Home » Link building » SERPs-ul romanesc lovit de algoritmii Google?

SERPs-ul romanesc lovit de algoritmii Google?

  • Krumel 

In 2011 ma intrebam daca e Panda in Romania sau nu ca urmare a unor panici iscate de necunoscatori. Cu mult inainte de a ajunge in .ro unii aveau viziuni. Evident lucrurile nu au fost asa, graficele si semnalele din comunitatile specifice SEO a confirmat tarziu venirea noilor actualizari si algoritmi in .ro. Asta era in 2011.

In 2012 Google a propagat un pinguin destul de puternic in Romania. Destul de multi au cazut dand satisfactie celor care ghicesc in ceara din ureche despre cum moare SEO. Tot moare si tot moare. Ei nu se mai opresc din griji.

Desi SEO e accesibil tuturor, putini reusesc sa faca lucrurile cum trebuie. Link-uri la 200 de euro, link-uri .edu la 5$, „continut valoros”, advertoriale luate la kil, in general semne de SEO facut haotic. Desi uneori lucrurile merg si asa, modalitatea asta de a face SEO nu e durabila. Iar SEO inseamna a construi ceva durabil, ptr lucruri rapide exista PPC.

Ptr ca a construi lucruri durabile inseamna a analiza, a cerceta, a testa, a gresi si apoi a reusi, SEO ajunge sa fie facut cum trebuie doar de un numar redus de oameni. Iar acum, cu ocazia acestor actualizari frecvente, SEO e facut cum trebuie de un numar si mai redus.

Pana acum recomandarile facute de Google in privinta link building-ului natural sau platit, a continutului si a structurarii lui, erau ignorate de webmasteri. Google se misca foarte greu in a lua masuri. Acum nu mai e cazul. Chiar si pe .ro, unde am vazut un domeniu pe cuvinte cheie exacte, inregistrat de maxim 3 luni, ce a urcat pe locul 1 la o cautare cu volum si concurenta mare prin cumpararea a catorva mii de IBL-uri. Pe SeoPedia spuneam intr-o sectiune privata, acolo unde e si studiul de caz, ca site-ul, desi a ajuns pe locul 1 foarte rapid, urmeaza sa cada. A cazut in a 3-a luna.

Ca practica SEO nu e PPC, nu primesti un buget sa urci un client la o cautare in mod rapid, pe bani multi. Ptr asa ceva sint anunturile platite. SEO ar trebui sa insemne un cumul de factori adunati in timp, ce au ca rezultat stabilitatea la cautari relevante.

Revenind, in 2012 Google a afactat SERPs-ul romanesc dar nu atat de des pe cat ar crede unii. Si ptr ca .com-ul ne ofera multe aplicatii si unelte cu care poti evalua diferite lucruri, azi o sa va prezint Panguin Tool, o unealta cu ajutorul caruia vedeti mai usor daca ati fost afectati, dar cel mai important, cand ati fost afectati.

Mai jos aveti 4 capturi de imagine ale unor site-uri ce au fost afectate de Panda si Penguin updates.




Cei afectati nu sint site-uri care au spamat in sensul de continut generat automat, afiliati sau alte tipuri de spam. Tot ce au facut e sa faca ceea ce mult timp a mers: au carat link-uri multe catre site. Desi specula asta e vazuta de multi ca o infractiune, ea in sine nu e. Ptr ca pe o piata competitiva iti faci loc facand ceea ce merge, chiar daca reguli amortite spun ca nu. E de datoria celui care a facut regulile sa vada daca ele sint respectate.

Acum nu mai e cazul. Google se tine, in sfarsit, de cuvant si penalizeaza site-uri care ani de zile au profitat de tolaranta lui. Acum Google tine cont de brand, de cuvinte cheie naturale, de link-uri (care aparent) vin natural si de „continutul valoros” pe care toata lumea il produce..

In sine, SEO a ramas acelasi. Link-urile inca se cumpara, doar ca cei care le cumpara cu cap nu sint penalizati – trebuie doar sa scoata ceva mai multi bani din buzunar.

Pe 18 septembrie sint in Bucuresti ptr a discuta despre SEO la o intalnire organizata de cei de la 2Parale impreuna cu membri din SeoPedia. Se anunta o intalnire misto ce nu ar trebui ratata. 🙂

4 comentarii la „SERPs-ul romanesc lovit de algoritmii Google?”

  1. Salut.
    Intersant tool-ul. Eu cred ca update-ul Penguin a venit poate si din cauza scaderilor investitiilor pe PPC. Oricum, revenind la SEO „naturaletea” link-urilor pe care o cere Google e corecta dar din ce in ce mai dificil de realizat – cu sau fara bani.

Comentariile sunt închise.