Home » SEO » Efectul penalizarii Google Penguin: ma las de SEO….

Efectul penalizarii Google Penguin: ma las de SEO….

Penguin

… asa cum s-a lasat Basescu de presidentie in 5 minute de la suspendarea din Parlament.

Google Penguin, care e o actualizare si nu o penalizare, da dureri de cap multora din .com dar si din .ro. O sa ma refer doar la ce tine de .ro. Evident, toata lumea cunoscatoare sare „spamerii sint pedepsiti”. Partial adevarat ptr ca actualizarea nu mai tine cont de unii factori SEO dar a reevaluat sau scos in evidenta si pe altii. Ceea ce inseamna ca acest „neprevazut” (numit actualizare) a lasat in offside site-uri care au devenit „victime colaterale”.

Pentru unii „cunoscatori”, efectul unui update inseamna ca ai facut lucrurile gresit, deci poti fi tras pe roata. Ptr cei din domeniu, update-ul inseamna o modificare dupa care trebuie sa te adaptezi, o noua regula. Deci regulile jocului au fost modificate, trebuie sa jucam in actualele reguli. Si nu, SEO n-a murit.. se transforma continuu. Doar cei care nu stiu ce inseamna SEO mor (de ciuda). De fapt, se inmultesc.

Afla daca ai probleme cu „penalizarea” datorata de algoritmul Google Penguin. E cea mai frecventa si cel mai greu de detectat.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Actualizarea are cam acelasi efect pe care Florida1 si Jagger2 le-au avut la timpul lor. Si atunci oamenii s-au speritat, multe sinucideri in masa, carcotasi oportunisti pe la colturi – lumea a supravietuit si a mers mai departe. Nimic nou sub soare.

Acum, Google Penguin loveste in niste factori pe care SEO se baza sau de care oamenii vorbeau dar nu erau dovezi concrete in privinta lor. Factorii identificati ca fiind modificati ar fi urmatorii:

Onpage

Thin content care a dat batai de cap la multi oameni. Face parte din actualizarea algoritmului Panda, dar acum a fost pastrat si chiar imbunatatit/inrautatit, dupa caz.

Agregatoarele, site-uri/pagini interne ce genereaza duplicate content, site-uri afiliate care s-au limitat la a importa un feed al unui magazin online, site-uri ce folosesc aceleasi template-uri/teme de design, site-uri care nu ofera indeajuns de multa informatie ptr a tine un fan vizitator pe site. Cel putin astea ar fi cateva motivele onpage care se pot aplica in .ro

Alte motive tin de greseli gramaticale in continut, greseli ortografice, continut vag generat pentru a urca la cautari specifice (toata lumea stie ca advetorialele trebuie sa aiba 300 de caractere). Uimitor, tag-urile au ramas relevante.. Google n-a observat spamul prin tag-uri (facut cu succes de bloggeri de va(r)za romani sau de catre ziare prestigioase).

vocabularul folosit si nivelul de scriere a continutului a devenit un criteriu de a diferentia site-urile in functie de nise, tipul de vizitator caruia i se adreseaza.

Desi moda e ca 140 de caractere sa exprime cat mai mult, cand vine vorba de text scris e util sa va exprimati cat mai util oamenilor care va citesc. Bloggingul (dar nu numai) in .ro e taman invers: posturi multe cu 3 fraze.

structura utila oamenilor si mai putin motoarelor de cautare. Mai mult ca oricand structura unui site e importanta, mai ales ca pana acum paginile duplicate erau oarecum tolerate. Paginatiile, categoriile inutile, filtrele, rezultatele la cautarile proprii sint elemente ale unei structuri ce pot face Pinguinul sa se enerveze.

Nu ma hazardez sa insir mai multi factori, nici astia nu sint clari din moment ce rezultatele la cautari scot in evidenta site-uri care au astfel de probleme. Totusi teoria spune ca e bine sa va imbunatatiti partea onpage. Chiar si asa e posibil sa cadeti la cautari din cauza offpage-ului.

