Dupa Google Mayday update …

Am evitat sa emit preziceri si alte ghicitori legate de ceea ce avea sa fie Caffeine, la timpul respectiv foarte putini stiau ce vorbesc… Am vazut persoane in Romania care s-au aventurat sa vorbeasca despre Caffeine1 sau Google Mayday2 …acele persoane doar au emis/retransmis ceea ce au spus altii pe .com. Unii se dau cunoscatori in domeniu reemitand ceea ce altii spun sau au spus cu multi timp in urma. Merge si asa la noi. 🙂

Despre Google Mayday update am cerut si am vazut opinii privind modificarile, dar consider ca la acel moment ele nu erau relevante. Nu incerc sa spun ca Mayday update nu a avut efect in .ro, ci doar ca efectul pe .ro nu a fost atat de evident precum .com

Efectul Mayday in .ro cred ca nu a fost mare, insesizabil chiar, pentru ca Google obisnuieste sa faca actualizarile de algoritmi sau de structura in momentul in care traficul incepe sa scada datorita unor vacante, sarbatori si alte evenimente. De ce? Modificarile se fac treptat astfel incat sa nu poti sti sigur motivul pentru care ti-a scazut traficul organic, acesta suprapunandu-se cu scaderile normale datorate dezinteresului pentru online in anumite perioade ale anului. Evident nu tot timpul..

Am facut cateva screenuri cu traficul pe 9 luni de zile a unor site-uri din zona IT&C sau Non IT&C. Imaginile prezinta traficul general comparat cu traficul long tail astfel incat sa pot diferentia eventualele modificari.

Citeste si:  Link-uri externe cu sau fara nofollow?

IT&C

Non IT&C*

Dupa cum vedeti traficul general fluctueaza in functie de nisa, de perioada de timp sau in functie de modul cum si-au optimizat site-urile. Puteti observa clar ca long tail-ul pastreaza directia pe care traficul general o are, ceea ce inseamna ca Google Mayday update nu a afectat cine stie ce zona asta.

Jumatatea lunii Martie pare sa fie inceputul unor scaderi de trafic, dar ele pot fi inselatoare pentru ca pentru unele nise aceasta perioada inseamna lipsa de interes la cautari. Totodata, scaderea cautarilor long tail e dublata si de scaderea traficului general, ceea ce sustine afirmatia ca long tailul nu a fost afectat …ci doar interesul pentru nisa e scazut.

Citeste si:  Cateva specificatii din domeniul SEO

Reamintesc, Google Mayday update ar fi trebuit sa elimine din SERPs, pe long tail, paginile care erau duplicate ca si continut sau care nu aveau sustinere. Exista posibilitatea ca unele site-uri sa fie afectate de actualizarea aceasta, totusi site-urile bine optimizate nu au resimtit efecte negative privind traficul general si cel long tail. Penalizarea s-ar fi aplicat in special magazinelor online…

Acesta era doar un aspect al modificarilor datorate Google Mayday update, despre altele….in episoadele urmatoare. 🙂

Apropo, urmeaza o serie de articole prin care evidentiez ca unii algoritmi sau unele modificari de pozitionare si evaluare nu isi au efectul precum .ro
* Site-urile NON IT&C sint din zona Fashion si servicii oferite online.

2 Comments

  1. Daca discutam de long tail cel mai bun exemplu probabil e sa ne uitam la agregatoarele de preturi.
    Majoritatea au suferit scaderi si se poate vedea asta la noi cu shopmania sau price ro
    In a doua jumatate a anului 2009 si prima parte a anului 2010 au avut cresteri substrantiale de trafic. O data cu Mayday insa sant pe un trend oarecum descendent.
    Alte situri au fost penalizate complet si numai la noi , vezi cazul kaboo sau shopzilla pe international ( cel mai drastic site intalnit de mine afectat de mayday )
    Cei de la shopzilla cred ca au luat masuri disperate in ceea ce priveste reconstructia sitului cu alte URl-uri scazand la un moment dat la doar 16.000 de pagini in google. Kaboo insa nu si-a mai revenit poate datorita si faptului ca nu are sustinerea unei optimizari precum cea de la shopzilla. Plus ca la shopzilla cel putin ma gandesc ca au avut loc ceva discutii cu cei de la Google.
    Alte situri nu au patit nimic insa. Vezi cazul practicmagazin ro . Ma asteptam oarecum sa aiba soarta Kaboo ( cel mai penalizat site din Ro dupa opinia mea ). Traficul acestora vine probabil in 90% din cazuri din long tail si cu toate acestea isi desfasoara in conditii optime activitatea . Singura diferenta insa intre Kaboo si PracticMagazin e ca cei din urma au ceva mai relevante rezultatele de cautare afisate pe site. Pentru shopzilla insa google n-a avut mila.
    2 situri cam identice ca structura shopzilla si practicmagazin. Primul penalizat , cel de-al doilea nepenalizat.
    D-zeu stie ce a declansat filtrele celor de la Google o data cu Mayday

    Reply

  2. Unul e pe .com si deci efectul e mai mare, altul e pe .ro si deci efectul e mai mic. Cam asta incerc si eu sa spun.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *