Calitatea backlink-urilor si criterii de evaluare

Retea link-uri Vorbeam intr-un post anterior despre calitatea unui backlink si despre faptul ca, in principal, criteriile de evaluare sint de ordin calitativ si cantitativ.

Calitativ, un backlink ar trebui sa fie evaluat dupa vechimea, autoritatea sau popularitatea lui. Ah, si Page Rank, evident. /:)

Un link bun, calitativ e evaluat dupa: relevanta fata de pagina catre care face trimitere si anchor textul sau; numarul de link-uri ce ies din acea pagina care face legatura catre site/pagina (outbound links) altele decat link-ul catre tine, e indicat sa fie mic ca numar; Page Rank – ca nota definitorie a calitatii backlink-ului (autoritate, popularitate, incredere) si nu ca moneda de vanzare intre webmasteri.

Pentru partea regionala a cautarilor, ma refer la google.ro, calitatea link-urilor e data si de Ip-ul de pe care vine un link. Nu multi tin cont de Ip, marea majoritate considera ca numarul si anchor textul ajung sa le satisfaca pretentiile.

Citeste si:  Valoarea unui link - factori cu influenta

Inscrierea in directoare web sau alte forme romanesti pentru link building pot imbunatati situatia unui site, unele IBL-uri venite de pe astfel de site-uri au si calitate, nu doar diversitate de Ip-uri romanesti.

Modalitatile de a procura IBL-uri sint nenumarate, trebuie doar sa fiti atenti la calitatea lor si sa aveti o strategie.

Link-urile interioare, nu sint o forma de spam asa cum un idiot ilustru afirma pe propriul blog, ci mai degraba o forma proprie de a crea link-uri de sustinere catre paginile proprii dar cu relevanta ceva mai ridicata, datorita relevantei contextuale. Defapt, posturile mele au din ce in ce mai multe link-uri interne postate sau catre site-uri proprii relevante, fix pentru a pastra si mari numarul de IBL-uri relevante.

Citeste si:  Link-uri pierdute, problema ignorata si greu controlata

Creati o arhitectura buna a site-ului, astfel incat paginile interioare sa fie usor accesibile si de catre utilizatori, nu doar de catre roboti.

CMS-urile in general sint optimizate, cautati pluginuri de internal linking si postati frecvent. Aici nu sint prea multe lucruri de spus, CMS-urile sint usor de optimizat, multi traiesc cu impresia ca doar pentru simplu fapt ca si-au pus niste pluginuri Wp, au facut SEO.

Asa ca, atunci cand evaluati calitatea unui backlink vedeti locul de unde vine link-ul, varsta site-ului, cat de bine e indexat, frecventa de continut, de postare si nu in ultimul rand PR-ul.

30 Comments

  1. Nici nu are rost sa ii spui numele pentru ca toti stim despre cine e vorba si toti stim cat de idiot e. In fine, revenind la subiect as adauga clar ca sa stie si un novice ca rata de link-uri ce pleaca de pe site sa fie mai mica decat cele ce vin spre site. E logic si ai spus-o dar eu am spus-o mai “babeste” 🙂

    Reply

  2. “rata de link-uri ce pleaca de pe site sa fie mai mica decat cele ce vin spre site” – adica e bine sa ai putini comentatori la tine pe site si sa ai cat mai multe comentarii facute de tine pe alte site-uri (cu linkuri la semnatura, bineinteles) ?!?

    Reply

  3. Un roman in Canada – Eu nu vorbeam de bloguri 🙂

    Reply

  4. pai is doua posibilitati de a face comentarii:
    1. pe un blog
    2. pe un forum

    Guestbooks-urile nu le mai pun la socoteala ca nu-si mai bate capul nimeni cu ele. Deci la ce te referi, piticstyle?

    Reply

  5. Mai este un criteriu pe care vad ca toti il neglijati: periodicitatea comentariilor.

    Reply

  6. Nici eu si nici PiticStyle nu vorbim de bloguri. 🙂

    Seo pe bloguri e simplu, toti fac. Eu, cel putin, vorbesc de site-uri web, altele decat blogurile.

    robroy, conteaza locatia link-ului, evident.

    Reply

  7. ah, ok 🙂
    vroiam sa te intreb ceva dar uitasem intre timp, la ce te referi cand zici “relevanta (linkului) fata de pagina catre care face trimitere”? Ai putea fi mai specific?

    Reply

  8. Un roman in Canada – Ce subtil pui intrebarile desi sti raspunsul sa presupun ca sti. Iti dau un exemplu de relevanta… noi vorbim aici de SEO si sa presupunem ca link-uim spre un SEOist de afara ce doar de SEO vorbeste si vine imediat un novice si vorbeste de masini sau link-uieste spre automarket de exemplu.

    Eu cred ca sti cu ce se mananca totul si hai sa fim relevanti, sa vorbim de SEO si sa nu vorbim de care e mai destept :). In fond daca vrei sa vezi cat de bun e fiecare, o poti face doar prin portofoliul pe care il are si rezultatele sale. O zi placuta va doresc!

    Reply

  9. Pai e simplu: daca ai un cuvant cheie, spre exemplu “jocuri“, care trimite un link catre o pagina in care nu se vorbeste despre “jocuri“, atunci acel link nu e relevant.

    Daca s-ar trimite catre o pagina in care subiectul principal e “jocuri“, relevanta ar fi mai mare.

    Evident, se subintelege, pagina de pe care pleaca linkul trebuie sa fie relevanta pentru pagina catre care se face legatura, prin cuvant cheie relevant.