Offpage

Desi ceva mai simplu, offpage-ul se rezuma in special la ceea ce tine de link building. Sint cateva teorii neconfirmate cum ca Google ar fi „dat” in cei care nu fac PPC si sint pe locul 1 la cautari cu volum. Nimic confirmat, Google obisnuieste sa dezvolte speculatiile prin lipsa de informatii clare despre ceea ce face. Deci ne rezumam la link building.

Daca pana acum link-urile din: directoare web, directoare de articole, pagini sitewide, retele de linking, footer, blogroll, semnaturi si profile de forumuri, comentarii pe bloguri mergeau, acum toate acestea tind sa nu mai mearga. Asta e varianta generalista.

Varianta concreta e ca link-urile din site-uri de slaba calitate, din zone ale site-urilor unde se presupune ca se vand link-uri, din surse nerelevante, cu acelasi anchor text, de pe acelasi IP devin periculoase. Pana acum erau doar inutile. Acum aceste link-uri te trag in jos.

Cateva link building footprints de care trebuie sa tineti cont atunci cand analizati backlink-urile:

Paginile/domeniile cu PageRank predominant slab dau cele mai multe link-uri catre site. Atat PR-ul domeniilor cat si a paginilor trebuie sa fie pe cat posibil mare. Practica e fix invers, asta ptr ca nu sint bani ptr a cumpara link-uri de calitate sau se ajunge greu la ele.

Tipul surselor de linking sint predominant aceleasi, dar si de slaba calitate. Advetorialele pe bloguri mergeau pana acum in .ro, acum ele nu mai sint indeajuns. Trebuie diversificata sursa de link-uri ptr a dilua din intentia artificiala de a genera link-uri. In plus, advertorialele in .ro apar toate in aceeasi zi, au cam acelasi continut slab si putin, si trimit link-uri catre aceleasi pagini, cu aceleasi anchor texte. Cred ca e destul de evident.

Tot aici voi adauga si folosirea excesiva a aceluiasi anchor text. E clar, cuvintele cheie cu volum mare sint targetul principal ptr destui. Google spune ca anchor textele trebuie sa vina natural, diversificat. Altfel e clar ca incercati sa „masluiti rezultatele”.

La fel de importanta s-ar parea ca devine pozitia link-ului in site. Pana acum era important sa ai link-uri din continut, acum trebuie sa fii atent sa nu abuzezi prea mult de lucrul asta… diversificarea e modul prin care „naturaletea poate fi imitata”.

Link-urile din profile, semnaturi pe forumuri si comentarii pe bloguri, liste de link-uri, link-uri in teme WordPress, link-uri cumparate in retele… sint atent analizate. Procentele predominante determina penalizarea ptr abuz.

Parerea mea e ca ptr .ro un alt factor offpage important e TLD-ul si tara in care e gazduit hostul.

Foarte rar exista motive ptr care un link de pe .com ar da link catre unul de pe .ro. Abuzand de link-urile de pe .com va puteti atrage penalizari destul de greu de identificat. La fel si in cazul IP-urilor, doar ca mai mult conteaza daca link-urile vin de pe aceleasi IP-uri, nu neaparat faptul ca ele sint de din aceeasi tara.

Daca un site are TLD.com si e pe un IP din US dar are continu in romana si se adreseaza romanilor, atunci n-ar trebui sa fie considerat un abuz sau ceva artificial.

Astea sint cateva sfaturi, ele sint valabile generalizat.. in functie de site si de ceea ce ati facut la/cu el lucrurile difera. Evident, mai e cazul in care Google pur si simplu penalizeaza site-urile, isi cere scuze si apoi lasa acele site-uri penalizate pana la urmatoarea modificare de algoritm. Asta e unul din motive ptr care prestatorii de servicii SEO/SEM nu pot oferi garantii SEO.

In concluzie, Pinguinul inseamna echilibru, atentie marita in a gasi sau ascunde link-urile cumparate ptr a nu fi penalizati, experienta mai buna vizitatorilor, atentie mai mare la ce vor ei, ceea ce in general americanii numesc „osăm şit”. Nimic nou sub soare, e doar un accent mai apasat.

