Un domeniu mai putin cunoscut la noi, nu neaparat de cei tineri care au bloguri, dar mai degraba de catre cei care detin magazine online sau site-uri ce vand produse. Zic de bloggeri pentru ca ei au invatat ceva mai repede sa faca bani prin marketing afiliat, nu in .ro evident. Sistemele asemanatoare englezesti au invatat pe multi romani cum se folosesc astfel de sisteme de marketing afiliat.
Comisioanele oferite de ei sunt in felul urmator: MarketOnline: 2% din vanzari pe o perioada nelimitata, FloriLaBucuresti: 10% din vanzari pe o perioada de 6 luni, CaptainGo: 5% din vanzari pe o perioada de 6 luni.
Momentan doar 3 furnizori au avut curajul sa se bage, felicitari pentru acest lucru.
Am facut candva o lista cu site-uri de afilieri romanesti in speranta unui „pionerat” in domeniul asta pe .ro Raspunsul final e: nu se merita. Nu se merita pentru % care revine publisher-ului, costurile pentru a face o campanie pe un anumit produs e mai mare decat procentul primit de pe vanzare, plus multe alte specifice .ro . E vorba de mentalitate, „calificare” in marketingul afiliat si deschidere catre modalitati noi (in .ro) de a vinde.
Cei din ODO stiu, am in cap si eu un sistem asemanator pe care sper sa reusesc sa il pun in aplicare. Momentan 2parale e bine venit pe piata din .ro si trebuie sustinut si promovat.
O problema pe care o vor avea cei de la 2parale ar fi reticienta detinatorilor de magazine online asupra unui astfel de sistem. Nu e de mirare, multi din cei care au magazine online cred ca SEO si un newsletter e deajuns pentru un magazin online.
Personal, am sa incerc sa aduc clienti in sitemul asta, piata de marketing afiliat ar fi trebuit deja sa se fi dezvoltat, stagnarea fiind datorata in special interesului „marilor” jucatori de pe piata romaneasca de a „face parte” cu publisherii, preferandu-se cu insistenta metodele de CPM.
Eu sper sa prinda, e foarte important ca in .ro sa existe un astfel de sistem de marketing afiliat, necesitatea se regaseste in nevoile furnizorilor si a publisher-ilor de a produce.
Nu ezitati sa vedeti sectiunea de intrebari si raspunsuri pentru lamuriri.
Uau… serios acum, chiar sunt impresionat! Daca incepe sa mearga si la noi affiliate marketing-ul vad o dezvoltare mult mai rapida a internetului romanesc.
Trei firme e cam putin totusi, sper sa se trezeasca mai multi si sa nu fie chiar atat de crizati sa renunte la un procentaj mic acolo.
Eu zic ca se poate si din ce am discutat cu Radu de la 2parale, sistemul ar trebui sa fie competitiv cat mai repede.
Ramane de vazut ce si cum..
3 firme e un inceput Florin, trebuie sa fim constienti ca e vorba de .ro unde reticienta la astfel de metode e mare.
Adwords e la indemana tuturor, mai nou, dar totusi..putem spera.
Eu astept promovarea in .ro prin Google Maps, atunci o sa fie ceva misto. 🙂
Ma bag si eu in vorba.
Si eu cred ca un astfel de sistem e important pentru dezvoltarea larga a comertului online si nu numai.
Exista insa – IMHO- 2 trucuri mici care pot face sa merite un astfel de sistem:
– durata de valabilitatea a cookie-ului unui client trimis de tine. Pentru ca majoritatea nu fac tranzactia imediat ce au clickat pe un banner
– perioada in care cistigi din vinzarile trimise de al tau refferal – aici vad ca marketonline are cartea castigatoare -nelimitat, dar procentul e destul de mic.
Ma maninca degetele sa testez sistemul…oare pot avea vreo oferta speciala? .. 😀
Pai sa vedem, Radu o sa iti dea replica. 😀
magazinele online nu ar trebui sa fie reticente deloc. nu inteleg teama autorului acestui post, insa IMO un magazin online isi face reclama gratis prin acest sistem [sa zicem ca 100 de publisheri iti tin widgetul pe siteul lor si nimeni nu da un click]. in cazul in care platesti, platesti pe rezultat, deci sistem 100% garantat pentru magazinele online.
pentru publisheri e o problema, caci trebuie sa monitorizeze la sange spatiile ocupate de reclama de pe siteurile lor si ceea ce nu performeaza sa fie inlocuite cu altele.
Teama autorului e argumentata de lipsa de interes a magazinelor online de a se promova si de a-si consturi departamente care sa ajute vanzarilor.
Multi din cei care au magazine online traiesc cu impresia ca SEO > traficul e totul. Mai nou unii au descoperit Adwords, dar nu sint cine site ce multumiti.
Ai dreptate in ce spui, dar sa stii ca o sa fie destul de greu sa aduci oamenii intr-un astfel de sistem, ptr ca toti nu au timp sa astepte sa vanda. 🙂
@Bogdan: 6 luni e perioada dupa primul click. Daca in acel interval userul este atras inca o data si da click inca o data perioada se reseteaza. Se poate promova cate un magazin in fiecare luna, iar cele care convertesc in continuare bine lasate in rotatie, celelalte scoase.
Noi le oferim furnizorilor si comisioane variabile. Mai exact sa ofere procente afiliatilor in functie de ce se vinde si marja magazinului. E mai complicat de implementat pe partea lor pentru ca trebuie ca sistemul lor sa stie de acea marja, dar unii mai mari in directia aceea merg.
Radu,
Perioada e ok pentru cookie (btw, poate o puneti in FAQ, eu n-am vazut-o).
Deci sa inteleg ca si la ora asta -aveti furnizori care ofera comisioane variabile ? 😛
@Bogdan: Perioadele sunt alese de fiecare Furnizor in parte, nu e o chestie fixa. Vom face public directorul campaniilor(momentan doar cei cu cont il vad). Am zis ca avand doar trei nu are rost, cum ii putem pune pe prima pagina.
Nu avem inca furnizori cu comisioane variabile, dar din cate am vorbit ei doresc asta pentru ca au marje foarte diferite la produse.
Comentariile sunt închise.