Home » SEO » Cum se calculeaza un scor SEO .. in Romania

Cum se calculeaza un scor SEO .. in Romania

  • Krumel 


E amuzant si in acelasi timp trist sa traiesti intr-o lume in care impostura e „meinstrim”. Amuzant ptr ca unii oameni fac putine dar cu bani le ridica la grad de „inovatie” cu ™ atasat. Trist pentru ca din ce in ce mai multe materiale de acest fel patrund in .ro iar ele sint sustinute de oameni care aparent au o reputatie de aparat.

Se da o „agentie” (o gramada de oameni adunati la un loc formeaza o agentie in Romania, asa cum acum cativa ani un CEO era un dude dintr-o firma cu 2 angajati, unul dintre ei fiind chiar el) care incearca sa se promoveze folosind „materiale educative” cum ar spune un reputat expert online. Materiale de genul celor de aici.

Infograficul s-ar fi vrut o radiografie a ceea ce inseamna domeniile romanesti, dar in special cele din zona eCommerce. Cum toti ne pricepem la a „analiza” lucruri, in Romania apar din ce in ce mai multe materiale facute doar ptr promovare. Nimic analitic, unii chiar inventeaza algoritmi ptr a genera diferite topuri SEO astfel incat clientii sa se mire de pozitia pe care o au. Candva trafic.ro facea asta, acum sint la moda materialele analitice din zona SEO. Urmeaza UX si CRO, domenii accesibile tuturor.

Dupa o analiza in care lucrurile se pun la gramada, initiatorii acestui material prezinta un mod propriu de a calcula scorul SEO al site-urilor analizate. „Algoritmul” dupa care se calculeaza arata asa:

OnPage = Score(meta title) + Score(meta description) + Score (headings) + Score (links) + Score (social integration) + Score (content) + Score (images) + Score (canonicalization)

OffPage = [SEOmoz DA + SEOmoz PA + SEOmoz MozRank + Seomoz MozTrust + MajesticSEO CitationFlow + MajesticSEO TrustFlow + Google PR]/7

Social = normalize(log10(Σ(Facebook, Twitter, Google+, LinkedIN, Pinterest, Digg, StumbleUpon, Reddit, Delicious)))

Se imparte „analiza” in 3 directii si se prezinta factorii SEO ce apartin acestora. Rezulta un amalgam de calcule fara rost, toate puse intr-o singura oala, toate puse asa cum sint. Asta ptr ca „analiza” trebuia sa se termine cu un element socant ptr clientii care casca gura non stop la ceea ce apare in piata.

Nu exista nici o pondere, nici un procentaj de influenta, nici o componenta negativa/pozitiva care sa le diferentieze, nici o corelare. Pur si simplu le punem pe toate la un loc, aparent „gandim” o formula si apoi definim un scor care are un ™ atasat.

Ce rezulta? O radiografie proasta a online-ului pe zona SEO, material care ar trebui sa impresioneze si sa atentioneze detinatorii de magazine online in privinta scorului SEO.

Colac peste pupaza, apare si un articol intr-un „ziar online” in care un jurnalist ce acopera zona financiara face o descriere a maritului material. Concluzia jurnalistei e una simpla: paginile indexate in Google sint factor SEO. Nu, numarul de pagini indexate in Google nu e un factor important, ci calitatea lor. E important sa indexati paginile care trebuie, nu toate paginile.

Cu alte cuvinte exista un material prost facut care primeste autoritate de la onlineri si o jurnalista care a citit despre SEO (si de) pe acest blog. Toate conditiile unui material de succes sint indeplinite, ramane ca apoi clientii avizati sa inceapa iuresul prin departamente: „E adevarat ce zic astia?„.

