Home » SEO » Cateva specificatii din domeniul SEO

Cateva specificatii din domeniul SEO

  • Krumel 

Loser Obisnuim mult sa discutam prin acronime, iar marketingul online are o gramada de acronime. Zilele trecute am vazut cativa … din domeniu care explicau niste termeni total gresit, chiar si ca practica.

Nu as vrea sa se inteleaga gresit, n-am nimic cu cei care nu sint din domeniu dar care folosesc acesti termeni, ci mai degraba cu cei din domeniu care folosesc acesti termeni in fata clientilor pentru a dovedi „profesionalism si experienta” in domeniu.

Nu e un glosar de termeni din marketingul online (in special marketingul pe motoarele de cautare), ci doar cateva specificatii lamuritoare care pe unii o sa ii „lumineze”, pe altii o sa ii lamureasca.


Ce e SEO sau Search Engine Optimization sau Optimizare pentru Motoarele de Cautare?
Optimizarea pentru Motoarele de Cautare e (sau necesita) o serie de actiuni onpage si/sau offpage, prin care un site ajunge sa isi imbunatateasca traficul datorita pozitiilor la cautari pe cuvinte cheie specifice.

Cu alte cuvinte, partea de optimizare a site-ului (cu tot ce inseamna onpage) si partea de marketing pe motoarele de cautare (inscrierea in directoare, schimb de link-uri, link-uri reciproce) formeaza ceea ce obisnuim sa numim SEO.

Ptr. multi o sa fie ciudata asocierea optimizarii onpage si cea a marketingului pe motoarele de cautare de SEO, ultima parte avand directii care nu tin doar de Optimizare pentru Motoarele de Cautare.

Cunosc multi oameni (chiar si din domeniu) care cred ca SEO inseamna trafic mai mult, vanzari, prezenta si notorietate online etc. Prestatorii de servicii SEO sint un fel de Merlini ai domeniului. Nu e asa, chiar daca exista „magii” albe, gri sau negre in domeniul asta.

SEO se refera strict la urcarea unui site la cautari si aducerea de trafic limitat de (pe) acele cautari. Restul sint neintelegeri sau „oferte speciale” de prostire a clientilor.

Ce e Website Optimization sau Optimizarea Site-ului?
Optimizarea site-ului tine strict de SEO, se ocupa in special de optimizarea codului, a imaginilor, crearea de structuri de site-uri usor indexabile de motoarele de cautare, densitati si relevanta de cuvinte cheie, experienta vizitatorului pe site si cam tot ce tine de onpage.

Fiind o etapa din SEO, optimizarea site-ului sta de multe ori la baza unei reusite; zicala „content is king” e reala. Continutul, modul in care e creat si optimizat site-ul, functionalitatea lui, plus multe altele …fac un site sa urce la cautari.

In .ro sintem obisnuiti sa punem laolalta partea de optimizare a site-ului cu cea de optimizare pentru motoarele de cautare, cunoasteti expresiile de genul „optmizare SEO”.

Un site nu se optimizeaza doar pentru motoarele de cautare, ci si pentru useri. Multi cred ca ceva continut, o tona de cuvinte cheie in titlu si descriere si mii de IBL-uri facute prin diferite metode, sint deajuns pentru ca un vizitator sa fie multumit de site si sa converteasca/revina.

Nu e.

Ce e SEP sau Search Engine Positioning sau Pozitionari pe Motoarele de Cautare?
Cei mai vechi din domeniu retin ca asta era denumirea initiala ptr SEO, acum nu prea se mai foloseste.

Ce e SERP sau Search Engine Results Page sau Search Engine Results Position?
Un fel de „rezultate la cautari” sau „pozitii la cautare”. Termenul face referire la rezultatele din motoarele de cautare in functie de pagini sau pozitie. Prescurtarea se foloseste destul de des, e greu sa scrii termenul intreg.

Ce e SEM sau Search Engine Marketing sau Marketing pe(ntru) Motoarele de Cautare?
Insumeaza procedee de promovare pe motoarele de cautare, incluzand SEO. O alta forma de marketing pe internet al carui scop e aducerea de trafic platit pe site-uri de pe motoarele de cautare.

