Google Search Console 1 a devenit de cativa ani o unealta buna ptr a controla si analiza ce se intampla cu site-ul ptr cautarile organice dar si pentru modul in care continutul poate fi indexat corespunzator.
Despre cum analizam sau folosim datele din Search Console am mai vorbit, subiectele despre (not provided) si IBL-uri au tot fost dezbatute.
Putini stiu ca exista o serie de unelte folositoare in Google Search Console dar care sint oarecum ascunse pentru ca ele nu sint neaparat direct in meniuri, ci in unele documentatii date de cei de la Google.
Cele vizibile in meniuri sint rar folosite ptr ca oamenii nu stiu de ce sau cum sa le foloseasca.
Cu toate astea, aceste unelte sint folositoare in momente de „criza sau panica”. Ele sint foarte bune pentru administrarea continutului indexat.
Lista de subiecte
Disavow backlinks
O optiune prin care poti nega/dezaproba unele backlink-uri care fac parte din analiza si evaluarile facute de catre cei de la Google pentru site-ul in cauza. [termenul folosit de traducatorii Google pentru disavow e dezavua, termen mult prea mofturos pentru o astfel de actiune, motiv ptr care voi folosi nega/dezaproba]
This is an advanced feature and should only be used with caution. If used incorrectly, this feature can potentially harm your site’s performance in Google’s search results. We recommend that you disavow backlinks only if you believe you have a considerable number of spammy, artificial, or low-quality links pointing to your site, and if you are confident that the links are causing issues for you. In most cases, Google can assess which links to trust without additional guidance, so most normal or typical sites will not need to use this tool.
Cititi documentatia si atentionarile, tot pe aceasta pagina gasiti si link-ul catre optiune.
E considerata o optiune avansata, motiv ptr care nu e vizibila in meniuri. Daca va veti documenta in prealabil, folosirea ei e destul de usoara si eficienta.
Verify site ownership using Google Search Console
E un obicei prostesc ca firma care se ocupa de administrarea unui site sa faca, fara stirea/acordul clientilor, conturile pe propriile emailuri.
Ideea e ca daca ei le admnistreaza, tot ei trebuie sa le si detina. Lucru care e gresit pentru ca nu firmele trebuie sa detina conturile Google, ci clientii.
In conditiile in care conturile Google se leaga intre ele pe diferite alte conturi Google, detinatorii ar trebui sa fie clientii si nu firmele. Firmele primesc share la acele conturi, cu sau fara restrictii de administrare.
Asa ca daca vreodata vreo firma va lasa fara acces la conturile proprii, unealta de mai sus ar trebui sa va ajute sa eliminati mailurile verificate ale firmelor astfel incat sa fiti administratorii propriilor conturi.
Remove Content from Google
O optiune vizibila in cont, e in Google Index > Remove URLs. Asa cum ii spune si numele, optiunea va lasa sa scoateti pagini din indexul cautarilor de la Google.
Va recomand sa cititi documentatia pentru a intelege cum se foloseste aceasta optiune si cand e ea utila. In special cititi partea in care se sugereaza cand sa nu folositi aceasta unealta.
Tot aici exista si optiunea Remove content from someone else’s site care, desi e destul de eronat denumita, va faciliteaza scoaterea din indexul Google a unui continut ce e postat pe un alt site.
In sine se scoate doar rezultatul de la cautari nu si continutul de pe acea pagina. Lucrul asta se poate face in anumite conditii, documentatia explica care sint conditiile.
Uimitor, exista o documentatie si pentru Remove old or deleted information from Google care in principiu face cam acelasi lucru.
URL Inspection Tool
Echivalentul defunctului Fetch and render dar cu ceva mai multe optiuni privind si zona de crawling. Mult mai util pentru a vedea situatia unui URL, puteti rezolva destul de multe probleme tehnice SEO.
E o unealta buna pentru a actualiza crawling-ul pe pagina dar si pentru a chema robotii Google sa indexeze mai rapid o pagina.
Tineti cont de documentatia specifica acestei unelte.
Fetch and render as Google
O optiune prin care puteti actualiza continutul in Google, schimba chiar cache-ul astfel incat sa afisati in mod corect continutul.
You have a weekly quota of 500 fetches. Once you have 100 fetches remaining, a notification appears below the fetch form to indicate you are approaching your fetch quota limit.
Incercati sa nu deveniti obsedati de aceasta optiune, nu aveti voie decat 500 de incercari. Documentatia explica foarte clar modul de folosire, trebuie sa tineti minte ca fiecare actiune are o optiune de detaliere a rezultatului daca dati click pe link-ul afisat.
Content Keywords
O optiune utila daca vrei sa vezi daca ai site-ul spart si ai continut creat pe el, altul decat continutul tau. Ideea e ca asa zisa optiune Security Issues nu functioneaza tot timpul sau cel putin nu tine pasul cu ce se intampla. Periodic aruncati un ochi si aici, veti vede usor daca site-ul are continut ce nu e al vostru dar si care sint paginile respective, dand click pe cuvintele cheie specifice.
Content keywords nu mai e valabila ca unealta in cadrul noului Google Search Console
– – –
Cele de mai sus sint cateva unelte si optiuni prin care puteti controla continutul indexabil in Google pentru cautari. Unele din ele sint ascunse pentru ca sint considerate avansate, altele sint vizibile dar rar folosite.
Un alt instrument ce tocmai a fost lansat dar care probabil va deveni vital pe termen mediu si lung este Mobile Usability.
https://support.google.com/webmasters/answer/6101188?hl=en&ref_topic=4589099
Modulul este conectat cu cel de Speed Insights din Analytics
Comentariile sunt închise.