CognitiveSEO Backlink Reports pentru analiza rapida a backlink-urilor

Uneori, in analiza concurentei e nevoie de un set de informatii la care sa ai acces in timp rapid. Yahoo! Site Explorer1 oferea candva intr-o versiune destul de vaga numarul total de backlink-uri per domeniu sau per pagina. Multi din breasla il foloseau ptr a afla rapid informatii despre concurenti. Odata cu inchiderea Yahoo! Site Explorer s-a dezvoltat o noua piata, mai dura, a uneltelor de analiza.

Printre multele tool-uri de fast/quick backlink checker m-am oprit si am ales LinkResearchTools in versiune platita, niste nemti (cred) care au cateva unelte destul de bune, cel putin pana la vremea in care CognitiveSEO a intrat pe piata. Au o baza de date buna, iar uneltele oferite erau excelente.

Stiu, multi vor fi dezamagiti ca nu scriu nimic pe blogul asta de SEOMOZ (viitorul MOZ.com/org) si Open Site Explorer. Nu fac lucrul asta ptr ca uneltele oferite nu sint cine stie ce, chiar daca potentialul lor e imens. Ca unelte LinkResearchTools are optiuni mult mai avansate si mai bune decat ce are SEOMOZ. In schimb, apreciez ceea ce ei ofera prin API.

Revenind, CognitiveSEO ca link building tool si-a actualizat si imbunatatit optiunile si site-ul oferind acum o unealta rapida de verificat backlink-urile. Chiar zilele trecute ma intrebau niste oameni de optiuni rapide de verificat link-urile, nu toata lumea e interesata de analiza amanuntita a lor.

Backlink Reports e o optiune noua de la CS prin care in timp scurt (cam 20 de secunde 😀 ) puteti afla informatii importante despre link-uri. Pe langa asta ofera si niste bookmarklet-uri interesante.

O informatie importanta tine de sursele de backlink-uri pe care CS le agregeaza si anume surse de la MajesticSEO, Blekko2, Ahrefs si SEOKicks. In conditiile actuale, Yahoo! Site Explorer si Open Site Explorer devin uitate (cel putin ptr mine). Toate cele 4 surse sint de calitate si dau putere analizelor facute cu CognitiveSEO.

Analizele facute de CognitiveSEO Backlink Reports merg pe 3 directii:

  1. Analiza deep link/pentru o pagina interioara. Acum aveti ocazia sa vedeti IBL-urile pe care o pagina din site le are. E o optiune foarte importanta ptr ca de obicei link-urile se trimit doar catre index. Paginile interioare sint sutinute pentru cautarile long tail.
  2. Analiza de domeniu. Cele mai multe link-uri sint trimise catre domeniu, in special sustinute ptr cautarile head. O confuzie pe care si eu am facut-o e cea care tine de domeniu si subdomeniu. Domeniu, in Backlink Reports, inseamna domeniu.ro si nu www.domeniu.ro.
  3. Analiza subdomeniu. Asa cum spuneam anterior, www.domeniu.ro e un subdomeniu al domeniului domeniu.ro. La fel subdomeniu.domeniu.ro e un subdomeniu.
Citeste si:  Vechimea unui site ca factor de influenta pe Google

Cele 3 optiuni va vor ajuta sa analizati amanuntit si diferit link-urile.

Toate aceste 3 optiuni au o serie de metrici specifici domeniului SEO si in special pentru link building. Le voi enumera si detalia ptr a intelege rostul lor.

