Nimicul lui Krumel

Anchor textul unui link

In postul anterior, despre ce sint backlink-urile, vorbeam despre calitatea backlink-urior, provenienta lor, numarul, .etc … dar inca nu am scris nimic despre anchor text-ul unui backlink. E un factor important, precum multi altii care dau valoare unui backlink.

Ce e un anchor text?
Anchor textul unui link e cuvantul cheie atribuit unui link ce face o legatura catre un site. Deci, cuvintele cheie “linkate” devin anchor text-ul unui backlink.

Cu alte cuvinte, atunci cand atribui unui cuvant cheie un link care e relevant pentru pagina catre care faci trimitere si evident de pe pagina de pe care faci trimitere, inseamna ca faci SEO (SEM daca link-urile sint externe) si in nici un caz spam, asa cum un ilustru afon in SEO acuza pe propriul blog zilele trecute.

Cu alte cuvinte, daca vrei sa creezi relevanta pentru o pagina sau un site, cuvintele cheie sint cele care determina o echiteta/catalogare de continut si dau valoare de pozitionare in cautari.

Se stie ca e indicat sa ai IBL-uri din site-uri asemanatoare domeniului tau, dar si cuvintele cheie care fac link catre site trebuie sa fie relevante.

Anchor textul unui link devine mai relevant si mai puternic daca cuvintul cheie care face legatura catre site sau pagina are atribuit TITLE pe el.

Cum vezi care e cel mai puternic site la o cautare dupa anchor?
Folosesti operatorul de cautare Google allinanchor:cuvant cheie

Cum vezi ce anchor text au link-urile tale?
Mergi in Google Webmaster Tools si ai la Statistics > What Googlebot sees unde gasesti In external links to your site. Cam alea sint achor textele care fac referire catre pagini ale site-ului.

Unde e bine sa iti pozitionezi link-ul cu anchor text si de ce?
Clar in cadrul continutului.

Puterea unui link cu anchor e marita daca el e plasat in text si deci are relevanta fata de textul de pe care vine si pagina catre care face trimitere.

Apoi, link-urile din footer nu sint prea indicate, ele fiind cam ultimile care sint vazute de roboti, datorita pozitie . Cu cat imparti o zona de pe un site cu mai multe link-uri, cu atat mai putin e cedata valoarea acelei pagini sau relevanta fata de domeniul sau pagina “linkata”.

Tot despre anchor text ar trebui sa stiti ca faptul ca puneti intr-o singura pagina mai mult de un link catre o alta pagina/alt domeniu, nu va da un numar calitativ de IBL-uri. Doar primul link are valoare, restul fiind ignorate sau chiar atragand penalizari.

In .ro se practica o metoda cam aiurea, se cumpara link-uri multe, irelevante …pentru continut slab calitativ si cantitativ.