SEO in special se ocupa cu aducerea traficului natural, adica al vizitatorilor ce aleg la o cautare un rezultat neplatit. SEM include traficul neplatit dar si cel platit.

Traficul platit insemnand listari platite in motoare de cautare, inscrierile in directoare si strategii de marketing online prin care se plateste traficul venit de pe motoarele de cautare.

De ceva timp SEM nu mai include neaparat si PPC-ul, el fiind creditat ca fiind/apartinand Internet marketing, pentru ca PPC-ul nu se rezuma doar la motoarele de cautare. Cu alte cuvinte, traficul platit ce nu e venit de pe motoarele de cautare a devenit Internet marketing.

SEM acum include inscrierile in directoare, anunturile platite pe motoarele de cautare, schimbul de link-uri si orice e platit si ajuta la a aduce trafic de pe motoarele de cautare.

Ce inseamna PPC sau pay per click sau plata per click?
Termen general ce se refera in special la anunturile platite ce apar pe motoarele de cautare sau pe continut. O forma de Internet marketing daca reclamele sint pe continut si o forma de SEM daca anunturile apar la cautari pe motoarele de cautare.

PPC-ul are o gramada de termeni in functie de modul de folosire al anunturilor sau al serviciilor platite.

Ce e E-mail marketing sau marketingul facut prin intermediul emailurilor?
O alta forma de Internet Marketing, bazata pe aderarea userilor la o lista de emailuri, prin care prin acord propriu primesc notificari cu caracter comercial.

Restul e spam.

Cu alte cuvinte:

  1. cand faci SEO aduci trafic targetat si limitat de pozitionarile la care site-ul iese
  2. cand faci SEM aduci trafic targetat si limitat de bugete, locul in care se face reclama/anuntul, modul in care e creata reclama/anuntul
  3. cand faci PPC aduci trafic targetat si limitat de anunturi platite pe motoare de cautare sau/si pe continut
  4. cand faci email marketing aduci trafic targetat si limitat de mediul in care e citit, emailul. Cand traficul adus nu e facut prin acordul celui care primeste mailul, aceasta actiunie se transforma in spam.

Si cireasa de pe tort: cand un client iti cere sa ii aduci mult trafic din SEO si nu tii cont de potentialul cuvintelor cheie cu care el intentioneaza sa faca asta, inseamana ca nu faci SEO; nici SEM …ptr. ca nu plateste bugete pentru reclame; nici PPC pentru ca nu targetezi traficul de pe continut si nici email marketing, pentru ca nu ai asa ceva ca cerinta de la client.

In momentul asta, daca accepti sa aduci trafic nefolosind metodele anterior amintite, inseamna ca esti cu un pas spre spam, ceea ce tu din necunoastere il numesti … SEO.

PS: Internet marketing include multe alte forme de advertising, dar care nu tin de motoarele de cautare si deci am evitat sa le enumar, chiar daca si ele pot aduce trafic.

Postul il dedic celor din domeniu care nu stiu ce fac, dar care ceea ce fac numesc ca fiind SEO, SEM sau Online Marketing si care folosesc ca principala unitate de masura pentru taxarea clientilor …traficul adus indiferent cum. 😀

Un comentariu la „Cateva specificatii din domeniul SEO”

  1. De multe ori folosesc unele abrevieri care mie mi se par atat de clare, dar nu imi dau seama ca pentru cineva care nu lucreaza in domeniu sunt complet neinteligibile. De exemplu, folosesc mereu termenul de ROI fara sa il explic, dar probabil nu multi stiu ca vorbesc despre Return of Investment.
    E foarte bine ca ai explicat termenii respectivi, uite si eu am invatat ceva util. Nu stiam ca SEP era vechea denumire pentru SEO, eu fiind mai din a treia (a patra?) generatie de search marketeri 🙂
    ” inseamna ca esti cu un pas spre spam, ceea ce tu din necunoastere il numesti … SEO.”
    Pacat…mare pacat ca ni se pune in carca rahatul altora. Am incercat sa taxez si corectez pe oricine care confunda spam-ul cu SEO-ul, ca a fost zoso sau vreo persoana din domeniu. Macar daca tot te referi la spam cu scopul de a avea un avantaj in motoare, numeste-l link spam, SEO spam, blackhat, dar nu SEO simplu 🙁

Comentariile sunt închise.