Cum identifici cuvintele cheie (not provided) care convertesc?

Noua era (intunecata) a cuvintelor cheie (not provided)1 a generat o mare frustrare printre detinatorii de afaceri online. Nu mai sint cuvinte cheie, nu mai stii ce performanta au cuvintele cheie pe care le vizezi. Unii zic ca nici urmarirea pozitiilor la cautari nu mai e importanta, dar propun sa ii ignoram ptr acest articol, probabil in altul vom vorbi despre pozitionarile la cautari.

Revenind la problema cuvintelor cheie (not provided), am sapat putin in Analytics si am gasit o solutie (de moment) pentru a identifica cuvintele cheie care genereaza vanzari. Deci articolul se adreseaza in special celor cu magazine online…

Read More

Cum se calculeaza un scor SEO .. in Romania


E amuzant si in acelasi timp trist sa traiesti intr-o lume in care impostura e “meinstrim”. Amuzant ptr ca unii oameni fac putine dar cu bani le ridica la grad de “inovatie” cu ™ atasat. Trist pentru ca din ce in ce mai multe materiale de acest fel patrund in .ro iar ele sint sustinute de oameni care aparent au o reputatie de aparat.

Se da o “agentie” (o gramada de oameni adunati la un loc formeaza o agentie in Romania, asa cum acum cativa ani un CEO era un dude dintr-o firma cu 2 angajati, unul dintre ei fiind chiar el) care incearca sa se promoveze folosind “materiale educative” cum ar spune un reputat expert online. Materiale de genul celor de aici.
Read More

Ce pagini indexam in Google? Restrictionarea continutului inutil

Trendul in online, chiar si in Romania, e sa creezi continut. Mult continut. Si sa fie de calitate, asa cum cer cei de la Google. Tone de pagini indexate in Google in ideea unui trafic marit. Magazinele online ar fi in stare sa indexeze si situatiile contabile ptr a genera cat mai mult trafic. Mult inseamna bun, sa fie.

Nu mai zic de bloggeri care pe langa taguri indexeaza arhive, pagini de comentarii si daca ar putea, ar indexa si activitatea Social Media. Sa fie acolo, nu se stie de unde sare banul. O mica marlanie manipulatorie ca apoi sa strigam ca SEO = SPAM.
Read More

Optimizarea traficului prin indexarea corecta a paginilor in Google

Toata lumea stie ca un site popular in Google e un site cu multe pagini indexate, pagini care au pozitii cat de cat ok la cautari. Pe principiul asta foarte multi indexeaza pagini in motoarele de cautare, sperand la volume de trafic considerabile. Daca le spui sa nu indexeze tag-uri, iti vor spune ca e o practica frecvent folosita de A-listii din blogosfera. Daca le spui sa nu indexeze cautarile din magazinele online, cineva o sa iti spuna ca e ok sa fie indexabile ptr ca nu se stie niciodata. La fel si filtarea produselor sau paginatiile de categorii.

Google a incercat prin diferiti algoritmi sa contracareze indexarea de continut inutil prin supplimental results, duplicate content, rel canonical, rel next prev astfel incat doar paginile importante sa fie indexate in Google.
Read More

Discutii cu un roman de la Google Search Quality

Zilele trecute am tinut 2 prezentari la Superweek, un eveniment super misto ca si concept dar si ca efort facut de niste oameni necunoscuti in .ro. Apreciez foarte mult ceea ce au facut si tine sa ii felicit pentru curaj si realizare. Voi reveni cu o recenzie specifica.

Cu ocazia evenimentului am avut ocazia sa stau la discutii cu un roman ce lucreaza la Google si care se ocupa de Search Quality ptr Europa Centrala si de Est. Cu alte cuvinte in atributiile lui intra si Romania. Imediat cum am aflat mi s-au aprins mii de beculete, am zis ca am ocazia sa vb cu un om care stie ce se intampla in zona de cautari pe .ro

Mai jos aveti cateva din raspunsurile pe care le-am primit de la Bogdan Suvar:
Read More

5 factori importanti pentru o noua strategie de link building

Cu cat Google isi curata rezultatele prin diferiti algoritmi, cu atat mai dificil devine SEO. Pentru unii e un lucru rau, pentru altii e mana cereasca. Cei care fac SEO in mod minutios, gandindu-se pe termen lung, avand in spate o strategie vor reusi sa profite de noile modificari. Cei care gandesc in stil de afacere rapida si profitabila trebuie sa se reorienteze in privinta modului in care fac link building.

