Home » SEO » Creaza continut de calitate pentru campaniile SEO

Creaza continut de calitate pentru campaniile SEO

  • Krumel 

Trendul in online, chiar si in Romania, e sa creezi continut. Mult continut. Si sa fie de calitate, asa cum cer cei de la Google. Tone de pagini indexate in Google in ideea unui trafic marit. Magazinele online ar fi in stare sa indexeze si situatiile contabile ptr a genera cat mai mult trafic. Mult inseamna bun, sa fie.

Nu mai zic de bloggeri care pe langa taguri indexeaza arhive, pagini de comentarii si daca ar putea, ar indexa si activitatea Social Media. Sa fie acolo, nu se stie de unde sare banul. O mica marlanie manipulatorie ca apoi sa strigam ca SEO = SPAM.

Practica des intalnita am mai discutat-o, acum ar fi bine sa vedem ceva concret si anume: fluctuatiile de ranking datorate diferitelor pagini (inutile) pe care Google le urca la cautari. Sint 2 vinovati aici: detinatorul site-ului si partial Google.

Exemple:



Pentru ca nu au fost proritizate paginile la indexare, ptr ca unele din ele nu au fost scoase sau restrictionate spre indexare, ranking-urile se modifica in functie de cum considera Google ok sa faca asta.

S-ar putea spune ca Google a gasit pagina cea mai relevanta site ptr a o returna la cautari. Uneori face asta, dar de cele mai multe ori el returneaza pagini care nu ar trebui sa apara la cautari.

In alte cazuri, categoriile sau paginile sint filtrate automat ptr optimizarea excesiva, motiv ptr care Google cauta o alta pagina mai putin optimizata. Motiv ptr care apar fluctuatii de ranking.

Ce ar trebui facut?

Prioritizeaza crawling-ul si indexarea

Prioritizarea paginilor la indexare, dar si crawling-ul, sunt metode prin care puteti controla accesul catre paginile de calitate.

Excludeti paginile inutile. Creati o structura care sa indexeze doar paginile bune. Puteti face asta prin robots.txt, meta tag noindex,nofollow sau excluderi prin .htaccess.

Structureaza prin internal linking

Generati un internal linking corespunzator. Link-urile interne va pot ajuta la a urca la cautari paginile bune. Desi lucrul asta se poate face automat multa lume omite internal linking.

Internal linking-ul ofera sansa unui anchor text potrivit si a unor link-uri calitative din propriul site.

Controleaza paginile duplicate

Evitati paginile duplicate content, cele care au acelasi URL, titlu sau aceeasi descriere. Se poate vedea lejer in Goolge Search Console.

Nu exista penalizare pe motiv ca paginile au continut duplicat dar paginile ajung sa concureze intre ele, ceea ce poate genera performante slabe in cautari.

Creaza campanii de backlink-uri

Creati link-uri externe catre paginile corespunzatoare, nu consumati link-urile pe pagini care nu merita indexate.

Cautati sa obtineti link-uri de pe pagini cu continut relevant, site-urile autoritare in domeniu fiind un bonus.

Creaza relevanta intre subiecte

Oricine poate urmari in Search Console grupuri asemanatoare de cuvinte cheie si paginile pe care vizitatorii ajung. Uneori reoptimizarea unei pagini e un lucru bun.

Urmareste evolutia la cautari

Urmariti constant pozitiile la cautari ptr a va asigura ca paginile care trebuie apar in cautari.

Dupa ce faceti o parte din lucrurile astea puteti fi siguri ca nu veti avea surprize neplacute privind pozitiile la cautari si eventualele pozitii.

Nu puteti controla ceea ce Google decide sa afiseze, dar ideal ar fi sa nu ii dati motive sa schimbe paginile dupa cum considera el ca e mai ok.

11 comentarii la „Creaza continut de calitate pentru campaniile SEO”

  1. Eu am renuntat de ceva vreme la indexarea tagurilor pentru articole. Nici macar nu le mai completez. Au ramas acum doar articolele, categoriile si arhivele.