Nimeni nu isi pune intrebarea cum „o echipa tanara, dinamica si agila” e in masura sa faca o analiza care sa conteze intr-o piata, tineretea nu determina experienta, faptul ca esti dinamic si agil nu se reflecta in capacitate sau calitate. Luam totul asa cum vine ptr ca nu sintem obisnuiti sa punem intrebari sau sa punem la indoiala ceea ce apare in piata. Prin autodefinire multi isi etaleaza lipsa de experienta, dar e o fraza des etalata de firmele din .ro

Si uite asa se preconizeaza urmatoarea agentie SEO in 2014….


Concluzia mea e simpla: SEO moare. In felul asta SEO moare sigur (in .ro), oameni care cumpara link-uri la kilogram, oameni care nu stiu sa faca niste redirecturi, oameni care nu stiu sa indexeze niste pagini, oameni care nu stiu sa aleaga niste cuvinte cheie se denumesc SEOs si emit „materiale educative” bune pentru piata din .ro. Evident, piata inghite fara sa guste. PiAr-ul acopera lipsa de calitate cu succes.

Asta este si motivul ptr care in .ro exista atat de putin material de calitate. Oamenii nu fac nimic altceva decat sa citeasca ce se intampla pe .com ca apoi sa scrie diferite „materiale educative” care nu fac altceva decat sa duca in eroare afaceri online.

Chiar si in zona SEO, mai toti produc „stiri” si mai putina analiza sau investigatie. E dificil sa analizezi lucrurile asa cum se intampla pe .ro, e mai usor sa fii a enşpea goarna care trambita o stire.

Exista totusi o regula de baza intr-o piata: calitatea e cea care face banii, calitatea e cea care se cauta. Tot ce trebuie sa faci e sa oferi calitate si sa te diferentiezi de restul. Bisericutele, teatrul de revista, intrunirile platite prin SMS, PR-ul facut fara confirmarea valorii pot strica o piata. Exista clienti care stiu ce cumpara sau ce doresc. Ei se diferentiaza de restul.

Ca de obicei nu dau nume, nu arat cu degetul oameni (am avut chiar o discutie cu un responsabil din aceasta .. agentie). Nu fac lucrul asta ptr ca nu oamenii sint problema, ci prostiile pe care ei le fac. Motiv ptr care voi evidentia in mod special prostiile si voi indica doar subtil persoanele.

19 comentarii la „Cum se calculeaza un scor SEO .. in Romania”

  1. Daca asa fac majoritatea firmelor care zic ele ca se pricep la SEO, o sa ne facem de ras. Sper sa moara aceste firme care isi fac propriul lor altgorim si sper ca pinguinul sa isi faca treaba mai ales daca ele adopta strategii imprumutate aka BLACK SEO.

  2. Te contrazic, SEO nu o sa moara. Ci mai degraba se indreapta intr-o alta directie…adica o sa ramana in continuare o parte a marketingul online, dar fara a putea fi prestat chiar de oricine ca serviciu „independent”. Ce o sa dispara: oamenii care pretind ca sunt experti SEO, dar o ard aiurea pe forumuri pentru vanzare/cumparare de linkuri.

    La urma urmei, conteaza ca oamenii sa fie educati intr-o directie buna cand vine vorba de SEO/SEM. Firme care inventeaza algoritmi doar ca sa mai prinda cativa clienti, sunt destule. Si firme care vand SEO „la kilogram”, dar au propriile site-uri extrem de prost optimizate sunt si mai multe.

  3. Salut,

    Am discutat in ziua publicarii infograficului nostru despre numarul de pagini indexate. Suntem de acord cu tine, el nu conteaza si nu are influenta pe partea de SEO.

    Dupa cum se observa in calculul scorului nostru, numarul de pagini indexate nu este luat in calcul.

  4. Mircea, ai dreptate. SEO nu o sa moara. Se transforma. Iar necesitatea unor masini care sa analizeze din ce in ce mai mult continut va fi din ce in ce mai mare.

    Asta incercam noi sa construim, masinarii care sa ii ajute pe SEO-isti sa aiba informatiile necesare. De exemplu, acum scriem un set de scripturi pentru a putea aplica informatiile din Open Penguin Data la piata din Romania.

