Link building management – metoda de a administra link-urile

In cateva articole mai vechi am vorbit despre link building, in special despre back link checkers, unelte de a vedea link-urile unui site. Am discutat despre metoda asta de a vedea link-urile pentru ca in .ro link building-ul se opreste cam aici. Sint destul de putini cei care nu se opresc doar aici in privinta link building-ului.

Link builderii pot cumpara link-uri (stiu, Google zice sa nu), pot face parteneriate sau pot face schimb de link-uri. Sint metode de a face link building, metode practicate pe care Google incearca prin actualizari sa neutralizeze din efectul lor. Totusi ele se fac..

Pentru a putea organiza si urmari link-urile care sint sau urmeaza a fi achizitionate link builderii folosesc sisteme de link management prin care administreaza si structureaza eventualele achizitii. Structurarea link-urilor se face dupa diferite criterii, in functie de stare si necesitate.

Probabil multi vor dori sa spun niste unelte specifice, dar ma voi rezuma doar la modul de folosire si utilitatea lor. Nu fac inca recomandari pentru ca nu am gasit inca un tool care sa satisfaca unele nevoi si nici nu vreau sa duc in eroare cei ce ma citesc.

Link managementul impune actiunea de a structura link-urile dupa anumite criterii dar si de a organiza cerinte de achizitonare, planificari de contactare sau legaturi prin parteneriate.

Citeste si:  Link building prin comentarii pe bloguri si forumuri dofollow

Criteriile de structurare ale link-urilor pot fi dupa stare, tip sau metoda de achizitie.

Dupa stare ar fi: inactive, active, in asteptare, respinse sau incorecte, organice, non organice etc.
Dupa tip ar fi: de pe bloguri, din forumuri, din directoare web, din parteneriate cu alte site-uri, social media etc.
Dupa metoda de achizitie pot fi: platite, parteneriat, schimb de link-uri, link-uri reciproce, adaugate de useri din proprie initiativa etc.

Probabil criteriile pot fi mai avansate si mai multe, dar astea ar fi cam baza … multe unelte specifice le recomanda.

De ce ai avea nevoie de link management?

E nevoie ca intr-o campanie de link building administrarea link-urilor sa se faca pe cat posibil si cat se poate de strict. Mult din actiunile de link building intreprinse pot avea efecte ce trebuiesc depistate in caz de penalizare sau in caz de disparitie ale unor link-uri platite.

Link-urile platite trebuiesc urmarite si administrate pentru ca in cazul in care o plata se omite, cel care da link-ul poate scoate acel link ..ceea ce inseamna ca pozitiile la cautari pot fi afectate. Un istoric al link managementului ajuta la identificarea rapida a unei probleme in corelare cu pozitiile la cautari.

Citeste si:  Rata de IBL-uri noi si Ip-ul lor

Managementul link-urilor poate contine si task-uri date unor angajati ce se ocupa cu link building-ul, unele actiuni pot fi puse in asteptare pentru actiune dar si atribuite unui angajat.

Unele unelte, mai performante, au alerte specifice prin care sinteti anuntati despre anumite modificari sau despre anumite lucruri programate spre a fi facute. Spre exemplu, daca un partener schimba achor textul sau pune nofollow pe un link, sistemul ar trebui sa va alerteze despre acest lucru. Nu sint multe care sa faca asta.

Astea ar fi cateva idee despre link building manangement, va recomand sa incercati sa folositi astfel de unelte pentru o administrare mai buna a link-urilor dar si a task-urilor de link management.

Apoi, poate ar fi bine sa vorbim si despre “Link Prospecting” sau “prospectarea de link-uri”… dar intr-un alt articol.

5 Comments

  1. desi e oarecum logic chiar nu m-am gandit ca un partener poate scoate textul platit sau link-ul catre site-ul meu, sunt atat de multe amanunte de care trebuie tinut cont, oare ce se intampla daca un site/blog partener face ceva rau si dispare din google, trage in jos si site-ul partener?

  2. Nu stiu daca este nevoie de link management sincer sa fiu Krumel.. Intr-adevar, este nevoie sa le tii evidenta la un interval de timp, si/sau verificarea lor, daca mai au o ancora corecta, un keyword bun, dofollow/nofollow, broken sau alive etc. Dar nu cred ca e nevoie sa le tii evidenta, care sunt platite sau nu de ex. pentru ca Google e oricum impotriva cumpararii de link-uri.
    Mai mult de atat nu trebuie sa tii evidenta la CANTITATE ci la CALITATE. Adica aspectele spuse de mine mai sus. Eu asa consider.

    Poti folosi o aplicatie pentru acel lucru numita Screaming Frog SEO Spider. (Free doar 500 link-uri/Paid nelimitat, costa 150E/an. Dar daca esti SEOr si faci bani din asta, se merita.)

    Toate cele bune,
    MadMike.ro

  3. inca ceva am avut un sit care avea multe backlin. pe cuvantul cheie care mi-l doream macar pagina 1 avand page rank 3 fara penalizari
    Ciudat ca nici acuma nam ajuns
    Gresesc undeva?
    Articole am scrise pe multe situri bune linkuri backlink page rank 4-5-6-7
    Dar tot degeaba…
    Un mic ajutor Krumel dami o idee..

  4. Folosesc Seo Spy glass si Xenu. Sunt foarte utile. Cand eram mai tinerel in domeniu doream si visam automatizare completa si numere mari. Intre timp prioritatile s-au schimbat. Caut mai multa calitate si acord mai multa atentie “saparii” si promovarii manuale.

  5. @Dan Alex – Seospy glass nu iti gaseste niciodata toate backlink-urile. E foarte util in schimb la masurarea valorii pe care o primesti de la un backlink. @scoopo – Nu trebuie sa pui mare accent pe PR- site-ului si a paginii – concentreaza-te si pe numarul de link-uri externe existente pe pagina/site-ul respectiv – de altfel, foarte importanta este autoritatea domeniului si a paginii. Daca tot pui continut de calitate pe alte site-uri poti sa pui niste backlinks catre articolele tale. Fa linkbuilding si creste PR paginii.
    @Krumel – link managament e bun si ajuta la alcatuirea unei liste cu resurse de calitate care te vor ajuta si in viitor. Structura pe care o folosesc eu:
    – dupa domeniu: fashion; architecture, music, etc.
    – timpul in care se aproba un link plasat pe acea resursa.
    – Valoarea initiala pe care o primeste un backlink corelata cu PR si numarul de link-uri externe / Autoritate cedata.
    – Moderare / Fara moderare
    etc.

Comments are closed.