
Nu sint sigur ca am ales cel mai potrivit titlul pentru articolul asta, dar voi vorbi despre continutul magazinelor online. In special despre descrierile produselor si faptul ca o descriere unica exista pe mai multe site-uri. Site-uri care au autoritate si deci care vor iesi mult mai bine la anumite cautari.
N-am vorbit inca pe blogul asta despre SEO, dar SEO e important pentru un magazin online. Una din problemele dubioase din SEO tine de duplicate content si in special de continutul unic existent pe mai multe site-uri. De obicei, site-urile ce au acelasi continut sint omise de la cautari si deci exista posibilitatea pierderii de trafic organic.
Am luat aleatoriu cateva descrieri de produse de pe diferite magazine online romanesti si am facut cautari in Google. Asa cum spuneam, o descriere unica de pe un site apare in mai multe alte site-uri.
Stiu, magazinele primesc produsul cu o imagine si o descriere pe care si restul magazinelor online o iau si o publica. Sa zicem ca asta ar fi unul din motivele pentru care magazinele online au mai toate aceleasi descrieri. In mod sigur, modificarea descrierilor de catre detinatorii de magazine online ar ajuta pozitionarea la cautari. Dar probabil e greu de modificat la mana fiecare descriere.
De ce sint defavorizate magazinele online?
In primul rand Google nu mai tine cont de sursa continutului, poate doar intr-o pondere mai mica. Mai nou, de 2 ani aproximativ, Google tine cont de autoritate. Ceea ce inseamna ca un comparator de preturi cu autoritate, ce are descrierea produsului in paginile proprii, iese mult mai bine la cautari decat magazinele online ce isi plaseaza produsele in ele.
Uite cateva exemple: 1, 2, 3 (aici site-urile afiseaza aceeasi descriere pentru acelasi produs), 4, 5, 6, 7, 8.
Cautarile respective contin descrieri de produse. Observati ca la mare majoritate iesi site-uri cu o autoritate mult mai mare decat sursele originale.
Solutia?
E greoaie si putini or sa o faca, dar e cam asa: Pe site creezi o descriere diferita de cea pe care o dai comparatoarelor de preturi. Sau dai descrierea partial, doar cateva cuvinte din descriere.
Spre exemplu, poti lua descrierea data deja la care adaugi textul tau optimizat. Ai grija ca pentru comparatoarele de preturi sa ajunga doar versiunea pe care o are toata lumea. In felul asta, partea de text optimizat pe care nu o dai comparatoarelor o sa faca diferenta in SERPs.
Magazinele online pierd pentru ca pe langa continutul oferit comparatoarelor de preturi, ele raman si fara link-uri de sustinere.
Comparatoarele de preturi nu dau link-uri inapoi pe pagini, toate fac la fel, ceea ce inseamna ca magazinele online ar trebui sa isi faca rost de back link-uri pentru paginile interioare….pentru a castiga autoritate si a iesi la cautari in fata comparatoarelor de preturi.
Nu e usor sa faci rost de IBL-uri pe paginile interne, dar mai practic si mai util e sa creezi continut unic pe site.
Vezi serviciile SEM pe care le oferim.
Bun articolul, dar nu stiu daca ultima fraza isi are locul Vezi serviciile SEM pe care le oferim. 🙂
E din template sau asta e concluzia? 🙂
E un test.
Tu ce te bagi? :))
Si ce faci cand alt magazin online, poate chiar unul cu autoritate mai mare, iti fura descrierile? 🙂
Chestia asta nu o poti combate decat dacand alte descrieri, mai bune si deci care sa te ajute mai mult. 😛
Nu e usor, dar cine a zis ca pe online e usor?
Gresesc eu cumva sau multe magazine au aceeasi descriere a produselor din cauza faptului ca dau copy paste din lista furnizorilor. Asta din comodidate sau pentru pur si simplu nu prea au auzit de SEO. Oricum si daca nu ai da copy paste tot e greu.
Sant destule magazine care isi optimizeaza titlurile si oricat ai incerca sa fii original tot te apropii de descrierea altui shop.