  5. Eu sunt curios cum ai modifica tu Krumel algoul daca ar fi proiectul tau… Sa presupunem printrun irealizabil absurd… just for fun… for the principle.
    Asa sa discutam platitudini si generalitati toti ne trezim prin comentarii.
    Uite voi incepe eu. La On-Page pe .ro as acorda cel putin 20%. Sunt imens de multe site-uri care nu au deloc inbounds si rankeaza pe prima pagina… This is fact. Nu e adevarata reciproca dar putem tine cont de corelari.
    In rest nu stiu, nu ma pricep la algoritmi…

  6. Dan, in primul rand nu m-as lauda ca folosesc metricii altora, nu sint sigur ca lucrul asta e ok. Apoi, daca tot i-as folosi, nu le-as pune pe toate in aceeasi oala.

    Ai: onpage cu o anumita pondere, offpage cu o alta pondere, SM cu alta. Difera in functie de importanta pe care le-o dai.

    Apoi, as imparti toate cele de mai sus in segmente mai mici, mai clare, mai usor de evaluat si controlat. In felul asta mergi mult mai adanc in analiza.

    Sint cu mult mai multi factori de luat in calcul decat ne imaginam noi. Conteaza multe lucruri ce pot fi cuantificate, dar ele au pondere diferita.

    In nici un caz lucrurile nu se fac cum au facut ei.. si nici chiar cum spui tu, nu te supara. Onnpage nu e 20%, onpage e un cumul de factori cu pondere diferita. In plus sint multe corelari care trebuiesc facute si de care trebuie tinut cont.

    Am spus in articol in mare cam cum s-ar face, sper ca acest comentariu sa mai lumineze cat de cat. :)

  7. cand am pus linkul asta shoemoney.com/2005/12/10/seo-is-dead pe seopedia, acum ft. mult timp, toata lumea mi-a sarit in cap … seo nu moare insa se transforma/ evolueaza … daca pana acum puteai sa cumperi x links si urcai pe pozitii frunstase,acum sunt total de acord cu Gabi; trebuie mult mai multa analiza si munca in ultima instanta, lucru pe care chiar mi l-a demonstrat. cat despre Romania acum imi dau seama de ce multi romani prefera sa faca lucruri remarcabile ca becomegorgeous.com si sa stea in umbra, insa pe unii faima, banii etc. ii face sa fie in fata insa cu „lucruri mai putin remarcabile”

  8. „Bisericutele, teatrul de revista, intrunirile platite prin SMS, PR-ul facut fara confirmarea valorii pot strica o piata.”

    Salut,

    Dacă prin textul de mai sus te referi inclusiv la întâlnirile Lumea SEO PPC, care sunt, mai nou, plătite prin SMS, aș fi foarte curios să știu cum anume strică piața întâlnirile Lumea SEO PPC.

    Nu e o întrebare provocatoare, sunt realmente curios și intrigat de partea asta.

    Poți alege să îmi răspunzi pe privat, poți să faci public, sau poți să nu răspunzi, nu te provoc prin mesajul ăsta, nu îmi ești dator un răspuns.

    Dar sunt foarte curios cum anume consideri că strică piața Lumea SEO PPC, dacă la noi te referi.

    Organizez întâlnirile cu Ionuț Munteanu de câțiva ani, și avem mai multe scopuri. Niciunul din ele nu include să stricăm piața.

    Mulțumesc.

  9. Imi poti spune ce a reusit aceasta asociatie pana acum? Imi poti spune ce eveniment in domeniu sustine sau organizeaza SEMRO in Romania? Imi poti spune de ce o asociatie are doar 5 membri si aia sint doar cei cu functie? Imi poti spune ptr ce cereti bani daca tot ce faceti e sa tineti niste intalniri in care se perinda cam aceeasi oameni din grup?

