Un mod mai putin discutat pe .ro de link building, el e speculat doar de cateva site-uri de tip „old school”. Stiu, e greu de crezut si de inteles, acum cand Web 2.0 (spre Web 3.0) e pe val, eu va recomand o metoda veche, dar totusi ea poate avea un efect neasteptat …mai ales ca foarte putini o folosesc …cu succes.
Tin minte ca acum 5-7 ani in urma era o metoda buna de a impartasi/imprastia informatia cu cei care doresc sa o posteze pe propriile site-uri, intre timp s-a considerat demodata. Totusi, marile portaluri foloseau astfel de metode si o duceau foarte bine. Traficul venea din locuri in care ei „oficial” incercau sa isi plaseze link-uri, dar datorita relevantei si calitatii continutului au primit trafic prin aceasta metoda, gratuit.
Metoda e foarte simpla si eficienta: in cazul in care oferi continut actualizat de interes (stiri, horoscop, barfe si alte prostii) ofera eventualilor vizitatori un mod de a pune aceste informatii pe propriul site.
Smecheria e simpla: poti crea scripturi care sa preia informatii de pe propriul site si sa le oferi vizitatorilor codul spre a-l posta pe propriul site. Un frame care adaugat pe site, poate aduce trafic (daca site-ul are trafic) si un IBL (daca scriptul e facut cum trebuie).
Nu trebuie decat sa creezi o pagina in site in care sa sugerezi preluarea de continut prin acel cod. Daca vizitatorii tai considera ca ai continut relevant, ei vor folosi acel scrip pe propriul site pentru vizitatori.
Sint site-uri romanesti care practica acest mod de link building (in fond vizitatorii pun scriptul la ei pe site si iti ofera un link back) pentru ca au continut relevant. Spre exemplu, site-urile de horoscop au asa ceva …multi preiau informatiile prin acest mod. Daca va uitati pe traficul lor o sa gasiti trafic (nu neaparat mare, dar convertit pe aceasta nisa) care e creat prin astfel de metode.
Nu e nimic complicat, daca oamenii iti pun acel script sau nu, rezulta din continutul pe care il ai si interesul pentru acel domeniu. Totusi, in cazul in care ei pun acest script pe site …profitul e reciproc.
La fel poate fi folosit si pentru link exchange – schimb de link-uri, dar acolo e alta treaba …vom vorbi in cadrul tutorialului SEO.
Nu cred ca e valabil pentru bloguri, aici treburile stau altfel.
… e o idee, dar totusi o sabie cu doua taisuri pentru ca un agregator de stiri poate ajunge sa fie mai bine cotat decat site-ul de pe care preia informatia… si din cate stiu eu sunt cateva site-uri in ro care sunt acuzate de seo spam pentru ca preiau stiri… si pacalesc google…
Eu nu vorbesc de preluarea de catre agregatoarele de stiri, care de obicei preiau prin RSS.
Codurile respective sint inca utile, doar ca sint demodate datorita unor mentalitati paguboase.
Nu pot da exemple, ptr ca pot fi acuzat ca fac reclama, dar am dat niste indicii de site-uri ce folosesc cu succes acest mod de promovare.
Inseamna ca am inteles eu gresit… prima impresie… dar acum stiu despre ce vorbesti si cam ai dreptate doar ca… e demodat 🙂
Da, demodate, dar ele aduc trafic targetat si IBL-uri bune. 🙂
Salut Emilian
Uite un exemplu: acvaria.com/index.php?p=horoscop
Ei ofera codul utilizatorilor sa il puna pe site.
Sa nu te mire daca multi chiar fac asta. 🙂
Îmi place ideea ta. Problema este că nu mă pricep la coduri. Nu ştiu să creez un astfel de widget. Îmi poţi da un exemplu în acest sens?
Aaaa….programarea sau ce o fi, nu e nici ptr mine un atuu. 😐
Sunt de acord cu tine dar, cum îţi spuneam, nu mă pricep să fac codul necesar.
Hai sa zicem ca nu programarea ar fi problema aici dar ideea aceea de ce sa oferi, care sa fie evident si in ton cu siteul tau. Daca ai un website de pierdere de vreme si horoscoape normal ca poti oferii un horoscop. Daca pe de alta parte vinzi calculatoare nu stiu ce astfel de widget ai putea inventa. Sa nu uitam ca ideea e sa nunumai sa mearga pe langa site dar sa primeasca ibl-uri de la pagini cat de cat din domeniu (hai nu vanzari dar sa aiba legatura cu calculatoarele).
Si apoi mai e o alta chestie. Trebuie sa fie ceva pe care nu pui baza pt content-ul website-ului, pt ca va ajunge instant pe cine stie cate alte site-uri, unele cotate mai sus de google decat al tau (ma refer la trust). Exista pericolul ca un continut nou postat sa le fie atribuit lor si nu tie, de unde sa iesi pe minus la serp 🙂
Tudor, sint astfel de sisteme folosite de magazinele online din afara, in .ro oamenii au temeri de genul celor exprimate de tine.
Nu exista nici un pericol, Google stie de unde vine acel IBL si care e sursa.
Oricum scriptul nu are cum sa deranjeze. 🙂
asa o fi daca zi tu. O sa ma gandesc serios la idee. Evident iti mai ramane de facut un exercitiu al imaginatiei sa te gandesti ce poti oferii. Baietii de la twitter de exemplu dau feeduri cu ultimele tale twits-uri. Am vazut pe multe siteuri faza. Dar pt o chestie care nu e „cool” ca un magazin online tot nu vad ce s-ar putea oferii.
Comentariile sunt închise.