Home » SEO » Discutii cu un roman de la Google Search Quality

Discutii cu un roman de la Google Search Quality

  • Krumel 

Zilele trecute am tinut 2 prezentari la Superweek, un eveniment super misto ca si concept dar si ca efort facut de niste oameni necunoscuti in .ro. Apreciez foarte mult ceea ce au facut si tine sa ii felicit pentru curaj si realizare. Voi reveni cu o recenzie specifica.

Cu ocazia evenimentului am avut ocazia sa stau la discutii cu un roman ce lucreaza la Google si care se ocupa de Search Quality ptr Europa Centrala si de Est. Cu alte cuvinte in atributiile lui intra si Romania. Imediat cum am aflat mi s-au aprins mii de beculete, am zis ca am ocazia sa vb cu un om care stie ce se intampla in zona de cautari pe .ro

Mai jos aveti cateva din raspunsurile pe care le-am primit de la Bogdan Suvar:

  • – e una din persoane care se ocupa de calitatea rezultatelor la cautari pentru Romania.
  • – spam reportul ptr Romania si nu numai, e o idee buna, ei tin cont de feedback-ul primit de la oameni. Motivele ptr care un rezultat raporta nu dispare atat de repede pe cat ne dorim noi tine de volumul destul de mare de raportari, de confirmarea si prioritizarea problemelor raportate. Mesajul lui e sa raportam site-urile pe care consideram toxice, intr-un tarziu lucrurile se vor rezolva.
  • – Marea majoritatea a algoritmilor lansati pentru EN sunt valabili si pentru RO. Eu consider ca e o formulare generala dar sper sa fie asa.
  • – Seopedia e considerata ca fiind o sursa buna de educare, omul apreciaza ceea ce multi SEOs fac ptr a invata corect metode privind optimizarea web. O idee interesanta ar fi ca Google sa aiba un forum propriu pentru Romania.
  • – am discutat despre stop words privind diferite optiuni din cadrul produselor Google ce afiseaza sau nu o serie de cuvinte cheie irelevante. In cazul Webmaster Tools am sugerat folosirea pentru Cuvinte cheie pentru continut/Content Keywords. Pentru Adwords sper sa scapam de restrictiile din anuturi pentru “cum”, “cu” si alte stop words care nu isi au rostul in Romania.
  • – am discutat un lucru ciudat pe care l-am observat pentru cautarile dupa cuvinte cheie generale si comerciale care sint in engleza, facute pe google.ro. Multe rezultate straine incep sa urce catre locul 1, rezultate ce nu sint specifice limbii romane. Spre exemplu, cautarea ptr “laptop” a inceput sa returneze site-uri din bulgaria, indonezia, englezesti sau wikipedia. Nu sint relevante si nu isi au locul acolo. Problema e in studiu, sper sa se rezolve.
  • – EMD-urile (exact match domains) pot fi salvate daca acele cuvinte cheie pot fi transformate in branduri. Daca EMD-urile sint manipulatorii si evidente, nu prea mai au scapare penalizarea ramanand definitiva.
  • – sfat: tineti cont de regulile jocului, Google nu glumeste. Mai devreme sau mai tarziu esti penalizat daca un abuz e facut. Sper sa reuseasca sa curete pe cat posibil SERPs-ul romanesc.
  • – UX conteaza, e important ca vizitatorii sa aiba o experienta placuta pe site. Timpii de incarcare, functionalitati si optiuni ce ajuta la filtrare sau la expunerea aprecierilor facute de alti vizitatori (ratinguri, comentarii, aprecieri social media) sint semne pozitive ce pot face diferenta. Pot confirma ca pe .ro deja isi au efectul.
  • – am avut o serie de discutii “motivationale” corecte privind modul de a primi link-uri naturale dar care intr-o piata competitiva, necontrolata corespunzator de catre Google, discutiile sint doar ideatice. In realitate, o afacere nu poate astepta link-uri naturare oricat de creativi ar fi. Totusi, desi recomandarile sint pentru a nu cumpara link-uri, am inteles ca exista o linie a decentei ce poate fi acceptata. Abuzurile facute de catre multi webmasteri atrag de la sine penalizari, dar daca lucrurile sint facute echilibrat atunci sansele de penalizare se micsoreaza.

Desi as fi avut multe intrebari si cerinte cred ca informatiile primite sint multumitoare. Bogdan Suvar mi-a confirmat faptul ca pe SERPs-ul romanesc vor incepe lucrurile sa se miste si ca cei de la Google au un ochi aruncat si aici. Ii multumesc ptr ca a rezistat tirului de intrebari, ipotezelor si speculatiilor venite din partea mea. Sper la o mai buna comunicare a celor de la Search Quality pentru Romania ptr ca e nevoie.

Discutiile au acoperit mai multe zone din SEO, dar acestea ar fi printre cele mai importante lucruri pentru .ro. Sper la o prezenta mai mare a celor din Search Quality in online-ul romanesc, transparenta si informatia corecta ar ajuta pe multi.

4 comentarii la „Discutii cu un roman de la Google Search Quality”

  1. Da, am vb despre rich snippets, structured data. Ele au un rol destul de bun ptr ceea ce inseamna CTR dar si pentru o mai buna structurare a unor date de ajuta vizitatorii in luarea unor decizii. Indirect sint beneficii prin folosirea lor, dar nu cred ca ele sint factori de ranking.

    Discutiile cu Bogdan s-au axat mai mult pe etica in SEO, noile indrumari date de Google, continut ce atrage penalizarea, limita in care putem optimiza ptr a nu fi penalizati, rostul link-urilor si modul cum ele ar trebui obtinute, rezultatele toxice generate de indexarea paginilor inutile (tag-uri, filtre, rezultate dupa cautari proprii etc), cum putem curata SERPs-ul romanesc si cateva lucruri despre activitatea celor de la Search Quality.

    Nu pot publica totul din 2 motive: 1. nu toate lucrurile pot fi facute publice (unele sint inca in stadiul de propuneri/observatii/feedback) si 2. daca ar fi sa public totul romanii nu ar mai vedea rostul participarii la evenimente. Omul si-a facut timp sa vina la eveniment sa vb cu diferiti oameni, ar trebui ca si cei interesati direct de subiect sa se implice. :)

  2. Ai dreptate pentru ultima parte. A fost interesanta afirmatia despre linkuri. Intr-un cuvant si Bogdan a spus ca totul tine de bun simt, cum sustin si eu de ceva timp. Cred ca toata lumea stie ca e greu sa obtii linkuri naturale.

    Ele sunt, exista, predomina in taramul WizardofMoz nu in RoLandscape. Trebuie facut cumva sa aduci 3-4 linkuri oricarui site. Am mai citit o teorie interesanta care mi-a ramas in cap: cand aduci linkuri trebuie sa le aduci organizat dar intr-un mod cat mai neorganizat. Adica sa faci sa para natural.

    O ultima teorie pe care o am despre linkuri: cred ca cel mai bine ar fi sa le corelezi cu aricolele adaugate in blog. Oamenii de obicei linkuiesc alte articole, informatii.

  3. Salut. Am auzit pe la cineva in afara ca Google ar crea un fel de „Codul bunelor maniere SEO” specific pe zone, tari. Ceea ce nu incalca clar regulile definite de ei si in acelasi timp se incadreaza in cadrul compartamentului SEO specific zonei respective nu ar fi penalizat. Ati auzit de asa ceva, e real sau nu?

Comentariile sunt închise.