    Imi poti spune ce altceva a reusit Lumea SEO PPC sa faca, altceva decat sa expuna in mod constant un numar redus de oameni care apartin unui grup, in mod special? Imi poti spune motivul ptr care Lumea SEO PPC are un iz de bisericuta in care cativa oameni profita de pe urma evenimentelor, restul fiind mai putin inclusi in lista de vorbitori? Imi poti spune de ce asa cum sustineti lucrurile bune pe care le fac unii din cadrul grupului, nu ati luat atitudine atunci cand au si gresit? Imi poti spune de ce ptr un articol scris la adresa unei firme apropiata voua trebuie sa primesc telefoane ptr a explica/justifica ceea ce am scris? Imi poti spune de ce individual sau chiar ca grup sustineti „materiale educative” care sint contestate de oameni cu experienta in domeniu doar ptr ca persoanele/firmele respective fac parte din grup? Imi poti spune de ce traiti cu impresia ca ceea ce faceti e indeajuns si ca nu puteti fi criticati?

    In rest, e asociatia voastra, faceti ce vreti cu ea. Dar nu va suparati daca unii o considera inutila sau cu potential limitat.

    Iar referirea la „pot strica o piata” tine de faptul ca toti din acest grup sustineti oameni de slaba calitate, materiale si analize simple/inutie – doar cu iz de PR, lucru care se reflecta in cei care va citesc. Preferati sa va limitati la atat ptr ca e bine asa. Banii vin, devenim vedete locale si vezi bine avem o asociatie care reprezinta Romania. Dar oare face asta?

    Cand ai un raspuns la intrebarile astea atunci sa imi spui ca gresesc prin ceea ce spun. :)

  10. “Bisericutele, teatrul de revista, intrunirile platite prin SMS, PR-ul facut fara confirmarea valorii pot strica o piata.”

    unde sunt proiectele finantate cu multi bani de seedmoney: revvnation, squeeqly, twip, etc.? am mers la multe intalniri la BucharestHub si de multe ori ma simteam ca un outsider – asta cred ca ar un exemplu de bisericute. nu neg au venit si oameni care chiar faceau ceva, in adevaratul sens al cuvantului, insa veneau la o intalnire, de cele mai multe ori sa isi prezinte proiectul si atat … isi vedeau in continuare de treaba lor … restul care erau promovati prin blogosfera noastra au disparut … ca si domeniile de mai sus …

    am fost o singura data la un eveniment Lumea Seo PPC, organizat la orange concept store, insa din pacate variabila „plus valoare” era aproape egala cu 0.

    mai mult decat atat, nu vad de ce atat de mult ura … fiecare are dreptul de a critica, de a-si spune parerea;

  11. Olivian, multumesc ptr raspunsuri. Voi chiar nu vedeti unde e problema, doar va justificati cele facute.

    “Bisericutele, teatrul de revista, intrunirile platite prin SMS, PR-ul facut fara confirmarea valorii pot strica o piata.”

    O mica analiza pe text ca sa vezi ca nu esti atent la ce citesti si tragi concluzi pe baza obsesiei proprii.

    Fraza asta nu ai inteles-o bine, motiv ptr care insisti cu niste lucruri pe care eu le-am spus in alta versiune. „Pot strica piata” si nu „strica piata”. Iar enumerarea respectiva nu va reprezinta doar pe voi, ci si pe altii din piata. Bine, e posibil sa traiti cu impresia ca doar voi sinteti in piata, ceea ce nu m-ar mira.

    Multumesc ptr efortul depus, intrebarile respective erau oarecum retorice, un motiv de a va gandi la ce faceti si unde sinteti. :)

  12. Off-topic: Vezi ca nu-ti merg alertele prin e-mail la comentarii. La asta ma refer: Notify me of followup comments via e-mail. Eu cel putin n-am primit nici un e-mail, desi am lasat bifata optiunea.

Comentariile sunt închise.