Asa ca mai la indemana mi se pare sa incerci sa obtii autoritate:)
Usor de zis, greu de facut. Cum sa faci descrierea unui produs cand el are aceleasi caracteristici. Poate sa folosesti sinonime cum este celebra: „pom cotit” in loc de „arbore cotit”…
Pentru un magazin cu un numar semnificativ de produse propunerea e nerealista. E nevoie de o echipa de documentare care sa faca numai treaba asta, rescrierea descrierilor, oamenii vor costa niste bani in plus, clientul final va fi incarcat la pret cu chestia asta, magazinul tau va avea preturi mai mari pentru ca esti obsedat de SEO si in final vei vinde mai putin. Eu cred ca singura concluzie realista care se poate desprinde din articolul tau e ca nu e realist sa te bazezi (numai pe) SEO daca vrei sa ai un magazin online.
Pai cum faci automatizat SI credibil un text?… Gandeste-te ca trebuie sa iasa ceva lizibil, cu sens, altfel risti sa te faci de ras, sa iasa balarii.
Solutia mai simpla ar fi sa se serveasca mai degraba descrieri custom pentru produsele cu adevarat importante. Nu stiu daca la orice maruntis, din care poate nici nu vei vinde vreodata ceva, se merita personalizarea. Dar chiar si asa, inseamna ca ai nevoie de un programator care sa faca sistemul si de un om la documentare care sa fie ceva mai rasarit decat ceilalti, nu un simplu copy&paster. Deja vorbim in cazul asta de magazine care au un cheag de oameni angajati / colaboratori. Ori, 99% din magazinele online romanesti au in spate maxim 2-3 oameni, toti actionari ai afacerii, iar bugetele lor de dezvoltare sunt aproximativ nule. Operatiunea de documentare e clasicul get&upload din Excel, si nici nu ar avea resurse de mai mult.
Problema in e-comerce-ul din Romania e ca poti visa avioane cate vrei; nu ai pista de decolare. Un zmeu de paie e tot ce poti inalta aici, cel putin momentan. „Marile” noastre magazine online, cu exceptia Emag si a altor cateva mai rasarite, au cifre de afaceri anuale care abia egaleaza cu chiu, cu vai, valoarea unei vile din Dorobanti.
Se poate face automatizat, nimic complicat. Iti trebuie inventivitate, creatie si un programator bun.
Dar, sint de acord….e mai usor sa spui nu si sa insiri niste motive….decat sa cauti ceva inventiv care sa te ajute.
Si nu e vorba de kevinro, e vorba de mai multi care prefera sa nu iasa din obisnuinta de a gasi motive contra decat motive pro.
Nu e greu, trebuie doar sa ai cap.
ceea ce propune Krumel e perfect real si posibil. observatiile de gen „nu se poate”, „costa mult” etc, sunt de fapt cele care trag in jos serviciile de seo si implicit comertul online. gata! 😛
Pai atunci propun sa nu mai facem nimic si sa ne batem joc de vizitatori si de noi.
Ptr ca e greu sa platesti un programator si sa gasesti o solutie.
Ptr ca repet..tu te-ai gandit la aia complicata, eu stiu una mai simpla. 🙂
Cat despre .ro, imi e indiferent ce fac altii, dar nu imi e indiferent ce nu fac.
@Krumel
Respect! (ca tot este la moda 🙂 ) Ai dreptate. Ca intodeauna de altfel.
Ma intreb de cateva zile daca e avantajos sa pun banerele spre comparatoarele de preturi, sau mai bine sa platesc pe click fara sa ofer link? Eu nu am problema cu continut duplicat, deoarece eu rescriu descrierea data de furnizor, dar nu stiu cat ma ajuta un comparator de preturi, la unele am renuntat deja
Daca la un site inversezi descrierea fata de site-ul concurent te poate ajuta sau nu ?
expmlu : ai A – B -C- D si tu le pui intr-o alta ordine B-D-A-C
Poti ” pacali ” prin acesta metoda robotii sau nu e in stare sa-si dea seama ? Sunt multe siteuri ce au acelasi site si prin aceasta tehnica si duplica continutul pe 3-4 site-uri mai micute.
m-am confruntat cu aceasta problema pentru o librarie online, aproape toate librariile online folosesc descrierile oferite de edituri… am generat automat o „descriere” folosind caracteristicile fiecarei carti. in scurt timp voi putea sa spun daca e utila sau nu….
Pai ai descrierea standard pe care ai importat-o si la ea poti adauga text subiectiv. Merge in special pe ce e non IT&C, nisele unde creativitatea poate fi folosita nu tin de domeniul asta…
Comentariile sunt închise.