Comuniune, comunitate, conformitate

Citeam azi reader-ul si am ajuns pe folderul de “Neuromarketing”, asa l-am denumit ptr ca am adunat niste bloguri despre ceea ce inseamna marketing si influenta, stiinta si analiza, alte lucruri inutile pentru succesul in .ro

Printre articole am dat de un clip care mi-a placut si care mi se pare ok sa vi-l dau si voua ca o idee de rumegat ptr zilele ce urmeaza sa vina. Nu e nimic legat de ce fac eu, decat partial, ci mai degraba despre ce cred si despre ce sint interesat.

Nu e vorba de “spiritul rebel” sau de prostia “antisociala” tot mai prezenta in ziua de azi (pe online) datorita retelelor sociale si blogosferei. Lucrurile astea nu sint descoperite si folosite acum, poti crede asta doar daca zilnic citesti “A-listi” din .ro
Read More

The fight back review – proiecte de monitorizare romanesti


Am scris candva, din proprie initiativa, niste recenzii privind 3 unelte romanesti cu potential: ZeList Monitor, Gorila.ro si MediaIQ. Uneltele de monitorizare mi se par si acum bune, ideile sint excelente pentru .ro, cu practica stam mai prost.

Si pentru ca o moneda are 2 parti, azi as vrea sa vorbesc despre cea de a 2-a parte . Ceea ce urmeaza nu e o carota, “nici aruncat cu noroi”, ci doar un feedback pe care il pot folosi cei in discutie. Nu ma intereseaza persoana, ci ce face acea persoana si cum vad eu ca si-ar putea imbunatati el proiectul.

Pana azi am avut privilegiul de a folosi contul premium de la ZeList Monitor si m-am jucat cu el astfel incat sa ii inteleg potentialul, dar si “gaurile”.

Daca in celalalt articol am promovat proiectul si scos in evidenta potentialul, in asta as vrea sa scot in evidenta lacunele.
Read More

Cele mai cautate cuvinte cheie romanesti

Statistici web Am tras un titlu de cancan, dar asta e … am cred ca asta e o metoda de a gasi cele mai cautate cuvinte cheie romanesti.

Era de asteptat ca Google sa inceapa sa dea “solutii” si ptr .ro. Nu neaparat voit si direct, dar au inclus si Romania in optiunile lor.

Candva, dar cred ca si acum, era un interes mare pentru a vedea ce cauta romanii pe Google. Ma plangeam candva de lipsa de statistici romanesti si de faptul ca marile firme au datele despre trafic ascunse (chiar daca prin ziare online se lauda cu trafic senzational de mult).

O nota negativa a pietei romanesti e lipsa de statistici actualizate si care sa fie reale. Asta denora profesionalismul multora din .ro, care tin pentru ei date privind traficul si cuvintele cheie relevante pentru .ro.
Read More

Oda anonimului de succes

Star anonim Poate o sa vi se para titlul de tip comunismo-bolsevic, nimic actual si monden care sa atraga, lipseste senzationalul si extraordinarul de tip OTV-ist.

Postul vine ca urmare a unei intalniri de sambata, in care m-am revazut cu 2 anonimi de succes (dar nu neaparat si in .ro). Sint sigur ca mai sint multi alti anonimi care au succes in online si in afaceri, dar pe care nu ii veti cunoaste pentru ca vedetismul nu ii intereseaza.

Intr-o era in care fiecare cunoaste pe fiecare, ceea ce faci e stire de interes general (a nu se confunda cu PR) sau intimitatea creaza popularitate, anonimii sint o rasa pe cale de disparitie.

Sint oameni din online pe care nu ii veti sti niciodata fac succes si fara a deveni vedete online sau a li se cunoaste identitatea. Vorbim de oameni care au proiecte in .com sau .ro, proiecte care au succes.
Read More

.ro Online Territorial Pissing

Nevermind Ma gandesc ca ar fi bine sa imi specific zona de interese, sa imi “marchez teritoriul” pentru a evita disputele prostest/tipice/romanesti.

Vad ca in .ro, online sau offline e cam tot una pentru unii, cel putin se fac comparatii irelevante, multi obisnuiesc sa se foloseasca de ceea ce e englezesc pentru a fi “scule” in .ro . Din romanii din online, putini se refera la .ro fara a compara cu .com, ne comparam cu ei de parca am fi o piata super dezvoltata.

In ultima luna am observat prin diferitele evenimente online (in direct sau relatate de altii) unele inadvertente legat de online si de .ro in special. Creiere ce participa pe la diferite evenimente, debiteaza noduri de gandire ce nu se regasesc practic in mai nimic romanesc pe .ro

Nu sint de acord cu parerile astea si vreau sa ma exprim legat de ceea ce se intampla in .ro. Nu conteaza persoanele care sustin unele lucruri, numele lor ma intereseaza mai putin. Vreau doar sa vorbesc despre ceea ce eu nu consider a fi ok in .ro

O sa le insirui pentru a fi mai usor de urmarit:
Read More

Interviu in Ziarul de Iasi despre Link your Business

Lauda de sine, nu miroase a bine” – un proverb romanesc (?) care ar trebui sa fie actual si valabil pentru multi din .ro Dar, avand in vedere ca nu ma laud prea des, cred ca e ok sa va anunt aparitia unui interviu al meu la TVR Iasi si altul Ziarul de Iasi. Despre cel de la TVR Iasi o sa vorbim cand o sa am si inregistrarea (unii zic ca m-am descurcat 😛 ).

