Home » SEO

SEO

Articole despre optimizarea web si pentru motoarele de cautare. Invata lucruri corecte despre SEO si creste-ti site-ul la cautari.

Canibalizare SEO de continut si duplicate content

  • Krumel 

hannibalisation
Printre problemele legate de indexarea de continut si fluctuatiile la cautari exista una pe care destul de putini o stiu si o controleaza: canibalizarea de continut si subiecte. Multi se gandesc la canibalizarea cuvintelor cheie sau paginile duplicate din site. Titlurile, descrierile unor pagini ajung sa aiba aceleasi cuvinte cheie motiv pentru care ele ajung sa se canibalizeze la cautari.

De ceva timp Google tine cont si de continutul unei pagini nefiind indeajuns doar similitudinea titlurilor si descrierilor ci si a continutului sau a subiectului pe care o pagina o abordeaza. Ca e vorba de un site de publicare articole informative sau de un magazin online, problema asta de SEO exista cam la toti.

Read More »Canibalizare SEO de continut si duplicate content

Continut mult dar fara trafic organic. De ce?

  • Krumel 

text-bait

Cu cat sunt mai multe pagini indexate in Google, cu atat mai popular site-ul si cu atat mai multe sanse de a genera mai mult trafic organic….

E opinia multor detinatori de site-uri care considera ca a indexa cat mai multe pagini in indexul Google e un lucru pozitiv. Ca e vorba de filtre interne, rezultate la cautari facute de vizitatori pe propriul site, paginatii de categorii sau chiar tag-uri de pe bloguri (link intern, se deschide in aceeasi pagina), toate sunt considerate pagini bune de indexat.

In realitate, ar trebui ca indexarea si crawling-ul robotilor sa fie controlate astfel incat in indexul Google sa apara doar pagini relevante, utile. Multi nu stiu ca prin controlarea continutului indexat salveaza resurse, cresc sansele de a urca la cautari, genereaza o experienta mai buna pe site, cu alte cuvinte, fac SEO de calitate, pe termen mediu si lung.
Read More »Continut mult dar fara trafic organic. De ce?

Curatarea redirectionarilor 301 sau 302 esuate din SERPS

  • Krumel 

redirectionare

Redirectionarea unui site vechi catre un site nou sau a unei versiuni vechi catre alta noua e, in teorie, “floare la ureche”. Multi programatori vor spune ca e simpla o astfel de redirectionare, unii dintre ei cred chiar ca ele sint apanajul unor nevoi ce nu includ efectele din SERPs. Cu toate astea redirectionarile si paginile 404 sunt o problema pentru destui.

Modelul de redirectionare a paginilor in cazul unei migrari de domeniu ar putea fi urmatorul:

  • index vechi/ -> index nou/
  • categorie veche/ -> categorie noua/
  • pagini de produse vechi/ -> pagini de produse noi/

Evident, e vorba de magazine online, site-uri care ajung sa aiba mult continut indexat in Google, greu de controlat si cu efecte grave daca paginile nu sint conforme cererilor facute de Google prin actualizarile frecvente.
Read More »Curatarea redirectionarilor 301 sau 302 esuate din SERPS

Prioritizari de indexare si crawling a continutului

  • Krumel 

foot-shooting

Au inceput multi sa deprinda cu usurinta actualizarile si penalizarile pe care Google le propaga de vreo 3 ani de zile. Panda, Penguin, Pidgin, Hummingbird si alte oratanii Google. Nu conteaza ca exista o diferenta intre ele, ideea e ca atunci cand avem o problema pe SEO sint cele mai des invocate.

E simplu, e usor, e la indemana sa invoci probleme cunoscute. E mai greu, mai complicat si mai inaccesibil sa analizezi in amanunt eventuale probleme ce cauzeaza dezindexari din Google.
Read More »Prioritizari de indexare si crawling a continutului

Control asupra continutului indexat prin Google Search Console

  • Krumel 

google-webmaster-tools

Google Search Console 1 a devenit de cativa ani o unealta buna ptr a controla si analiza ce se intampla cu site-ul ptr cautarile organice dar si pentru modul in care continutul poate fi indexat corespunzator.

Despre cum analizam sau folosim datele din Search Console am mai vorbit, subiectele despre (not provided) si IBL-uri au tot fost dezbatute.