Pinguinul inseamna si erori facute de Google, barbologie despre site-uri care trebuie sa arate precum Zappos/Amazon/TechCrunch/SEOmoz ptr a nu fi considerate spam (sursa: searchenginejournal.com) sau modalitati de a iesi la cautari in 30 de secunde daca ai multi fani pe Twitter/G+ (sursa:seomoz.org):D

Exista o contradictie intre Penguin si Panda: in timp ce Pinguinul spune ca nu e bine sa faci o gramada de lucruri care prind bine vizitatorilor (Don`t load pages with irrelevant keywords. – paginile nu sint create doar ptr motoarele de cautare), Panda spune sa creezi continut util vizitatorilor (cuvintele cheie „irelevante” tin doar de cautari, vizitatorii pot considera valoros un continut care nu e facut ptr motoarele de cautare).

(sursa:searchenginewatch.com)

Un ciclu intreg cu ceea ce inseamna actualizari de la Google. Dar hey, viata e plina de contradictii.. de ce nu ne-ar imbunatati si Google numarul lor? 🙂

PS: sursa imaginilor e cognitiveseo.com

15 comentarii la „Efectul penalizarii Google Penguin: ma las de SEO….”

  1. Eu am observat pe propria piele ca site-urile de care nu m-am mai ocupat de ceva vreme sa le adaug continut indiferent de numalul de backlink-uri acestea s-au dus la vale de tot.

    In schimb acolo unde adaug continut constant, am ramas sus fara sa-mi bat capul in privinta link-building-ului.

    Si rezultatele cautarilor Google inca mai danseaza pe parcursul unei zile: am un site care ba e pe pagina doua cu rezultate, ba e pe prima pagina. Si nu e doar site-ul meu „plimbat” ci prima pagina de rezultate se modifica complet.

  2. In principiu, posibilii factori ai unor penalizari sau pierderi mai mari de pozitii i-ai prezentat bine, doar ca astea-s niste concluzii generaliste cred, pe baza unor statistici mai cuprinzatoare.

    Insa iti pot arata exemple de site-uri pe .ro care incalca macar unul dintre acesti factori si totusi stau bine, unele chiar incalca mai multi factori.

    Probabil astea-s exceptiile care confirma regula, dar cred ca update-ul asta ar fi putut penaliza ceva mai multe site-uri spam de la noi pe .ro, cu mai mult de 50% din link-uri de pe domenii .com, in final peste 70-80% din link-uri de pe site-uri cu orice alta cultura in afara de Romana, cu link-uri pe .edu sau guestbook-uri spamate la greu, cu mii de link-uri externe. Cum de nu le-a „observat” google pe astea?

    Un alt site romanesc, dar cu extensie .org sau biz, whatever, are peste 1000 de linking root domains, numai spam-uri de comentarii si profiluri, etc pe toate site-urile posibile, din .jp, .tw, .de, etc. Nici pe ala nu l-a observat.

    Bine in schimb ca pt niste long tail mi-a dat jos de pe 1 articole cu sute de share-uri pe FB, articole apreciate de cititori, cu time on page peste 4-5 minute… In schimb a urcat niste prostii de articole care-s pe site-uri cu autoritate mai mare…

    Slabut update-ul asta, a afectat multe site-uri, dar a si stricat multe site-uri/pagini bune, mult mai relevante pt useri

  3. this was “osăm şit” – Doar cei care nu stiu ce inseamna SEO mor (de ciuda). De fapt, se inmultesc. :D – m-am enervat pe seopdia sa vad ce aberatii mai scot unii. Cred ca ar trebui un must sa citeasca macar ghidul SEO de la SeoMoz.

    Rand Fishkin la Semdays … Nice, ma bate un gand sa vin si eu :) insa ce nu inteleg eu … la ziua a 2-a nu poti selecta decat un workshop?

    Multumesc!

  4. E urata situatia, site-uri ce contin articole unice si link-uri de calitate medie au scazut la trafic cu peste 50%
    Sa speram ca isi va reveni si inceteaza cu aceste gafe monotone.

