Nimicul lui Krumel

Long tail prin cautari de tip intrebari

Prin 2009, la Marketing 24/7 de la Sibiu vorbeam despre “Traficul Organic Si Relevanta Pentru Vizitatori A Paginilor Web”, cu precadere despre tipurile de cautari pe care obisnuim sa le facem.

[Tin minte ca prezentarea mea nu a starnit interesul celor prezenti, pe vremea respectiva CPM-ul si mobile-ul erau la moda. Cred ca inca sint …]

Mesajul cu care venisem la eveniment era legat de faptul ca e important sa tinem cont de continut si ca in functie de continutul pe care il oferim atragem un anumit tip de vizitatori.

Pe link-ul anterior, la pagina 7 puteti citi:

Clasificarea informatiilor cautate pe motoarele de cautare
Cautari de informare sau “Informational Searching”

Cautari care „cer” raspunsuri la intrebari informationale.

In general raspunsuri care se aplica celor care vor sa cunoasca cum se fac unele lucruri, tutoriale sau informari specifice.

Tot The Pennsylvania State University specifica in 2008 ca 80% din cautari sint facute cu intentie de informare.

E simplu: majoritatea oamenilor obisnuiesc sa caute raspunsuri punand intrebari. Volumul celor care pun intrebari e mai mare decat al celor ce cauta “normal”.

Am facut ce am facut si tot la long tail am ajuns. :d Stiu ca multi sint plictisiti de subiectul asta, dar se pare ca el mai are multe de evidentiat.

Revenind, un aspect interesant al continutului pe care il oferim e acela ca el raspunde unor intrebari. Nu neaparat “intrebari frecvente”, daca stam sa urmarim vizitele aduse, ci mai degraba intrebari unice ce reflecta interese diferite.

Zilele trecute am gasit un Advanced Segment ptr Google Analytics cu care poti vedea intrebarile formulate ca si cautari de pe Google (motoare de cautare in general). Aceste intrebari au adus vizitatorii pe site si deci rezultatele acestul Advanced Segmen sint importante din mai multe puncte de vedere.

Advanced Segment ptr Google Analytics cu care poti vedea cautarile de tip intrebari

Nu cred ca am abilitati avansate privind Advanced Segment ptr Google Analytics, dar cred ca el e bun. Cat despre intrebari, ele sint evidente. O chestie de retinut: ptr. ca rezultatele returnate de Segment sa fie relevanta, dupa cuvintele de intrebare puneti un spatiu. Astfel, eventuale cuvinte cheie formate din aceste formulari nu vor fi returnate.

Si un exemplu clar:

Cam astea ar fi rezultatele pe care le returneaza, o serie din cautari nu sint formate din intrebari …am explicat de ce.

***

Concluzii

– Acest Advanced Segment ptr Google Analytics e util site-urilor de publishing, dar si magazinelor online.
– Evidentiaza cautarile unui domeniu de activitate, influentat de continutul de pe site.
– Exprima intrebari pe care vizitatorii le pun (pe Google) privind unele produse, servicii etc
– Ele pot fi un foarte bun generator de continut targetat, daca sint folosite cum trebuie.
– Pot genera conversii daca sint folosite destept. 😀
– Ati prins ideea. 😛

Long Tail-ul ramane important, de multe ori generam continut ptr o anumita nisa sau un anumit set de cuvinte cheie, dar pana la urma vizitatorii au alte nevoi pe care si le evidentiaza prin cautari de tip intrebari.

La fel de important e sa urmatiti ce vizite genereaza continutul avut, sa incercati prin continut sa raspundeti unor astfel de intrebari si evident sa faceti bani folosind datele obtinute.