    Reply

  10. @Krumel, am inteles, sar’mana!

    Reply

  11. Cu un articol pe aceeasi tema m-a tinut si Tudi treaz azi noapte pana tarziu 🙂
    As completa aici, contextul in care este plasat linkul ii ofera un plus de calitate. Un link plasat contexual in interiorul unei fraze sau articol relevant pentru domeniul in care activezi, este incomparabil cu un link in footer de exemplu .

    Reply

  12. Pe cand un articol despre  pcgarage ? sau nu se poate ?

    Reply

  13. Alex, n-am prea inteles intrebarea ….daca poti “detalia”…

    Cristian, relevanta e determinata in special de pagina de unde vine link-ul si abia apoi de apartenenta acelei pagini.

    Reply

  14. Ah, si Page Rank, evident. – eu as pune page rank mai intai avand in vedere ca formula de page rank include printre altele vechimea, autoritatea sau popularitatea lui. Cred ca lumea distrage atentia de la page rank in ultima vreme insa google acorda in continuare page rank.
    Concluzie: calitatea unui backlink e direct proportionala cu pagerankul backlinkului.

    Reply

  15. Nu comentez, fiecare face SEO dupa cunostintele si experienta lui. 🙂

    Reply

  16. Salut,

    Crezi ca ai putea scrie un articol si despre penalizarile pe care unele SE le practica? Consider ca este o problema care duce o lipsa acuta de informatie dar care totodata starneste interesul cat mai multor webmasteri.

    Thx.

    Reply

  17. Da, o sa ma documentez si o sa incerc sa fac un articol.
    E cam ciudata treaba cu penalizarile, nu e nimic clar si sigur….multe sint interpretari.
    Vedem..

    Reply

  18. ca sa completez ce a zis Krumel, intreaga teorie cu optimizarea paginilor web pentru motoarele de cautare (SEO) se bazeaza in parte pe aproximari/experimente. Daca s-ar sti exact regulile din spatele metodelor de punctare/penalizare ale motoarelor de cautare, calitatea materialului www existent s-ar deteriora drastic.

    Reply

  19. Un roman in Canada – SEO are cateva reguli batute in cuie (pe care le gasesti aici in blog si care isi mai schimba “blanita” din cand in cand)- celelalte reguli (ca orice alta campanie de publicitate si marketing – si ca in orice domeniu) vin din experienta reusitei sau din intuitia omului SEO pentru domeniul in cauza (ptr ca nu orice se aplica la mere poate merge si la batiste). Cu exactitate nu se stiu toate regulile de reusita pentru un x domeniu (desi in mare parte se banuiesc sau le poti afla prin evaluarea concurentei) dar de ce vei fi penalizat, eu zic ca, se stie clar. De ex: stii clar ca un backlink de la un site in acelasi domeniu cu tine e un plus mai ales daca e si deep linking si stii clar ca un link de pe un site porno e un minus.

    Reply

  20. @ ana, un link de pe un site porno nu este un minus, dar nici un plus nu este. Din cate stiu nu poti fi penalizat decat pentru actiunile tale, daca ti-ar pune concurenta linkuri catre site-ul tau de pe siteuri gen porn, warez, etc. crezi ca ai avea de suferit? Eu sincer nu cred.

    Un lucru grav, care chiar dauneaza, se intampla atunci cand TU pui linkuri catre aceste siteuri.

    Reply

  21. Ma indoiesc ca are vre-o problema Google cu pornografia atat timp cat in Google Ads apar adesea linkuri catre acest gen de site-uri. Singurul lucru important care cred ca intereseaza pe G, este calitatea site-ului tau. Adica daca ai content decent adica nu numai poze si flashuri, daca adaugi permanent content pe site si cu atat mai mult daca ceea ce pui pe site iti aduce trafic si daca html-ul/CSS/php-ul paginilor din site respecta regulile unui cod curat si functional, atunci Google te iubeste cum nu o mai face nimeni.

    Reply

  22. Voi vorbiti de google.ro sau google.com? 😕

    Reply

  23. Nuuuuu! Vorbim de google.cn !    :))

    Reply

  24. Pai lucrurile sint destul de diferite comparativ google.ro si google.com

    Intreb ca sa stiu sa ma bag si eu in discutie. 😀

    Reply

  25. De ce sunt diferite?  Te referi la concurenta mai mare pe .com pentru anumite keyworduri? In rest cred ca amandoua functioneaza dupa acelasi algoritm. Parerea mea.. 😀

    Reply

  26. Criteriile sint ceva mai diferite intre .com si .ro

    Nu e cam acelasi lucru, am vrea noi.

    Daca iei cel putin criteriul IBL-urilor, o sa iti dai seama ca unele lucuri nu pot fi la fel ca evaluare in SERPs.

    Reply

  27. eu vorbeam de *.com,  ca pe *.ro lucrurile mi se par ca sunt fie mai simple ..fie mai spam/ate.
    @Alex – da consider ca am de suferit daca site-ul meu este prezent pe site-uri porno si nu ma refer aici numai in “ochii” google
    @ Un roman in Canada – mie una nu mi s-a intamplat sa am siteuri serioase pe *.com  cu porno ads. Evident calitatea site-ului conteaza – nu doar structura ci si continut. Dar nu-mi nega importanta si calitatea bl-urilor 🙂

    Reply

  28. @ Ana, si cum eviti aparitia siteului pe un site de genul ala daca i se pune cuiva pata pe el?

    Reply

  29. Facebook ajuta la PR sau doar aduce trafic si atat?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *