Valoarea unui link in marketingul afiliat

Poate cea mai mare teama a afiliatilor din Romania e cea de a trimite trafic gratuit furnizorilor. Sint multe discutii despre faptul ca marketingul afiliat nu ar merge in Romania si ca defapt sistemele nu ar face nimic altceva decat sa trimita trafic si sa creeze awareness gratuit pentru furnizori.

Lucrurile asa cum sint expuse, sint corecte. Afiliatii trimit mult trafic gratuit furnizorilor si fac awareness gratuit la greu. Ies in profit furnizorii din afacerea asta. Nimeni n-ar vrea sa se implice in asa ceva, de asta in .ro se vor forma nori negrii deasupra marketingului afiliat.

Hai sa vedem lucrurile altfel, asa cum ar trebui sa fie, asa cum sint ele si pe .com

In primul rand, Adsense nu e Marketing Afiliat si nici invers. Lucrurile sint diferite, in articol se explica destul de clar diferentele (de target). Deci, e gresit sa compari castigul (usor ) luat prin CPM sau CPC cu comisioanele din afiliere.

Citeste si:  Marketingul afiliat ca forma de convertire profitabila

Apoi, marketingul afiliat are valoare atunci cand investesti timp si bani. Timp in texte, research si dezvoltare. Bani in metodele care iti vor genera trafic si conversii.

Continutul e un factor important, cu cat mai targetat si mai nisat cu atat mai multe conversii. Nu e nevoie de trafic mult in marketingul afiliat, ci e nevoie de autoritate, credibilitate si continut care sa „imbie” vizitatorii spre a cumpara un produs.

Daca scrii la misto despre subiecte generale si afizezi bannere fara relevanta pe site, clar faci un favor furnizorului. Incearca sa isi faci tie un favor: devino cat mai credibil, scrie ca si cum ti-ai vinde tie un produs, impartaseste experiente care o sa ajute cititorii in a lua decizii pozitive si favorabile tie.

Fiecare articol general (ca subiect) pe care il scrii adauga puncte in defavoarea ta. Oamenii dau click pe bannere sau pe link-uri dezinteresati de a cumpara, din curiozitate instinctuala. Nu sint „manati” de nici o intentie de cumparare, tu ca sursa de referinta nu ai nici o valoare in a induce necesitatea de a cumpara un produs.

Citeste si:  Importanta sursei de conversie

Recenziile sint forme de continut prin care poti trimite vizitatori interesati de produsul descris. Scopul e clar: sa trimiti de pe site-ul tau catre pagina furnizorului cati mai multi vizitatori interesati de produs si nu doar sa ii generezi trafic si awareness.

In .ro dezamagirea privind marketingul afiliat (si nu numai) e generat de necunoastere si neincredere, nu de faptul ca nu se pot face bani prin afiliere.

2 Comments

  1. Sunt total de acord cu continutul articolului. Exista o anumita reticenta in privinta marketingului prin afiliere. Din experienta pot spune ca, cu cat afiliatul cunoaste mai bine advertiserul, cu atat mai bine. Noi la Hostvision am lansat de cativa ani programul de afiliere si la inceput am avut doar clienti existenti ca si afiliati, care din sumele acumulate pot la alegere sa-si plateasca facturile, sa-si ia domenii sau bani. Acum avem tot mai multe inscrieri si din exterior.
    Probabil ca perioada de educare si acomodare cu domeniul este lunga si depinde de amploarea ofertelor de afiliere in primul rand.

    Reply

  2. Eu as pune discutia si in alti termeni.E mai usor sa te orientezi spre surse de venit la CPC ori CPM decat spre marketing afiliat. Dar asta daca nu ai continut nisat, mult, deosebit de ceilalati. Insa un portal de nisa aduce 3000 de vizitatori / zi la 7000-7500 afisari/zi sigur nu va fi unic pe piata prin descrieri/articole/imagini , iar la traficul precizat, daca e platit cu 3 eur/CPM, lunar exista un venit care poate plati costurile de intretinere. Luam si varianta 2, CTR de 2% ( doar e nisa, nu ? ) in mix cu CPM ( ctr. la vreo agentie ) si din n0u, portalul scoate parte din costuri.
    Eu vad marketingul afiliat mai ok pt site-urile mai micute, continut scris de maxim 2 persoane care se axeaza pe asa ceva si mai putin pe trafic excesiv.
     

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *