Dezvoltarea niselor locale sau regionale

Harta Iasi Recunosc sint atras de nisele locale/regionale romanesti, mai ales pentru ca ele nu prea exista (nici macar ca interes pentru romani), exceptand site-urile de stiri si evenimente locale, nise din zona afacerilor reale nu exista si daca ar exista ar avea un potential imens.

La evenimentul Link your business am avut o prezentare axata pe afaceri locale si regionale, scotand in evidenta potentialul pierdut prin lipsa unui site online si a unei strategii.

Peste 2 saptamani o sa prezint cam aceeasi idee si la JCI Iasi, oamenii de acolo sint interesati de dezvoltare locala si regionala …sper sa ii ajute.

Ceea ce pana la urma vreau sa va arat prin acest articol e ca nisele locale incep sa se dezvolte. Am gasit intamplator, editand prin DMOZ, un site pe zona locala Iasi ce afiseaza magazinele offline cu date de contact si locatie. Magazine Iasi e un site local cu potential mare,

Mi se pare super misto, site-ul are o organizare buna, pe cartiere, pe mall-uri sau pe categorii. In primul rand e foarte util un astfel de site, apoi e o idee de site-uri locale.

Citeste si:  Intalniri ODO si JCI

Adrian Monoranu intreba pe Twitter cam cum o sa arate publicitatea pe un astfel de site. Pana sa primim un raspuns la intrebarea lui, ma gandesc ca o alta intrebare fireasca ar fi: “Sint cei din local interesati de publicitate pe astfel de site-uri?

Felicitari omului care a avut ideea asta si a reusit sa o puna in aplicare, momentan site-ul mai mult ca sigur ca nu prezinta cine stie ce interes oamenilor din offline, dar pe online el mi se pare profitabil.

3 Comments

  1. Nisele locala / regionale sunt de viitor, momentan nu au succes decat in orasele mari, majoritatea doar in Bucuresti , Cluj si inca 3-4 orase din Romania . In orasele mai mici online-ul este privit cu alti ochii , oamenii fiind mai putin educati cu internetul si avantajele acestuia.

    Reply

  2. Merci Krumel,
    Site-ul magazine iasi se vrea a fi ceva util. Cu toti dorim sa stim unde gasim anumite firme, magazine etc. si pe internet nu gasim decat spam-uri.
    E adevarat ca este inca mult de lucrat la el, si pe langa partea de dezvoltare problema cea mai mare e de completarea cu informatii  a site-lui.

    Reply

  3. Pentru ca nisele locale/regionale romanesti, sa se dezvolte , este nevoie de o schimbare a mentalitatii celor care conduc organizatiile .
    De foarte multe ori , sa nu zic in 95 % din cazuri , atunci cand intri pe un site de firma , site afisat cu obstinatie de acea firma ,dai de date nerelevante sau/si reclama mincinoasa , asta ca sa nu zic de datele de contact care de cele mai multe ori nu sunt de actualitate . 
    Multe firme nu se promoveaza online , deoarece considera ca este prea scump pentru ele , fara sa se gandeasca la faptul ca daca s-ar promova regional , ar fi mult mai castigate , pentru ca o firma care ofera servicii de curatenie sau catering , are o arie limitata in care este eficienta si poate onora comenzile .
    Cred ca actuala criza este de bun augur pentru mediul online , deoarece din ce in ce mai multa lume nu mai are timp de pierdut si cauta oferte de produse si servicii , sau/si informatii despre aceste produse si servicii pe internet . 
    Multi bani investiti in publicitatea online , sunt bani pierduti .
    Spre exemplu , la alegerile locale din Baia Mare , publicitatea ar trebui targetata numai pentru acea localitate , dar pentru ca agentiile de publicitate castiga un procent din suma cheltuita , au interesul sa fie suma cat mai mare , si daca se poate numai pe o anumita retea de site-uri .
    In Romania , consultanta inseamna de cele mai multe ori spaga , foarte putini dintre cei implicati in afaceri angajand persoane care sa-i consilieze in anumite domenii de activitate specializate , asta si datorita faptului ca marea majoritate au ajuns sefi peste noapte .

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *