Nimicul lui Krumel

Dupa Google Mayday update …

Am evitat sa emit preziceri si alte ghicitori legate de ceea ce avea sa fie Caffeine, la timpul respectiv foarte putini stiau ce vorbesc… Am vazut persoane in Romania care s-au aventurat sa vorbeasca despre Caffeine1Propagat in iunie 2010 – actualizare ce tine de structura Google sau Google Mayday2Propagat in aprilie – mai 2010 …acele persoane doar au emis/retransmis ceea ce au spus altii pe .com. Unii se dau cunoscatori in domeniu reemitand ceea ce altii spun sau au spus cu multi timp in urma. Merge si asa la noi. 🙂

Despre Google Mayday update am cerut si am vazut opinii privind modificarile, dar consider ca la acel moment ele nu erau relevante. Nu incerc sa spun ca Mayday update nu a avut efect in .ro, ci doar ca efectul pe .ro nu a fost atat de evident precum .com

Efectul Mayday in .ro cred ca nu a fost mare, insesizabil chiar, pentru ca Google obisnuieste sa faca actualizarile de algoritmi sau de structura in momentul in care traficul incepe sa scada datorita unor vacante, sarbatori si alte evenimente. De ce? Modificarile se fac treptat astfel incat sa nu poti sti sigur motivul pentru care ti-a scazut traficul organic, acesta suprapunandu-se cu scaderile normale datorate dezinteresului pentru online in anumite perioade ale anului. Evident nu tot timpul..

Am facut cateva screenuri cu traficul pe 9 luni de zile a unor site-uri din zona IT&C sau Non IT&C. Imaginile prezinta traficul general comparat cu traficul long tail astfel incat sa pot diferentia eventualele modificari.

IT&C

Non IT&C*

Dupa cum vedeti traficul general fluctueaza in functie de nisa, de perioada de timp sau in functie de modul cum si-au optimizat site-urile. Puteti observa clar ca long tail-ul pastreaza directia pe care traficul general o are, ceea ce inseamna ca Google Mayday update nu a afectat cine stie ce zona asta.

Jumatatea lunii Martie pare sa fie inceputul unor scaderi de trafic, dar ele pot fi inselatoare pentru ca pentru unele nise aceasta perioada inseamna lipsa de interes la cautari. Totodata, scaderea cautarilor long tail e dublata si de scaderea traficului general, ceea ce sustine afirmatia ca long tailul nu a fost afectat …ci doar interesul pentru nisa e scazut.

Reamintesc, Google Mayday update ar fi trebuit sa elimine din SERPs, pe long tail, paginile care erau duplicate ca si continut sau care nu aveau sustinere. Exista posibilitatea ca unele site-uri sa fie afectate de actualizarea aceasta, totusi site-urile bine optimizate nu au resimtit efecte negative privind traficul general si cel long tail. Penalizarea s-ar fi aplicat in special magazinelor online…

Acesta era doar un aspect al modificarilor datorate Google Mayday update, despre altele….in episoadele urmatoare. 🙂

Apropo, urmeaza o serie de articole prin care evidentiez ca unii algoritmi sau unele modificari de pozitionare si evaluare nu isi au efectul precum .ro
* Site-urile NON IT&C sint din zona Fashion si servicii oferite online.