  • Acum puteti analiza un numar redus de link-uri sitewide. Se stie ca, in .ro cel putin, site-urile primesc multe link-uri de pe acelasi site. Aceste link-uri sitewide devin inselatoare la analiza, 5000 de link-uri generale poti deturna o analiza mai ales daca 3000 dintre link-uri vin de pe acelasi domeniu. Eu obisnuiesc sa analizez intre 5 si 10 link-uri de pe acelasi domeniu, in functie de numarul total de IBL-uri. Daca domeniul analizat sau pagina in discutie au putine ibl-uri pot anzaliza minim 10 link-uri sitewide. Daca sint mai putine link-uri totale, atunci doar 5.
  • Excludeti doar link-urile interne cu/de pe “www”. Daca analizezi domeniu.ro, atunci link-urile cu “www” de pe www.domeniu.ro vor fi excluse si invers.
  • Excludeti toate link-urile interne. Treaba e simpla si clara, in analiza nu vor fi considerate ca fiind IBL-uri link-urile interne.

9 Bookmarklets au fost creati ptr a accesa din browser toolul, fiecare avand specificatii diferite. In timp ce stati pe net puteti oricand afla informatii despre domenii sau pagini specifice din domenii dpdv al link buildingului. Va ajuta foarte mult la prospectarea de link-uri.

SEOmoz Page Authorit, SEOmoz Domain Authority, MajesticSEO Page ACRank, Total Links, Total Domain Popularity sint printre cei mai importanti factori intr-o analiza rapida. Nu ii detaliez dar sint factori care in mare ne pot spune de valoarea unui competitor.

Citeste si:  Ce e long tail si de ce conteaza?

Links Analyzed, Referring Domains indici ce evidentiaza numarul de link-uri si domenii ce au compus analiza.

Anchor Text Cloud la fel de important, ptr a sti ce cautari tintesc competitorii. Faza misto ca fiecare anchor text e detaliat cu link-uri daca accesati acei “nori”. Cu alte cuvinte veti sti ce link-uri sustin acele anchor texte.

Urmeaza o serie de metrici/informatii privind backlink-urile starea lor, IP-uri, dofollow sau nofollow, deep link ratio, TLD-uri etc.

O analiza proprie e Rating Distribution care e o analiza proprie. Una din viitoarele care vor veni la CognitiveSEO. Rating-ul e dat pe baza informatiilor agregate de pe MajesticSEO, Blekko, Ahrefs si SEOKicks astfel incat sa vedeti in media care e nota obtinuta de site.

Si evident link-urile analizate sint oferite spre vizualizare si export.

Coloanele sint mai putine decat versiunea de analiza de link-uri, dar in mare parte filtrele de backlink-uri au cam ramas. Ceea ce inseamna ca o minima filtrare se poate face cu aceasta optiune sumara.

O noutate e si modul cum sint facute pachetele, acum mult mai accesibile. Exista o oferta de 79$ ptr optiunea Proffesional valabila pana la 15 martie 2012.

CognitiveSEO a primit deja recenzii pozitive de la Wiep Knol, Marcus Tandler, Dixon Jones si altii din domeniu care s-au alaturat proiectului sau il sustin.

Tool-urile oferite sint foarte bune ptr agentii si firme ce obisnuiesc sa analizeze frecvent competitorii dar si site-urile proprii. Noile optiuni acopera acum si zona de webmasteri ce folosesc mai rar astfel de unelte. Pachetul specific e cel de 19$.

..si cand ma gandesc ca asta e abia v2…. 😀

2 Comments

  1. eu folosesc seo spyglass pentru backlinkuri. dar nu inteleg dc oare nu le arata pe toate. mi-am facut un cont pe majesticseo si acolo imi arata 35000 backlinkuri iar cu seospyglass imi arata vreo 5000

    Reply

  2. Multumesc Krumel pentru prezentare, acuma sunt sigur ca pot cumpara pachetul Pro, Open Site Explorer il consider inca bun pentru ca e un Tool Gratuit si iti arata destul de multe informatii, maxim pan la 2 pagini restu e cenzurat, vad ca CognitiveSEO face mult mai multa treaba si mult mai clara ca orice fel de Tool Free sau platit.

    Ne poti recomanda cel mai bun Tool? Sa nu dam bani degeaba, din cate am inteles asta e unul dintre cele mai bune.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *