Nimicul lui Krumel

Continut duplicat prin distribuire generala

Nu sint sigur ca am ales cel mai potrivit titlul pentru articolul asta, dar voi vorbi despre continutul magazinelor online. In special despre descrierile produselor si faptul ca o descriere unica exista pe mai multe site-uri. Site-uri care au autoritate si deci care vor iesi mult mai bine la anumite cautari.

N-am vorbit inca pe blogul asta despre SEO, dar SEO e important pentru un magazin online. Una din problemele dubioase din SEO tine de duplicate content si in special de continutul unic existent pe mai multe site-uri. De obicei, site-urile ce au acelasi continut sint omise de la cautari si deci exista posibilitatea pierderii de trafic organic.

Am luat aleatoriu cateva descrieri de produse de pe diferite magazine online romanesti si am facut cautari in Google. Asa cum spuneam, o descriere unica de pe un site apare in mai multe alte site-uri.

Stiu, magazinele primesc produsul cu o imagine si o descriere pe care si restul magazinelor online o iau si o publica. Sa zicem ca asta ar fi unul din motivele pentru care magazinele online au mai toate aceleasi descrieri. In mod sigur, modificarea descrierilor de catre detinatorii de magazine online ar ajuta pozitionarea la cautari. Dar probabil e greu de modificat la mana fiecare descriere.

De ce sint defavorizate magazinele online?

In primul rand Google nu mai tine cont de sursa continutului, poate doar intr-o pondere mai mica. Mai nou, de 2 ani aproximativ, Google tine cont de autoritate. Ceea ce inseamna ca un comparator de preturi cu autoritate, ce are descrierea produsului in paginile proprii, iese mult mai bine la cautari decat magazinele online ce isi plaseaza produsele in ele.

Uite cateva exemple: 1, 2, 3 (aici site-urile afiseaza aceeasi descriere pentru acelasi produs), 4, 5, 6, 7, 8.

Cautarile respective contin descrieri de produse. Observati ca la mare majoritate iesi site-uri cu o autoritate mult mai mare decat sursele originale.

Solutia?
E greoaie si putini or sa o faca, dar e cam asa: Pe site creezi o descriere diferita de cea pe care o dai comparatoarelor de preturi. Sau dai descrierea partial, doar cateva cuvinte din descriere.

Spre exemplu, poti lua descrierea data deja la care adaugi textul tau optimizat. Ai grija ca pentru comparatoarele de preturi sa ajunga doar versiunea pe care o are toata lumea. In felul asta, partea de text optimizat pe care nu o dai comparatoarelor o sa faca diferenta in SERPs.

Magazinele online pierd pentru ca pe langa continutul oferit comparatoarelor de preturi, ele raman si fara link-uri de sustinere.

Comparatoarele de preturi nu dau link-uri inapoi pe pagini, toate fac la fel, ceea ce inseamna ca magazinele online ar trebui sa isi faca rost de back link-uri pentru paginile interioare….pentru a castiga autoritate si a iesi la cautari in fata comparatoarelor de preturi.

Nu e usor sa faci rost de IBL-uri pe paginile interne, dar mai practic si mai util e sa creezi continut unic pe site.

Vezi serviciile SEM pe care le oferim.