Desi nu toti algoritmii vor fi propagati imediat pe .ro, indeajuns de multi factori vor fi modificati si in Romania. Motiv pentru care nu tot ceea ce se scrie pe .com e valabil pe .ro. Asta nu inseamna ca trebuie eliminata perspectiva acestor modificari in .ro

Read More

Studiu Google Local ranking – SEO si PPC

Pentru ca in Romania oamenii care fac si publica analize sint destui de putini, m-am gandit sa public o analiza facuta zilele anterioare cu un tool romanesc de Georanker. Nu o sa va zic prea multe despre tool, desi multumita lui am facut acest mic studiu.

Aveti cel putin 20 de orase pe fiecare tara, aveti acces la cele mai importante tari de pe 5 continente, aveti rapoarte ce aduna pozitiile la cautari dar si pozitiile la anunturile platite Adwords. Pe detinatorul tool-ului il gasiti aici, iar unealta va invit sa o descoperiti pe URL-ul pus anterior.
Read More

SERPs-ul romanesc lovit de algoritmii Google?

In 2011 ma intrebam daca e Panda in Romania sau nu ca urmare a unor panici iscate de necunoscatori. Cu mult inainte de a ajunge in .ro unii aveau viziuni. Evident lucrurile nu au fost asa, graficele si semnalele din comunitatile specifice SEO a confirmat tarziu venirea noilor actualizari si algoritmi in .ro. Asta era in 2011.

In 2012 Google a propagat un pinguin destul de puternic in Romania. Destul de multi au cazut dand satisfactie celor care ghicesc in ceara din ureche despre cum moare SEO. Tot moare si tot moare. Ei nu se mai opresc din griji.

Desi SEO e accesibil tuturor, putini reusesc sa faca lucrurile cum trebuie. Link-uri la 200 de euro, link-uri .edu la 5$, “continut valoros”, advertoriale luate la kil, in general semne de SEO facut haotic. Desi uneori lucrurile merg si asa, modalitatea asta de a face SEO nu e durabila. Iar SEO inseamna a construi ceva durabil, ptr lucruri rapide exista PPC.
Read More

Efectul penalizarii Google Penguin: ma las de SEO….

Penguin

… asa cum s-a lasat Basescu de presidentie in 5 minute de la suspendarea din Parlament.

Google Penguin, care e o actualizare si nu o penalizare, da dureri de cap multora din .com dar si din .ro. O sa ma refer doar la ce tine de .ro. Evident, toata lumea cunoscatoare sare “spamerii sint pedepsiti”. Partial adevarat ptr ca actualizarea nu mai tine cont de unii factori SEO dar a reevaluat sau scos in evidenta si pe altii. Ceea ce inseamna ca acest “neprevazut” (numit actualizare) a lasat in offside site-uri care au devenit “victime colaterale”.

Pentru unii “cunoscatori”, efectul unui update inseamna ca ai facut lucrurile gresit, deci poti fi tras pe roata. Ptr cei din domeniu, update-ul inseamna o modificare dupa care trebuie sa te adaptezi, o noua regula. Deci regulile jocului au fost modificate, trebuie sa jucam in actualele reguli. Si nu, SEO n-a murit.. se transforma continuu. Doar cei care nu stiu ce inseamna SEO mor (de ciuda). De fapt, se inmultesc.

Afla daca ai probleme cu “penalizarea” datorata de algoritmul Google Penguin. E cea mai frecventa si cel mai greu de detectat.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Actualizarea are cam acelasi efect pe care Florida2 si Jagger2 le-au avut la timpul lor. Si atunci oamenii s-au speritat, multe sinucideri in masa, carcotasi oportunisti pe la colturi – lumea a supravietuit si a mers mai departe. Nimic nou sub soare.

Read More

Urmareste trendurile in SERPs direct de pe Google

“It ain’t no fun if the homies can’t have none.”- Snoop Dogg

Snoop stie bine ce inseamna sharingul de … informatii. Motiv ptr care o sa dau si eu share la un addon de FireFox descoperit recent dar care merita toata atentia. Cu cat mai multi oameni stiu sa faca SEO cum trebuie, cu atat mai multe rezultate relevante vom avea la cautari. Evident, exista si partea intunecata a lucrurilor, dar hey am fi mai ipocriti decat ei daca am spera la o padure fara uscaturi.

Titlul spune totul, am gasit un addon cu care poti urmari in timp real pozitiile la cautari in timp ce faci cautarile pe Google.
Read More