Nimicul lui Krumel

Ce e long tail si de ce conteaza?


Asa cum am zis intr-un post anterior, 2010 il dedic si studierii long tail-ului si a conversiei in .ro. Prin studiile pe care le voi face vreau sa arat ca a avea trafic mult nu e acelasi lucru cu a avea conversii multe. Sint multi in .ro care gandesc …usor, crezand ca mai mult trafic inseamna mai multe conversii, calculul fiind simplu.

Conversiile de pe traficul mult sint conditionate de multe alte criterii (oferta, UX, design, etc) si deci nu e indicat axarea in special pe trafic mult.

Indiferent ca faceti SEO sau PPC, long tail-ul poate aduce conversii cu eforturi minime. Pentru a avea rezultate din long tail aveti nevoie de continut bogat in cuvinte cheie relevante pentru nisele in care activati.

Un principiu de baza in SEO spune ca pentru a iesi la cautari ai nevoie de continut cu cuvinte cheie. Multi s-au gandit ca insirand de 3-4-6 ori acel cuvant cheie vor reusi mai usor sa ajunga la cautarile mari. Putini au reusit, dar nu pentru ca au continut, ci pentru ca au investit bani in link-uri.

Cu textele bogate in cuvinte cheie relevante unei nise, long tail-ul poate genera usor trafic si conversie. Cand spun trafic, nu ma refer la numere asemanatoare cuvintelor cheie importante formate dintr-un cuvant cheie sau 2, ci trafic care adunat din toate cautarile long tail poate egala pe cel adus de cuvinte cheie mari.

In prezentarea despre “Traficul Organic Si Relevanta Pentru Vizitatori A Paginilor Web” pe langa faptul ca incerc sa readuc in actualitate modul cum fac oamenii cautarile, la pagina 12 este un screen cu cautarile facute de englezi.

In ianuarie 2009 cei de la Hitwise observasera in cautarile de la Google o crestere semnificativa a cautarilor cu cel putin 5 cuvinte cheie. Americanii incepusera sa foloseasca fraze pentru a gasi rezultate relevante, incercand astfel sa elimine rezultatele irelevante.

In septembrie 2009 tot ei au un raport in care se spune ca englezii (in statistica sint analizate cautarile englezilor din US, UK, NZ, Australia, Hong Kong) continua sa aleaga cautarile cu 5+ cuvinte cheie si ca au inceput sa scada cautarile cu 1-4 cuvinte cheie. Raportul e facut pe august si septembrie 2009.

Cu alte cuvinte, traficul venit din long tail e in crestere. Am putea spune la fel si despre cei din .ro daca am avea astfel de statistici, dar se stie bine ca la noi a da informatii prinvind traficul e ca si cum ai da „informatii din casa”. Stupid.

Revenind, resturile de cautare cum le-am numit eu (ptr ca in comparatie cu cautarile importante, long tail-ul poate parea un rest de cautare fara importanta) pot include nume de branduri, cautari informale sau de navigare (care se pot transforma in long tail).

Cateva specificatii: long tail tine in special de fraze de cautare si nu de cuvinte cheie. Cuvintele cheie pot fi in numar de 1-2, frazele devin de la 3 -4 in sus.

Avantajul long tail-ului: competitie redusa si deci efort minim pentru a iesi la cautari. Deasemnenea, sanse mari de conversie.

Dezavantajul long tail-ului: cautari mici si deci trafic putin. In plus, faptul ca trebuie sa creezi continut cu cuvinte cheie din acea nisa devine un dezavantaj pentru multi.

Uite un exemplu de long tail de la mine pe blog pentru cuvantul cheie Google, ca sa va deschid apetitul pentru asa ceva.

Au mai scris si altii despre subiectul asta: Google search

Long tail-ul ridica o problema in mintea celor ce fac conversii: la un volum mare de continut/produse n-ai cum sa scrii texte care sa genereze long tail. Trebuie munca, efort financiar… Voi reveni si pe subiectul asta, pana atunci citeste despre continut duplicat …vei gasi niste solutii simple. 🙂

Voi mai scrie despre long tail, pregatesc si niste studii de ecommerce, sper sa fie interesante ptr voi.