    Pentru a renunta la indexarea tagurilor, am selectat optiunea „Use noindex for Tag Archives” din pluginul All in One SEO. Vad ca ai pomenit de arhive. Bifez optiunea si din dreptul acestora? Cu toate ca imi spune clar la info „Check this for excluding archive pages from being crawled. Useful for avoiding duplicate content” si mai mult ca sigur o sa renunt si la ele.

    Nelamurirea mea apare acum: de categorii ce zici? Au si ele optiunea asta, iar pluginul spune la fel ca mai sus: „Check this for excluding category pages from being crawled. Useful for avoiding duplicate content.” Ma ajuta sa le tin la indexare sau sa le scot? Am categorii: windows 7, windows 8, software, blogging tips, internet etc. Foarte putine articole fac parte din doua (maxim 3 categorii). Nu stiu cum ar putea sa imi apara continut duplicat in cazul categoriilor. Ce imi recomanzi?

    PS: vorbesc de blogul din semnatura, in cazul in care vrei sa iti arunci o privire de o fractiune de secunda.

    Multumesc anticipat.

  2. C. Alexandru Ionut, in cazul meu, eu nu le-am indexat. In cazul tau, poti face asta.
    Cristi, isi bagau nasul si pana acum. Problema e ca acum dezindexezi mai greu continutul ca inainte..

  3. Daca am mai multe pagini despre acelasi subiect cum ar trebui sa gandesc internal linking-ul? Toate paginile cu subiectul x pe care nu le vreau rankate sa dea link catre pagina dorita? Ancore diferite?

    Ai vreo sugestie de articol in care is explicate mai multe despre internal linking?

    Mersi mult.

  4. Cu sitemapurile XML nu poti prioritiza mai granular ce anume sa indexeze prioritar si sa dai o importanta mai mare anumitor pagini de categorii, producatori, produse, etc ?

    Legat de tag-urile blogurilor, daca le folosesti cu cap si le pui si o mica descriere, pot deveni pagini standalone cu continut unic… e cam greu sa renunti la tag-urile dintr-un blog.

  5. @butcher:
    eu am tagurile scoase din indexare pentru ca nu sunt asa bune. M-am uitat din curiozitate la tine, si am vazut oarecum despre ce e vorba. M-am uitat la vreo 3 aleatorii dar nu le-am vazut descrierea.
    Din curiozitate, iti aduc si ele ceva trafic?

  6. Am o intrebare : daca folosesti noindex la prea multe pagini acest lucru nu este vazut de catre google ca un semnal negativ ? Un fel de incercare de a manipula motorul de cautare de a indexa doar ceea ce trebuie. Nu este mai bine sa scoti pur si simplu paginile respective ? Ma refer aici la acele pagini care au continut text dar care nu prea aduc trafic datorita continutului mai putin calitativ.

  7. Mircea, exista o diferenta intre continutul „mai putin calitativ” vazut de Google si cel vazut de useri. Continutul il creezi ptr useri, Google oricum scoate la cautari ce vrea el.

    Manipulezi motorul de cautare ptr a indexa continutul pe care si tu si el il consideri relevant, userul decide ce e bun sau nu ptr el.

    Paginatiile, cautarile in site, tag-urile nu detin continut util indexarii. Asta nu inseamna ca el nu e generat.

    Ptr paginatii poti pune rel canoncical. Tag-urile sint utile ptr trierea articolelor, asta nu inseamna ca trebuiesc indexate. De cautarile din site nu mai zic.

    Sint multe forme de a restrictiona un continut, Google tine uneori cont de ele. Robots.txt, rel canonical, meta noindex/nofollow sint metode acceptate si folosite deja.

  8. De ce ai dezindexa pginile de comentarii? Comentariile sunt continut, nou si de cele mai multe ori util. Un comentariu bun la un articol postat acum 3 ani poate da un bum acelui articol in serp.

  9. Ma refer la paginatiile de comentari. Articolele cu comentarii multe ajung sa le structureze in paginini/paginatii. Ele nu ar trebui indexate ptr ca pot genera duplicate content.

Comentariile sunt închise.