  5. La un site de al meu la care am stat pe pozitia 2 la cuvantul cheie principal, dupa acest update m-am dus la acel cuvant pe locul 10. Am facut o scanare de backlinkuri si am 22700, dupa 145 ipuri. Dintre aceste backlinkuri aproximativ 19000 au aceasta ancora la care am cazut. Circa 7000-8000 imi vin dupa acelasi site. Sa fie cauza asta? pentru ca la cautari apar in fata.

  6. Salut, am vazut ca activezi pe Seopedia, incerc si eu sa devin membru insa stiu ca sunt inchise cererile.

    Legat de Pinguin, am un prieten are cateva site-uri unde baga spam de link-uri la greu d-alea nasoale si il tot urca. La un site pe care l-am avut cazut am incercat si eu la fel nici un rezultat, adica pe tot ce am avut eu unde am facut cat de cat seo, acel spam de link-uri nu a dat rezultat, insa pentru el …. e super viagra.

    NU stiu de ce am impresia ca sa te urce din nou va conta foarte mult Gplus-ul….e posibil acest update sa fi venit in ideea in care sa ne forteze sa parsim FB si sa trecem pe Gplus.

    Doar pararea mea

  7. Am uitat sa mentionez, o buna parte din site-urile care apar de nicaieri au reclama platita la Google.
    Posibil sa fie o coincidenta.

  8. Am observat ca au aparut site-uri care nu au credibilitate, vechime sau continut relevant pe prima pagina.
    Pe cateva nise de interes pentru mine am vazut o scadere a calitatii rezultatelor la cautare.
    In cateva cazuri am observat site-uri care nu aveau nici o legatura cu cuvantul cheie aparand destul de sus.

  9. Tot ce cititi pe diferite forumuri/site-uri despre Pinguini si Panda’s sunt de fapt niste aberatii.

    Krumel sunt sigur ca stii ca majoritatea persoanelor din domeniu fac jv intre ei pentru diferite servicii si tool-uri, pentru ei este mult mai rentabil sa bage frica si sa isi scoata banii(despre asta e vorba aici – marirea listelor/vanzarilor), majoritatea oamenilor din domenii preiau informatiile de la pestii mari, deci…

    Este adevarat ca s-au schimbat unele lucruri, cum ar fi Calitatea rezultatelor(care este o prostie) dar in mare aceleasi chestii se aplica si acum.

    De ce se promoveaza Web 2.0, Bookmarking Directory’s si tot asa ?
    Pentru ca sunt cativa pesti mari care vand tool-uri/servicii bazate pe ele.

    Am vazut strategia asta inclusiv la persoane cu care lucrez, si e o crestere de peste 20% a vanzarilor.

  10. ElChief, da e o diferenta intre teorie si practica. Teoria (lor) e ca trebuie sa fii curat, valoros si vei reusi. Practica e alta. E aceeasi de la inceputurile SEO.

    Era un mester SEO batran in domeniu care zicea ca SEO e acelasi de la inceputuri, doar 10% din el se modifica/adapteaza. :)

  11. Ma amuza teribil cand aud pe cineva spunand sau vad pe unele bloguri scris ca SEO a murit. Cum sa moara SEO? Sunt de acord ca anumite tehnici pot disparea, dar atata timp cat motoarele de cautare reprezinta una dintre cele mai mari surse de trafic ale website-urilor, SEO nu are cum sa moara.

    Zicea candva, cineva, nu mai stiu cand si cine ca daca de maine Google ar gasi o modalitate de calcul si ar schimba algoritmul pentru a afisa website-urile in functie de popularitatea lor offline, gen pe tv, etc., ne-am adapta tehnicile seo in asa fel incat website-urile pe care le optimizam sa fie mai populare offline decat ale altora.

    In concluzie, optimizarea pentru motoarele de cautare nu are cum sa fie altfel decat intr-o continua evolutie si schimbare, dar in niciun caz pe moarte.

Comentariile sunt închise.