut si am vazut opinii privind modificarile, dar consider ca la acel moment ele nu erau relevante. Nu incerc sa spun ca Mayday update nu a avut efect in .ro, ci doar ca efectul pe .ro nu a fost atat de evident precum .com

Efectul Mayday in .ro cred ca nu a fost mare, insesizabil chiar, pentru ca Google obisnuieste sa faca actualizarile de algoritmi sau de structura in momentul in care traficul incepe sa scada datorita unor vacante, sarbatori si alte evenimente. De ce? Modificarile se fac treptat astfel incat sa nu poti sti sigur motivul pentru care ti-a scazut traficul organic, acesta suprapunandu-se cu scaderile normale datorate dezinteresului pentru online in anumite perioade ale anului. Evident nu tot timpul..
Read More

Mai bun, nu mai mult – caracteristica long tail

Un ideal in viata: “sa faci din putin, mai mult“. Unii pe online il numesc un fel de ROI. Altii succes si satisfactie. Nu e usor si de cele mai multe ori ne lasam dusi in eroare de “mai mult” ca volum si nu ca rezultate.

Ce treaba are asta cu long tail? Pai are, cei care obisnuiesc sa caute folosint fraze de cautare cu 3-4-5 cuvinte cheie sint vizitatori care stiu ce vor, ce cauta, ce trebuie sa gaseasca, ce trebuie sa cumpere. Un astfel de vizitator informat detine o intentie de cumparare/conversie ridicata. Daca acea cumparare/conversie are o valoare ridicata, atunci bingo … ai descoperit un model de afacere care sa merite efortul.

Scopul final al optimizarii si promovarii pe motoarele de cautare ar trebui sa fie, zic eu, conversia. Conversia poate fi masurata in diferite moduri in functie de nevoi, dar trebuie sa existe o finalitate a celui ce a ales un site la o cautare.
Read More

Structura site-ului si long tailul generat

Am mai vorbit despre ambele, dar niciodata n-am facut legaturi intre ele. Multi isi imagineaza ca a iesi la cautarile long tail necesita efort doar prin crearea de continut. Totusi si structura site-ului poate ajuta la pozitionarea pe cat mai multe cautari long tail.

Candva, vorbeam cu un client ce intentiona sa isi creeze o structura cu cuvinte cheie, astfel incat o parte din efortul de a iesi la cautari sa fie preluat de structura site-ului si cuvintele cheie din URL-uri. Intentia era laudabila, problema aparuta era ca site-ul avea doar 2 nivele de categorii (nu acoperea prea mult din potentialul long tail), lucru ce nu ajuta prea mult … de obicei se ajunge la a folosi tot cate 1-2 cuvinte cheie sau cuvinte cheie ce nu niseaza continutul existent.

Site-ul era un magazin online ceea ce inseamna ca descrierile produselor erau singurele texte de pe site. Sanse slabe sa iesi la cautari mai ales daca ai dat sau preluat aceleasi descrieri de produse.
Read More

Viteza de incarcare a unei pagini – factor SEO

Pe la inceputul lui Aprilie Google anunta, prin gura lui Matt Cutts, un nou factor SEO. E vorba de viteza de incarcare a unei pagini ca factor ce ajuta pozitionarile la cautari. Imediat a urmat in Webamster Tools si un plugin special cu care “poporul” isi poate verifica viteza de incarcare.

Evident o noua isterie in randul celor ce practica SEO, cu toate ca despre timpul de incarcare a unei pagini s-au mai facut referiri. Pentru “statisticieni” discutiile si observatiile despre timpii de incarcare a unei pagini au aparut mai demult. Cam de prin 2008 – 2009 au aparut informatii conform carora rapiditatea cu care se incarca o pagina ar putea avea un efect asupra pozitionarilor la cautari.

Cei ce ati citit Search Engine Ranking Factors ar fi trebuit sa observati un comentariu al unui participant, privind Usage Data Ranking Factors:
Read More