Putini stiu ca exista o serie de unelte folositoare in Google Search Console dar care sint oarecum ascunse pentru ca ele nu sint neaparat direct in meniuri, ci in unele documentatii date de cei de la Google.

Cele vizibile in meniuri sint rar folosite ptr ca oamenii nu stiu de ce sau cum sa le foloseasca.
Read More »Control asupra continutului indexat prin Google Search Console

Google Https – o problema creata, nu rezolvata

  • Krumel 

spin

Prin august 2014 Google anunta ca site-urile securizate ar putea beneficia de o prezenta mai buna la cautari. Lucru oarecum normal, securizarea e importanta de cand lumea.

Dar ce te faci cu site-urile care nu au nevoie de asa ceva? Aparent Google ar trebui sa stie sa faca diferenta intre un site ce necesita securizare si altul care nu necesita asa ceva. Asta ar fi asteptarea, pretentia pe care multi o au.
Read More »Google Https – o problema creata, nu rezolvata

Cum identifici cuvintele cheie (not provided) care convertesc?

  • Krumel 

Noua era (intunecata) a cuvintelor cheie (not provided)2 a generat o mare frustrare printre detinatorii de afaceri online. Nu mai sint cuvinte cheie, nu mai stii ce performanta au cuvintele cheie pe care le vizezi. Unii zic ca nici urmarirea pozitiilor la cautari nu mai e importanta, dar propun sa ii ignoram ptr acest articol, probabil in altul vom vorbi despre pozitionarile la cautari.

Revenind la problema cuvintelor cheie (not provided), am sapat putin in Analytics si am gasit o solutie (de moment) pentru a identifica cuvintele cheie care genereaza vanzari. Deci articolul se adreseaza in special celor cu magazine online…

Read More »Cum identifici cuvintele cheie (not provided) care convertesc?

Cum se calculeaza un scor SEO .. in Romania

  • Krumel 


E amuzant si in acelasi timp trist sa traiesti intr-o lume in care impostura e “meinstrim”. Amuzant ptr ca unii oameni fac putine dar cu bani le ridica la grad de “inovatie” cu ™ atasat. Trist pentru ca din ce in ce mai multe materiale de acest fel patrund in .ro iar ele sint sustinute de oameni care aparent au o reputatie de aparat.

Se da o “agentie” (o gramada de oameni adunati la un loc formeaza o agentie in Romania, asa cum acum cativa ani un CEO era un dude dintr-o firma cu 2 angajati, unul dintre ei fiind chiar el) care incearca sa se promoveze folosind “materiale educative” cum ar spune un reputat expert online. Materiale de genul celor de aici.
Read More »Cum se calculeaza un scor SEO .. in Romania

Creaza continut de calitate pentru campaniile SEO

  • Krumel 

Trendul in online, chiar si in Romania, e sa creezi continut. Mult continut. Si sa fie de calitate, asa cum cer cei de la Google. Tone de pagini indexate in Google in ideea unui trafic marit. Magazinele online ar fi in stare sa indexeze si situatiile contabile ptr a genera cat mai mult trafic. Mult inseamna bun, sa fie.

Nu mai zic de bloggeri care pe langa taguri indexeaza arhive, pagini de comentarii si daca ar putea, ar indexa si activitatea Social Media. Sa fie acolo, nu se stie de unde sare banul. O mica marlanie manipulatorie ca apoi sa strigam ca SEO = SPAM.
Read More »Creaza continut de calitate pentru campaniile SEO

Optimizarea traficului prin indexarea corecta a paginilor in Google

  • Krumel 

Toata lumea stie ca un site popular in Google e un site cu multe pagini indexate, pagini care au pozitii cat de cat ok la cautari. Pe principiul asta foarte multi indexeaza pagini in motoarele de cautare, sperand la volume de trafic considerabile. Daca le spui sa nu indexeze tag-uri, iti vor spune ca e o practica frecvent folosita de A-listii din blogosfera. Daca le spui sa nu indexeze cautarile din magazinele online, cineva o sa iti spuna ca e ok sa fie indexabile ptr ca nu se stie niciodata. La fel si filtarea produselor sau paginatiile de categorii.

Google a incercat prin diferiti algoritmi sa contracareze indexarea de continut inutil prin supplimental results, duplicate content, rel canonical, rel next prev astfel incat doar paginile importante sa fie indexate in Google.
Read More »Optimizarea traficului prin indexarea corecta a paginilor in Google