Sambata 21.03.2009 a aparut in Ziarul de Iasi un interviu acordat cu ocazia evenimentului local “Link your business”, despre care am mai vorbit.

Reamintesc ca evenimentul e dedicat oamenilor de afaceri ieseni ce vor sa aiba o afacere pe online, Ziarul de Iasi dorind ca impreuna cu “Oameni din Online” sa dea un imbold spre a face afaceri pe online. Evenimentul poate fi considerat de catre oamenii de afaceri ieseni un tutorial despre afacerile pe online.

Bun, hai sa postez interviul:
Read More

Ce te-ar putea face spammer?

Esti spammer?Cred ca multi din cei care fac spam pe web nu stiu ce inseamna spam si ce i-ar face sa fie spammeri. Altii in schimb stiu si le e greu sa se dezobisnuiasca, am discutat si pe blogul asta despre unu. Nu e singurul, pe blogurile din .ro (si nu numai) se discuta despre spammeri.

Impartim spamul in functie de zona de activitate si avem: web spam, email spam si pe messenger. Totodata sa vedem si comportamentul de spamer pe mediile anterior amintite.

Nu e usor sa “detectezi” un spammer, unele firme din .ro angajeaza spammer fara sa se informeze, altii practica spam la nivel de firma.
Read More

Creative Commons in Romania

Creative CommonsBogdan Manolea anunta pe blogul sau “Lansarea licentelor Creative Commons in Romania“, un eveniment pe care il consider o implinire a efortului depus de el si Asociatia pentru Tehnologie si Internet – APTI pentru a combate spamul si in general infractiunile electronice in .ro, plus o munca destul de grea de a educa internautii romani …intru lege.

Par vorbe mari cele scrise anterior dar cred ca toti cei care primesc spam sau sint furati pe internet au gasit in postarile de pe site-ul cu legile internetului o resursa mai mult decat utila.

Cred ca tineti minte prima amenda data pentru spam pe .ro si scandalul penibil ce a urmat. Un prim pas in diminuarea spamului de tip email si o atitudine pozitiva pentru internetul .ro

Foarte multi zic “in Romania nu o sa se fac niciodata nimic” si cam asa e. Nu se fac nimic cu o astfel de mentalitate prosteasca. Dimpotriva oamenii care au crezut in ceea ce fac… au reusit spre invidia si dispretul multora din .ro

Ce inseamna Creative Commons?
Read More

Raporteaza web spam la google

Stop spamToata lumea se plange de spam, web spam, mail spam si orice forme de spam. Putini iau atitudine si tot putini stiu de ce trebuie sa raporteze un spam. Multi inchid ochii crezand ca altii vor avea grija de spam.
E ca in viata reala, vezi ca ceva nu e corect …dar astepti pe altii sa actioneze sa aiba o atitudine.

E simplu, daca gasesti un site care face web spam sau Seo spam in Google folosesti urmatoarele modalitati de a raporta un spam:

  • pagina de raportare spam de pe google.ro
  • pagina de raportare spam de pe google.com
  • SpamReport o extensie de FireFox, care momentan nu merge pe versiunea FF3

Unii or sa zica “am raportat omule, nici o miscare“.

Google ca sa poata lua o decizie in privinta asta, trebuie sa aiba un volum de spam reports considerabil pentru a face diferenta intre raportarile “malitioase” si cele adevarate.

Nu e greu de raportat, iti consuma cateva minute…dar dai o sansa site-urilor curate de a iesi la cautari.

Si DA, sint site-uri romanesti care in urma unor raportari, au zburat din Search. Uneori Google are atitudine ca raspuns la cererile noastre.

Te bagi? 😀

Comunitate de Servicii Web

Impreuna cu Necropsique am dat drumul unui nou proiect. O comunitate de traderi de link-uri, oferte de servicii web cu domenii stricte. Puteti cere sau oferi servicii web comunitatii romanesti.

Forumul are o sectiune noua in .ro, cel putin nu am mai vazut nicaieri pe alte forumuri. “Servicii campanii reclama online” unde puteti cere, celor mai priceputi in domeniu reclamelor contextuale, campanii pentru site-urile pe care le aveti.

De cand a venit Google Adsense oficial in .ro, cred ca putem defini un nou tip de servicii. Puteti cere, celor care se pricep, realizarea de campanii de reclame pentru Google. Forumul are o sectiune specifica de cereri si ofere.

Comunitatea e inca la inceput, deci va rog sa fiti ingaduitori cu noi. Urmeaza ca in timp scurt sa finalizam un regulament si restul de optiuni din forum.

Structura si scopul comunitatii se axeaza in principal pe schimb de link-uri, oferte si cereri de servicii de copywriting dar si din domeniile web design si/sau Seo.

Un fel de comnitate de freelanceri romani in care se pot oferi sau cere servicii web, fara intermediar.

“Sa fie intr-un ceas bun.”

Actualizat: nu a fost.